Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ei jente på 10 uker som får mme. i det siste er det et mareritt å få henne til å spise. hun får mye luft og dermed hylgråt mens hun spiser. brukte avent flaskene før, har nå bytta til dr. brown - akkuratt det samme. har prøvd ulike sutter - det samme. bruker minifom uten at det hjelper noe. dette gjør at jeg nesten gruer meg til vesla skal ha mat, for det blir bare slit. hun spiser også mindre nå enn før...

noen som har vært bort i det samme? hva kan jeg gjøre?

er ganske sikker på at hun svelger luft, det er sånn vond gråt. men kan det være noe annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min lille tass holdt også på slik( holder til en viss grad på enda..), er snart 3mnd nå.

Jeg ammer da, men det som funka her var å gå og amme, da fikk jeg iallfall i han mat. SLynge kan nok også funke, det får jeg liksom ikke helt til, men det er mange som bruker det vet jeg!

Skrevet

Bruker du maltekstrakt i da?hvis ikke kan du prøve det:)ha i 1ts eller 2..

Skrevet

ja, jeg bruker malt i melka uten at det hjelper noe.... prøvde å gå å gi henne mat nå, men det ble det samme. blir så utrolig sliten av dette...

Skrevet

Vanlig mme er jo laget av kumelk, kanskje hun ikke tåler det.

fins visst en sort på apoteket som ikke inneholder kumelk...

homeopaten min sier det går an å bruke rismelk som mme. men da må de få tilskudd av jern

håper det ordner seg :)

Skrevet

Mme på apoteket heter Nutramigen, som inneholder spaltede melkeproteiner (letter fordøyelsen). Men det er dyrt (tror det var ca 300 for pulver nok til ca 3 liter), men kan være verd å prøve. Hvis det er beviselig at hun ikke tåler vanlig mme, får du pengene tilbake av trygdekontoret (må bekreftes av lege). Det kan jo være hun har kolikk (skriker hun ellers, eller er det bare under måltidene?), og du finner en del råd hvis du ser på kolikk-sidene. Hos oss var det mye skriking under måltid (men også ellers, fordi hun hadde kolikk). Men måltidene ble lettere ved å bruke større hull-smokker, det var som hun ikke fikk i seg nok mat ved å bruke level1- smokker. Har du spurt hs/lege, kanskje de kan hjelpe?

Skrevet

ja, tenkte jeg skulle prøve den og se. hun skriker bare under måltidene og er ellers fornøyd, så jeg tror ikke det er kolikk. og da er det jo rart hun begynner med dette nå, når hun er over 2 mnd. skal en tur på helsestajonen til mandag, de ville at legen skulle se på henne. håper de kan gi meg noen råd :)

Skrevet

Rismelk må ikke brukes som ernæring til spedbarn! Den inneholder altfor lite næring og energi til det - står utenpå kartongen og det.

Snakk med lege og prøv evt nutramigen den er uten kumelk. Prosobee er og uten kumelk , men nbefales ikke da de lett kan utvikle allrgi mot soya.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...