Stjerneregn Skrevet 23. september 2006 #1 Skrevet 23. september 2006 Vi har familie og en vennekrets stor nok til at vi kunne invitert over 100, men saken er at vi ønsker å holde det til rundt 50 totalt sett. Både av økonomiske grunner, men også at vi personlig mener det blir mer intimt med en ca 50 enn et så stort bryllup at alle forsvinner i mengden.. (Ingen kritikk til de som gjerne vil ha kjempestort bryllup). Men da kommer "problemet" ; Hvordan klarer vi å korte ned på listen ? Hvem er det mest "normale" å be til den store dagen ? Bør vi vektlegge familie (nær og fjern) eller bør venner stille øverst på listen (etter foreldre og søsken, besteforldre) ? Det finnes sikkert ingen fasit, men jeg kunne tenkt meg å høre hvem dere inviterer
Happy H Skrevet 23. september 2006 #2 Skrevet 23. september 2006 dersom eg bare kunne ha feks 50gjester i bryllupet ville eg prioritert de eg hadde mest lyst å dele dagen m etter nærmeste familien. For min del e d venner. vil mye heller ha de der som betyr masse for meg, enn tanter, onkler og søskenbarn eg ser en gang i året.. d e din dag og eg syns du ska velge gjesten dine m omhu. ta de du har aller mest lyst å feire dagen med og ikkje de du føle at du må invitere:) Lykke til!!!
brooklyn Skrevet 23. september 2006 #3 Skrevet 23. september 2006 Vi inviterte 50 gjester, og det var perfekt for oss. Vi inviterte alt av tanter og onkler, nesten, og fettre og kusiner vi har hatt kontakt med under oppveksten og senere i livet. I tillegg inviterte vi de nærmeste vennene våre. Settingen for oss gjorde at det var perfekt med 50, men jeg har vært i bryllup med 115 gjester og der vet jeg at brudeparet (bruden er en av mine beste venninner) synes at de ikke fikk snakket med halvparten av gjestene engang, selv om det var en veldig fin dag. De som ikke har så mye kontakt med familie, de inviterer ofte bare besteforeldre og så masse venner, mens andre gjør det motsatt igjen. Vi hadde 35 familie og 15 venner. Men det er oss! Dette må dere bestemme hvordan dere skal gjøre det.
SusyQ Skrevet 24. september 2006 #4 Skrevet 24. september 2006 Ikke tenk på hvem du "bør" invitere. Tenk på hvem dere har lyst til å invitere. Vi endte opp med å ha en fest der vi hadde fokus på aller nærmeste familie og venner. Inviterte tantene og onklene vi var nærmest med (hans mors søstre, ingen fra min fars side som bor i utlandet), ingen fettere og kusiner fra noen av oss, men to tremenninger som er jevngamle med meg og som teller med som venner. Jeg synes det var utrolig hyggelig å ha en "ung" fest, der alle som var der faktisk kjente oss begge, og hadde sett forholdet vårt utvikle seg. Vi synes hvertfall det ble mest personlig sånn :-)
SusyQ Skrevet 24. september 2006 #5 Skrevet 24. september 2006 PS: Vi hadde 70 gjester, 10 småbord, og under middagen, mellom rettene gikk mannen min og jeg rundt til hver bord og snakket med de som satt der. Det var utrolig koselig, og det har vi fått mange tilbakemeldinger på i ettertid at folk satte utrolig pris på. Litt kjedelig å være i et bryllup og knapt få hilst på bruden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå