Gå til innhold

Klare å være litt alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 3mnd som har veldig problemer med å være litt for seg selv. Men jeg kan jo ikke gå å bære på henne hele tiden! Det blir slitsomt for oss begge. Hun skriker! og tier helt still når jeg tar henne opp. Så rimelig sikker på at hun ikke har fysisk vondt. Hvordan venner jeg henne av med dette? På en skånsom måte helst:)

Veldig takknemlig for råd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve å sitte sammen med henne uten å ta henne opp. Jr er heller ikke av den mest tålmodige typen, han kan ligge litt alene, men etter en stund "roper" han på meg. Men det er nok at jeg sitter der og leker sammen med han.

Når han ligger under babygymmen sin bruker jeg å ta med meg avisa eller klesvasken eller hva det måtte være og setter meg ned ved siden av han. Da er han mye mer tålmodig.

Skrevet

Takk for råd:) har også gjort som deg. Med avis og klesvask:) Og det funker av og til.Det går seg kanskje til etterhvert. Jeg må kanskje klare å høre på litt "klaging" fra henne også:) ikke så lett bestandig.

Skrevet

Hei!

Hadde samme problemet med min gutt (nå 3 mnd). Han hylte med en gang jeg la han ned. Eneste stedet som var greit var vippestolen. Ellers var det skulderen til mamma.. Holdt på å bli gal! Tilslutt prøvde jeg meg frem litt. De er nemlig ganske smarte disse små!

Lot han ligge å hyle litt. Han hadde jo skjønt at hvis han hylte så kom mamma og tok han opp med en gang og det var jo akkurat det han ville! (ikke mange min. er HELT imot skrikekurer og ferbers etc). Jeg var 100% sikker på at han var mett, nyskiftet, passe varm/kald og trygg der han lå. Han KJEDET seg rett og slett! jeg klarte etterhvert å venne han til å ligge alene, og nå kan han ligge på matta, babygym'en, i vogna alene. Han trenger bare noe å se på!UNDRHOLDNING! Leker, lys, blomster/trær eller i verste fall tv'n :-)

Dette var bare min erfaring, lykke til!

Skrevet

Nei, det er ikke lett, men det er lurt. Hun lærer fort hva hun skal gjøre for å få viljen sin :)

Andre ting du kan gjøre istedet for å ta henne opp er å gi henne nye leker, sette henne i vippestol, legge henne på magen eller andre forandringer.

Skrevet

Ja ikke sant? Det er jo akkurat det. Hun vet hva hun skal gjøre:) Jeg skal prøve med litt mer forandring ja. Smart:) prøver jo, men gjør vist ikke alltid de rette tingene:)

Takk igjen:

Skrevet

Hei:)

Tror nok det kan være litt sånn her også ja. Litt kjedsomhet. Hun tier jo når hun blir underholdt. Vi prøver med litt nytt her tenker jeg:)

Tusen takk for rådet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...