Gå til innhold

Ettåringer og lek med andre barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste litt på innlegget om barnebursdagene..

Jeg forstod det slik at det var uvanlig at deres ettåringer leker med andre barn. Stemmer dette?

Mi jente på 11mnd elsker nemlig å leke med barn, i alle aldre faktisk.

Hos dagmammaen bl.a leker hun med "venninna" si stort sett hele dagen. De bytter leker og mat, og koser seg veldig sammen. Selv om det selvfølgelig ikke kan sammenlignes med leken mellom f.eks treåringer.

Nå skal det sies at jenta mi har vært ganske tidlig ute hele veien, og nå stabber hun rundt omkring :) Hun elsker å leke seg, både med andre og alene.

Så, spørsmålet mitt er da; er det ikke vanlig at så små barn leker med andre barn?

Hmm...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Guten vår har heilt klart ein interesse for andre småbarn, akkurat som han har interesse for eldre barn og voksne, eller kattar og hundar for den del. Han "deler" mat og ting med alt og alle, og synest det er moro å ta på ansiktet og håret til andre menneske.

Men eg vil ikkje påstå at han kan å leike MED ungar på sin eigen alder.

Skrevet

jenta mi på 15 mnd leker som bare det, både med eldre barn og med jevnaldrende... krabber etter hverandre, grimaserer til hverandre, titt-tei-leken, bygger lego, sitter flere på gyngehest, herjer og lugger og flykter og flirer:)

Hun går ikke ennå, men prater og leker så det er en fryd!

Skrevet

Lillegutt leker som bare det han. Men nå er han veldig vant til å leke med andre barn. jeg er dagmamma, han har ei søster og vi er på forskjellige treff, åpen barnehage 2 dager i uka og trill og trall.

Skrevet

Små barn leker selvfølgelig med hverandre, det er en del av utviklingen deres. Men det kan også være at de leker det samme, men på siden av hverandre.

Mye å lese nettet om barns utvikling og lek.

feks http://mix.hive.no/~lottho/pedagogikk/lek.htm

Utviklingen går jo i rykk og napp så det er spennende å se hva de små mestrer og finner på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...