Anonym bruker Skrevet 23. september 2006 #1 Skrevet 23. september 2006 Jenta på 5 uker skriker og sutrer flere timer i strekk om dagen. Hun gir ikke tegn til å ha vondt. Sover svært lite om dagen, men sover om natta (med mye pupp imellom sovingen). Hun ligger litt og spreller på matte på gulvet om dagen eller sitter korte opphold i vippestol. Ellers ligger hun mye i fanget eller på armen mens vi går rundt omkring med henne. I det siste har hun altså begynt å sutre utrolig mye, skriker gjerne flere timer i strekk med mindre vi konstant skifter stilling på henne, snakker med henne, går rundt med henne, osv. Da går det ca 1 minutt før hun begynner å gråte igjen og så må vi finne på noe annet. Og sånn fortsetter det. TVen eller radioen står ofte på i stua, fikk beskjed på barsel om å ha det på slik at hun skulle vende seg til å ha lyder rundt seg. Kan det være at hun blir overstimulert? Eller at jeg har på meg klær eller sminke med sterke farger? Eller at vi snakker for mye med henne? Hjelp...
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 23. september 2006 #2 Skrevet 23. september 2006 Jeg synes det høres ut som at hun er overtrøtt. Kanskje du kan prøve å legge henne litt oftere? Sånn var det med gutten min noen ganger, da var det bare å legge han, han sov noen timer og var blid og fornøyd når han var våken.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2006 #3 Skrevet 23. september 2006 Hun vil jo ikke sove! Har da selvsagt prøvd å legge henne. Hehe. Dessuten kan hun våkne om morgenen og bli slik etter 1 time.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2006 #4 Skrevet 23. september 2006 "Dessuten kan hun våkne om morgenen og bli slik etter 1 time." Når de er så små blir de trøtte etter å ha vært våkne i bare en time Så det kan jo hende det har noe med det å gjøre?
Tibra Skrevet 23. september 2006 #5 Skrevet 23. september 2006 Tror nok som de andre her at hun er overtrøtt. Men vet av egen erfaring at det ikke nødvendigvis er bare så enkelt som å legge et trøtt lite spedbarn... enkelte har store problemer med å klare å sovne. Har selv måtte jobbe veldig mye for å få lillegutt til å sove på dagtid, var enkelte dager da han var rundt 1 mnd at han kunne være våken 8-9 timer i strekk, illskrek i vogn etc. Liker din å ligge i vogn? Min likte det bedre etterhvert, og kunne sove flere timer sålenge vogna var i bevegelse. Eller kanskje en eller annen bæreanretning, slynge etc. kan være til hjelp? Angrer selv på at jeg ikke kjøpte en tidligere.. Vet det ikke er enkelt mens det står på - men det blir bedre!!! Etter 2 mnd begynte det å gå seg litt til hos oss:) Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå