Gå til innhold

Min fødsel=)


Mammarama=)

Anbefalte innlegg

Jeg er iallefall treig med fødsels historien...

 

Tirsdag 8/8 og 5 dager til termin.Kjenner egentlig ingen tegn på fødsel denne dagen, har gått med maserier i mangen uker og proppen har vært borte i et par uker..Men har tro på å gå over termin, siden jeg ble satt i gang 14 dager på overtid sist..

 

Kl 17.45 poster jeg et innlegg der jeg klager på at modnings akkupunkturen ikke har funket og at jeg må bestille meg en ny time dagen etterpå..Jeg skrur av dataen og skal bare en liten tur på toan før jeg skal se barne tv med min datter på 20mnd..

Plopp der går vannet, det hadde jeg ikke akkuratt regna med.. Ble endel stress i hjemmet da jeg vekket pappa som lå og hvilte.. Vi ringte føden, og fikk bekjed om å komme straks..Fikk barnevakten på plass og kjørte til SUS (ca 30 min å kjøre)

 

Da vi kom inn ca kl 19.00 ble jeg lagt til registrering (CTG) og da startet riene også.

Korte men hyppige..Jeg hadde da 3cm åpning...Vi fikk oss et føderom og fikk rigga oss på plass der.Riene ble lengre og vondere og jeg fikk lystgass og massasje..Følte meg som en drita 14 åring av lystgassen=) Men den tok smerte toppen, iallefall en stund..Etter hvert som det ble vondere rier fikk jeg sette meg i badekar(hadde med meg gassen der og), men det var ikke noe behagelig så jeg satt der kun i 5 min.

 

Da gikk jeg utav og spørte om å få epidural da var kl ca 22.00.og jeg hadde 4cm åpning.Jeg fikk satt inn veneflon, men måtte vente på å få satt epiduralen(anestesi personalet hadde det travelt)Ved vaktskiftet kl 22.30 fikk jeg ny jordmor som var ett beist, virket som etter hvor mer vondt jeg hadde det til mer koste hun seg. Hun sto og gliste hånligt..Synd jeg ikke føda før skiftet for hun første var utrolig flink og grei.Men jeg kunne jo ikke akkuratt bare pakke å dra, så det fikk bare stå til.

 

Kl 23.00 forsatt ikke fått epiduralen og åpning var ca 5 cm. Jeg fikk satt noen nåler i ryggen siden riene var mest inntense der..Hadde store problem med å puste meg igjennom riene det var kjempe inntenst vondt.ca 23.15 følte jeg kjempe trang på å presse,sier det til jordmor og hun skjekker status det er da 9 cm og hun dytter bort den siste kanten og jeg får presse.På 2 press er hun ute (kl 23.22) og jeg har blitt 2barnsmor=)Litt raskere en noen av oss hadde forutsett..Og uten epidural(Og det var egentlig bare greit).Det var ingenting å sy, og formen min var kjempe bra=)

 

Lotte sine vitale mål var 3918g, 51cm lang og 37 rundt hodet..Og helt perfekt=)

 

 

Nå har Lotte blitt 6 uker og vi nyter dagene..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med den flotte jenta - og et nydelig navn! LottA var vårt andrevalg...men så ble det Emma da =)

 

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også 2 press da!! Heldige du:) Kjipern med JM. Bra du ikke lot det ødelegge opplevelsen for deg. Utrolig irriterende at en del jm skal være slik!

 

Også 4 ca. på 15 min da!! Synes det gikk rask på slutten for meg jeg...hehe.

 

Men med å få postet historien din var du treigere enn meg ;)

 

Gratulerer så masse med jenta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør ingenting at det tok tid før du skreiv fødselshistorien din, bare vi fikk høre den før eller siden ;-) spennende å lese! :-) gratulerer med lille Lotte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor lita jente det ja :-) Gratulerer en masse og takk for fin fødselsbeskrivelse. Håper noen jordmødre er inne her eller på BIM innimellom og leser litt av og til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...