Gå til innhold

MMR vaksinen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette den siste vaksinen som gis ved 15 mnd ?? I så fall har ikke min datter blitt dårlig enda, men hvis det er den mot rødehunder osv så kommer ikke reaksjonen før 1 - 2 uker etter sprøytet. Det er nå 1,5 uke siden min fikk sin, så krysser fingre og tær på at det går bra. Hun ble litt dårlig av den første trippelvaksinen, men den andre var det ikke noe problem med : )

Skrevet

Min skal ta den snart. Men tas denne vaksinen i armen? De har vel sluttet med å ta sprøyter i låret etter fylte ett år?

Skrevet

Det stemmer at den tas i armen ja : )

Skrevet

Sondre tok den for ca. 1 1/2 uke siden. De siste dagene har han hatt feber og prikkete utslett.

Skrevet

Jepp, fikk feber nøyaktig 14 dager etterpå, men det varte bare en kveld/natt

Skrevet

Fikk feber etter 1 1/2 uke, som varte en kveld. Fikk også svake prikker som faktisk varte ganske mange dager. Prikkene og feberen kom omtrent samtidig, så ut so prikkene forsvant med feberen, men så ble de tydeligere igjen.. Mest utslett på kinn og overkroppen. Ikke syk eller slapp annet enn feberen som forsvann fort.

Skrevet

Jeg har ikke gitt den til min sønn. Tør ikke ta sjansen.

Skrevet

Hei Maria!

Kan du si hvorfor du ikke tar sjansen?

Jeg hadde min datter på 15-mnd kontroll i dag, og hun skulle jo da egentlig få MMR-vaksinen. Men vi har vært veldig i tvil om den, og det fortalte jeg helsesøster. Hun syntes da vi kunne vente litt til vi har bestemt oss helt.

Akkurat nå tror jeg vi kommer til å gi henne den litt senere, de høres jo litt skumle ut de sykdommene det vaksineres mot også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...