Gå til innhold

Fedre og sånt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Faren til dattera mi kommer hit annenhver helg, han har henne aldri alene. Det har han valgt selv. Han skulle egentlig ha kommet i morgen, men da har mora hans bursdag så da kommer han heller bare på søndag... han skal bare spise middag der, men det er visst viktigere enn ungen. Ikke er jenta mi invitert heller. Men.. dattera mi har bursdag om en uke og da er det min helg, de hadde bursdag for henne på dagen hennes ifjor. Er det sært av meg og si nei at han og farmor ikke får komme hit på dagen hennes da? Han velger jo selv å ikke komme nå.. og neste helg har vi besøk av en fetter og kusine av dattera mi...

Han forskjellsbehandler ungene så fælt og, det synes jeg er skikkelig sykt når de er så små. De er 2, 2 og 3,5år... man gir ikke is kun til sin egen unge og lar de andre se på? Det gjør han.

Jeg føler meg litt slem som sier nei til dem, for jeg har aldri villet nekte dem å se ungen, men det skal kun være på deres premisser alltid.

Er jeg en særing?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tåler ikke trynet på pappaen til dattera mi, å han har gjort verre ting enn pappaen til barnet ditt(utifra det du skriver her hvertfall). Men jeg lar ikke dette gå utover henne, så han er invitert i bursdagen hennes om et par uker.

Så jeg syns du er litt sær i grunn. Men jeg skjønner tankegangen din å personlig må jeg holde en fasade for å greie å være i samme rom som eksen men jeg gjor det for dattera mi sin skyld. Hun skal aldri måtte føle at det er noe vondt mellom mamma og pappa.

Jeg vet hvertfall at dattera mi hadde blitt knust om pappaen ikke hadde fått komme i bursdagen hennes.

Skrevet

Ja jo... nå er det sånn her at han kommer til meg annenhver helg for samvær med dattera, siden han føler han ikke klarer passe på henne selv. Farmora kommer hit en gang i mnd. Problemet mitt er at de forventer at jeg skal ordne med alt, de betaler ikke noe. Jeg har jo ikke råd til det.

Men jo da, jeg synes jo det blir litt sært og, men han har ikke nevnt bursdagen hennes med et eneste ord?!

Jeg har faktisk ikke invitert noen til bursdagen hennes egentlig, for jeg har ikke råd til det nå. Blir bare oss nærmeste som bor her...

Jeg sier heller ikke et eneste negativt ord om han eller hans familie.. dattera mi har bilder av dem og vi prater om dem positivt.

Men de er så mange og har store leil både far og farmor, burde de ikke heller lage en egen bursdag da?

Skrevet

Hei...

Ikke d at jeg er i samme situasjon, men jeg å faren har noen krangler.. Men vi sitter nå å diskuterer om vi skal ha en felles bursdag.. Vi tenker på hva som er best for snuppa.. At alle er samlet 1dag i åre er vel ikke et problem..Vi tror snuppa setter stor pris på å ha alle som er gla i henne er samlet sammen på bursdagen.. Snakk med han å si at vist han vil bli med å feire bursdagen så kan han betale litt..

Skrevet

På pappaen sin side har jeg invitert: farmor,oldeforeldrene,onkel og kusina til pappaen. Det blir 6 stk med pappaen. De er en veldig stor familie men det er disse som står snuppa nærmest. Ingen fra min familie kommer så jeg har også invitert noen venninner med barn. Det holder i massevis for oss.

Kanskje de ikke lager egen bursdag fordi de føler at de ikke vil ta fra deg den oppgaven som tror du har lyst til å gjøre selv :)

Skrevet

Det er så lett å bli sittende på hver sin side og irritere seg over alt den andre parten gjør galt,eller ikke gjør,enda man egentlig ikke vet årsakene til hvorfor den andre handler som den gjør. Det virker som om faren prøver å engasjere seg,og også farmoren,og det høres jo positivt ut. Forhåpentligvis vil vel faren føle seg i stand til å ta jenta deres litt selv etterhvert,du kan jo også motivere og oppmuntre han litt i den retningen evt? Men ang den bursdagen: ble du bedt sist gang når de feiret? Du kan evt spørre han om hvordan han vil ha det,så dere prøver å bli enige om en løsning,men ellers er vel begge deler vanlig,altså om man feirer sammen eller ikke. Barnet vil vel venne seg til dette fra begynnelsen av,og sikkert ikke tenke mer over det,om ikke dere skaper noen større konflikter ut av det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...