Gå til innhold

Hjelp meg litt angående NAN2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gitt gutten min kun mm, men må begynne med litt NAN også nå. Det jeg lurer på er: Kan man ikke lage mer enn en porsjon av gangen? Eller lager dere til flere måltider og setter i kjøleskap? Hvis det går an, hvor lenge kan den stå? Også lurer jeg på om vannet som skal blandes i må kokes?

Håper noen kan hjelpe meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun en porsjon om gangen, det som ikke brukes må kastes. Vannet må kokes og avkjøles til 40 grader. Dette står på pakken.

Skrevet

Man må lage en og en flaske, men det finnes enkle triks for å gjøre dette kjapt:

Kok opp vann og avkjøl det. Hell det over på tåteflasker (eller andre rene flasker) og oppbevar i kjøleskap.

Når babyen skal spise koker du opp litt vann i vannkokeren og blander varmt og kaldt om hverandre til du får riktig temperatur. Dersom du ikke har vannkoker kan du oppbevare varmt, kokt vann på termos.

Ofte er flasken litt for varm for servering, men da kjøler du den raskt ned igjen under springen eller i en kopp med vann.

Skrevet

på hs sier de at det går helt fint å lage for et døgn av gangen, og det er ikke noe problem å la de stå i kjøleskapet et døgn.

jeg koker fortsatt vannet, men jordmor siri (hun som det er bilde av øverst her... :)) sier at det er ikke nødvendig å koke vannet i norge, det er rent nok fra springen.

så det viktigste er vel at du gjør det som passer deg best;)

Skrevet

Det er mange som lager flere måltider om gangen, og oppbevarer flaskene i kjøleskap. Da holder de i ca 24 timer. Jeg gjorde det, og frøkna mi er frisk, som en fisk. Jeg bruker kun kokt vann.

Skrevet

Ja, det er dessverre slik at hs kan ikke en dritt om flaskemating! Etter å ha fått barn nr to er jeg helt sjokkert over så naiv jeg var i forhold til hs med mitt eldste barn. Herregud, de er en egen rase, og er ikke særlig oppdaterte..

Skrevet

det er til og med jordmødre fra sykehuset som sier det er greit å lage for et døgn av gangen.

jeg gjorde det i flere mnd jeg, og jenta mi har aldri reagert på det!

Skrevet

det kommer an på hvor gammel ungen er det, bør kokes når de er under 6 mdr.

Skrevet

Takk for svar.. Må innrømme jeg blir litt usikker på om jeg kan lage ferdig flere måltider, siden dere mener så forskjellig.. Men mange av dere sier jo det har gått helt greit, og det er jo mer lettvint hvis man kan gjøre det.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...