Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #1 Skrevet 22. september 2006 Er det flere enn meg som vil/bør vente litt med nr.2? Jenta mi er nå snart 17 måneder og vi kommer ikke til å prøve igjen før neste høst. Dvs at hun er ca 3 år + når hun får en søster eller bror. Gleder meg veldig til å bli gravid igjen, men vil likevel vente. Da er jenta mi blitt litt større og klarer mer selv... Vet at mange her med tette barn sier at de har så stor glede av hverandre fordi de er så tett i alder. Men jeg tror da at man kan få et nært søskenforhold selv om det er tre års forskjell? Er veldig i tvil angående dette. Får noen ganger nesten litt dårlig samvittighet fordi jeg hun ikke får en søster eller bror som er tett i alder... (Vet det høres teit ut...) Må også nevne at en annen grunn til å vente er at jeg gjerne vil få litt større plass først og vi kommer til å kjøpe hus i løpet av neste år (hvis vi finner noe da)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #2 Skrevet 22. september 2006 Hvis vi følger planen og alt går som planlagt, blir det småsøsken når hun er 2 1/2 ++
Ranveig R Skrevet 22. september 2006 #3 Skrevet 22. september 2006 Pga veldige bekkenplager i første svangerskap fekk eg streng beskjed frå fysioterapeuten min om ikkje å begynne på nr. to før eg var heilt bra igjen. No innser eg at eg neppe kjem til å bli 100% bra nokon gong, men vil likevel vente ein stund til. Innbiller meg at plagene blir mindre om det går lang tid mellom kvar gong.. Sikkert teit men dog. Skal i alle fall vente til vi flyttar inn i nytt hus, eg orkar ikkje gå kvalm og elendig i denne leiligheten ein gong til... Hadde vore kjekt å få nr 2 når førstemann er rundt 3 år. Men eg må kanskje 2til pers" før det, mannen min vil bli ferdig med å få ungar til han er 40, og no er han straks 36. Har egentlig lyst på tre, men det spørs korleis bekkentingen utviklar seg ved neste svangerskap.
05-10-15 Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Jeg spydde daglig hele svangerskapet. Så jeg tar ikke sjansen på å få flere før han jeg har er blitt litt eldre. Tenkte på en plass mellom 3 og 4 år. Jeg komMer selv fra en søskenflokk med mere aldersforskjell enn dette. Og vi lekte da alltid fint sammen. Så akkurat det tar jeg helt med ro.
moota m storebror&lillebror Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Vi hadde egentlig tenkt å vente med å prøve til jenta vår var ca 20 mnd, eller kanskje 2 - 2 1/2 år, men grunnet diverse ting har vi begynnt å prøve nå. Og hun er snart 1 1/2 år nå.
Tokatter_USA Skrevet 26. september 2006 #6 Skrevet 26. september 2006 Det er nesten 3,5 ar mellom lillesøsteren min og meg. Det var bare oss to, og vi lekte fint sammen. Vi kranglet en del også, men sånn blir det vel uansett. Vi hadde en litt tøff ungdomstid, og jeg vet ikke hva vi skulle gjort uten hverandre. Men vi hadde nesten ingen felles venner, og jeg tror egentlig det var like greit, så ble det ikke noe misunnelse eller sjalusi noen gang. Jeg tror det blir mindre konkurranse hvis aldersforskjellen er såpass stor.
Aga:-) Skrevet 26. september 2006 #7 Skrevet 26. september 2006 Det er tre år mellom meg og søsteren min også. Vi hadde det nok ganske fint og ganske fælt mellom oss i oppveksten, men slik tror jeg det er mellom de fleste søsken:-) Nå i voksen alder er det fantastisk flott å ha søsken, uansett aldersforskjell. Nå har mannen min og jeg fem barn til sammen, med en aldersforskjell fra 18 år mellom eldst og yngst og 19 mnd mellom de to yngste. Det er utrolig flott å se hva slags relasjoner som oppstår mellom de enkelte:-) Lykke til med søskenproduksjonen!
Gjest Skrevet 26. september 2006 #8 Skrevet 26. september 2006 vi har snakka om at vi vil ha 3-4år imellom, så vi venter litt! poden er bare 15mnd enda..
blond Skrevet 26. september 2006 #9 Skrevet 26. september 2006 Om de får et godt søskenforhold tror jeg har mer med kjemi å gjøre enn aldersforskjellen, iallfall når forskjellen er såpass liten.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #10 Skrevet 27. september 2006 Jenta vår er 14 mnd, og jeg har lyst å beg prøve igjen snart, men sambo vil vente litt ennå... Det vil jo egentlig jeg også siden vi holder på å bygge hus, men skal vi vente til det blir ferdig så blir det nærmere tre år mellom, og det synes jeg er for mye. Har selv seks yngre søsken hvorav de to minste er attpåklatter. Og mellom meg og de tre neste er det fire år mellom, og ett og et halvt mellom mellom nr fire og fem. har alltid syntes at det er for langt gap mellom oss. Vi er hele tiden på forskjellige stadier i livet. Nå er jeg eldst, og har fått familie, mens de andre fortsatt er "små." Må innrømme at jeg ikke har den største gleden av de ennå... Kanskje når de er kommet et stykke opp i tjue åra..?
krabbetrollet Skrevet 27. september 2006 #11 Skrevet 27. september 2006 Jeg synes 3 år er en veldig fin aldersforskjell på barna :-)
Forskeren Skrevet 28. september 2006 #12 Skrevet 28. september 2006 Synes man bare må kjenne på hva som føles riktig for seg. Hvis alt går bra nå blir det 2,5 år mellom mine, synes det er perfekt for oss. Ville ikke hatt tettere, tenker på selvstendighet, slippe 2 vogner og 2 sprinkelsenger, 2 bleieunger (kanskje en liten periode bare) etc....
Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #13 Skrevet 28. september 2006 Det er 4 år mellom broren min og meg Vi er bare oss to. Vi har alltid stått hverandre veldig nær og gjør det ennå. Men ikke så nær at det har vært noen problemer ang. venne-sjalusi og sånn. Jeg trodde lenge at det var den perfekte aldersforskjellen og ble nesten litt forundret da jeg oppdaget at de fleste får barn tettere. Så det er nok flere ting enn alder som avgjør om man får et godt forhold til sin søster/bror.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå