Anonym bruker Skrevet 23. september 2006 #1 Skrevet 23. september 2006 Vi som ammer, hva spiser vi? Er redd for alt nesten, vil ikke at han skal få vondt i magen sin!
Gjest Skrevet 23. september 2006 #2 Skrevet 23. september 2006 Jeg spiser det meste, men holder meg unna kål..., sjokolade, brus..
Anonym bruker Skrevet 23. september 2006 #3 Skrevet 23. september 2006 nugatti går vel bra? Er jo nøtter!!????
Anonym bruker Skrevet 23. september 2006 #4 Skrevet 23. september 2006 jeg holder meg ikke unna noe! burde jeg kanskje det?? virker ikke som jenta mi reagerer på noe....
Tigerbabe Skrevet 23. september 2006 #5 Skrevet 23. september 2006 Jeg spiser og drikker alt mulig, men det er vel forskjellig på babyene.Jenta mi tåler ihvertfall at jeg spiser alt mulig.
SALI-mor Skrevet 23. september 2006 #6 Skrevet 23. september 2006 Spiser deg jeg har lyst på jeg. =0) Var litt forsiktig i begynnelsen med jordbær, rå løk og kål, men det ser ikke ut som om jenta mi reagerer på noe av det jeg putter i meg. Hun er 7,5 mnd. nå. HS sa forresten at jeg ikke burde spise innlandsfisk så lenge jeg ammet, husker ikke om det var en spesiell fiskesort jeg burde unngå...
prekæs Skrevet 23. september 2006 #7 Skrevet 23. september 2006 Spiser alt, men er litt obs om jeg spiser mat jeg vet kan gi en reaksjon. Drikker også kaffe og brus men som regel ikke rett før amming. Tar også vin eller øl. Aldri mer enn 2 glass når jeg vet det er lenge til neste amming.
Sessa ruger igjen... Skrevet 23. september 2006 #9 Skrevet 23. september 2006 Jeg har holdt meg unna mye nå i starten (typiske ting som babyer gjerne reagerer på), for frøkna har hatt en del vondt i magen. Nå virker det som om det begynner å roe seg og derfor har jeg tenkt så smått å begynne med en og en ting etterhvert. Har holdt meg unna melke produkter i to uker og begynte så vidt forrige helg med ost. Det var nok litt tidlig, for jeg var usikker på om det var osten hun reagerte på eller om hun fortsatt bare var urolig. Har spist litt forsiktig melkeprodukter denne uken og det ser ut til å gå greit. Skal drikke et glass cola en dag (det gleder jeg meg til - foreløpig har det bare blitt en slurk i ny og ne). Skjønner godt at du er urolig, men du vet jo ikke hva han kan reagere på hvis du holder deg unna alt. ;-) Noen tåler jo faktisk alt! Prøv deg litt forsiktig frem, men unngå store mengder av typisk vondt-i-magen-mat. Hvis han reagerer vil du finne ut av det rimelig kjapt. Hs antydet at det to fra en time til et døgn før reaksjonen kom og det går jo over igjen ganske fort.
mai mammaen til to Skrevet 23. september 2006 #13 Skrevet 23. september 2006 jeg begynte forsikte.... kuttet ut brus, kål, erter (spiser det aldri heller... ) og løk de første mnd...for har hørt at det er veldig lett for at babyen får vondt i magen.. etterhvert smakte jeg litt løk...og litt brus..nå kan jeg spise masse uten at hun skriker..er 4 mnd nå... jeg ville ikke at hun skulle få vondt i magen. men du må jo bare prøve deg frem.. jeg spiste forresten plommer her forrige dagen.. da gråt hun sårt etterpå stakkar... så skal ikke spise det igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå