Anonym bruker Skrevet 23. september 2006 #1 Skrevet 23. september 2006 Min manns eks har fortsatt et godt forhold til sine eks svigerforeldre,altså mine svigerforeldre. Såpass godt at hun forteller hvor håpløs hun syns jeg er .Hvor urettferdig behandlet hun er og masse annet tull og tøys om meg. Enden på visa er at mine svigerforeldre ikke vil ha noe med meg å gjøre, og min mann er lojal mot meg så han ønsker ikke kontakt med sine foreldre før de tar til vettet. Så her sitter vårt barn uten kontakt med sine besteforeldre pga av en helvetes eks, mens eksen med sin sønn (og min manns) er invitert både på hytta og andre ting i min svigerfamilie. Bitter , ja det skal jeg love dere at jeg er.
-Hengebuksvinet- Skrevet 23. september 2006 #2 Skrevet 23. september 2006 smidig, og det er jo supert at mannen din er lojal mot deg. Kanskje kan mannen din ta en tur innom foreldrene og spørre hva de egentlig tenker med. Velge bort kontakt med sin egen sønn, til fordel for å sluke rått alt oppgulp eksen skulle ha. Jeg er i utg.pkt tilhenger av at man kan holde kontakten med eksfamilier, når det er barn involvert. Men dette ble i meste laget.
Maud Skrevet 25. september 2006 #3 Skrevet 25. september 2006 Skjønner at du er bitter. Du sier ingenting om hva som har skjedd forut for dette - hvordan bruddet var, hva din del i det var, hvor lenge det er siden osv. Jeg har opplevd nesten det samme, bortsett fra at jeg var henne eks-svigerforeldrene ønsket kontakt med. De ville ikke forholde seg til henne som hadde "lurt" sønnen deres fra kone og barn og ville møte barnebarnet gjennom meg i stedet. Det var jeg ikke interessert i, de var ikke akkurat drømmesvigers... I dag, snart sju år etter, forholder de seg greit til meg og nokså greit til den nye dama. Hun har gitt dem enda et perfekt barnebarn og da kostet det for mye for dem å holde seg unna. Det er drøyt av henne å bli med på hytta osv, men hun er jo mamma'n til barnebarnet deres, så litt kontakt må de få ha. Det roer seg sikkkert etter hvert som de får sjansen til å se at du tross alt ikke er så ille. Da er det hun som ser dum ut hvis hun fortsetter å snakke negativt om deg.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Bruddet var 4 år før min tid , så jeg var ikke involvert i det. Eksen har ikke hatt kontakt med sine ekssvigerforeldre etter bruddet. Plutselig i vår så ble det veldig om å gjøre. Hun har også gjort seg til venn med sine eksstebarn(store barn, min manns).Disse to har hatet sin eksstemor fra de var små, men nå er det greit. Hun slenger en masse dritt, så nå vil mine to stebarn ha minst mulig med meg å gjøre, kun faren. Mine svigerforeldre tar ikke telefonen når jeg ringer , de takker kun sin sønn via brev når vi har sendt blomster og gaver osv. Barnet vårt får meldinger via søskenbarn at de er sammen med farmor osv , vårt barn blir ikke invitert , men stesønnen og mora benker seg fornøyd rundt sin ekssvigerfamilie. Hvordan i all verden skal man gripe an slikt?
Maud Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Tror ikke det er all verden dere kan gjøre, dessverre. Dere må vel nesten bare vente til de tar til vettet og hun blir lei av prosjektet sitt - snakke dritt om deg. Forhåpentligvis tar det ikke all verdens tid. Da er det svigerforeldrene dine og barna hans som har grunn til å skamme seg. Det viktigste er at dere ikke gir næring til snakket hennes og gir henne noe reelt å snakke om. Prøv å heve dere over det og vent er altså mitt råd. Skjønner at det er lettere å gi rådet enn å etterfølge det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå