Gå til innhold

noen som har adoptert stebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan gjør man dette?

og hva slags krav stilles det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer også litt på dette.. Hva med når vi gifter oss? Skjer det automatisk, eller må man fortsatt få en underskrift av far? Jeg skulle ønske at det var jeg som var biologisk pappa til jenta, er redd for at om det skulle skje noe med min kjære, så får vi ikke ha kontakt.....

Skrevet

tror nok ikke det skjer automatisk selvom dere gifter dere.

ta kontakt med familievernkontor/barnevern eller advokat og få orden på ting så slipper dere å lure og bekymre dere.

Skrevet

forresten, lurer på en ting.. hvordan klarer dere å være far til et barn som ikke er deres? yenker dere ikke på det?

Skrevet

Spør noen som har adoptert hvordan de klarer å være far eller mor til barnet. Tåpelig spørsmål.

Skrevet

Men er det ikke sånn at far må samtykke? Vil virkelig ikke at ungen ender hos pappaen om noe skulle skje, han har store øk. problemer og lider av sosial angst, + at han er en lystløgner av rang. Ha sjøl stått og hørt på mye av det han har fortalt, også finner man etterpå ut, ved en tilfeldighet gjerne, at det bare ha vorre tull! JADA, det er synd på fyren, men jeg føler ansvar for barnet.

• 3 uker senere...
Skrevet

Du får ikke adoptere et barn uten at far samtykker, det er jo tross alt han som er faren. Hvis du får barn med din kone, og dere deretter skiller dere, hadde du følt det som riktig at hennes nye mann adopterte DITT barn???? Skjønner at du er blitt glad i barnet, men du er ikke faren, sånn er det bare.

Skrevet

Og takk for et konstruktivt svar med informasjon som vi satt inne med fra før. Idiot.

• 2 uker senere...
Skrevet

vet at far må samtykke i det.og at en må ha vert gift i 2 år før en kan adoptere stebarn.min samboer vil gjerne gjøre dette med min datter,da hun ikke har kontakt med bio-far i det hele tatt.og hun ser på min samoer som far(kaller han pappa) var bare 2 år da vi treffest,så hun vet ikke om noe annet.men som sagt så må vi vente i 2 år...

Skrevet

Hvis dere allerede vet at far selvsagt må være enig, hvorfor spør dere da flere ganger om far må samtykke? Logisk....."Får jeg automatisk farskap til barnet når vi gifter oss?" "Men må faren samtykke?"

Informasjon dere allerede satt inne med fra før.....jada.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...