Gå til innhold

babysvømming, hva er egentlig vitsen med det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva godt kommer det ut av å ha med babyen på undervannssvømming i klorvann? små babyer skal jo utsettes for minst mulig "unaturlige" stoffer, så det sier seg da selv at babysvømming ikke er særlig lurt? det er nå min mening... holder å la dem plaske i badebalja si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For oss er det veldig positivt å delta på babysvømming. Gutten vår liker så godt å bade. Mye større plass å plaske på i forhold til i badebalja. Dessuten er det svært lite klor i bassenget. Det er ikke et must å gå på babysvømming, men vi synes det er bra at gutten vår blir vant til vann. Men så er jo svømming noe vi begge foreldrene elsker da...

Skrevet

De blir vant med vannet.

De møter andre barn.

Og det er en koselig familiegreie.

Skrevet

Helt enig med de to over her... Snuppa mi elsker seg på babysvømminga.. Hadde det vært farlig med klorvann tror jeg ikke så mange hadde gått på babysvømming. Og med en gang vi kommer hjem bader vi..

Skrevet

All of the above. At barn lærer å svømme er veldig viktig. Veldig viktig.

Bare kos:))

Skrevet

Eg tenker som så at fordi ein baby ikkje husker denne tida når h*n blir stor, så lever babyen veldig i øyeblikket. Så mi "oppgåve" her er å sørge for at babyen får oppleve så mange gode øyeblikk som mulig. Guten vår ELSKAR vatn og blir heilt vill når han får plaske eller sprelle eller "svømme".

Og så er det eit poeng at når han no har gått eit kurs og begynt på kurs nr 2, kan han holde seg fast i kanten sjølv, og prøver å kravle opp. Når han er ferdig med kurs 2 reknar eg med at han vil klare å få hovudet over vatnet, snu seg rundt og holde seg fast i kanten sjølv. Dette kan vere livreddande om han skulle komme til å havne i vatnet ved eit uhell.

Skrevet

For babyer som trives i vann er det helt topp. De som skriker fra de går uti og som holder på i 30 min ser jeg ikke vitsen med går på babysvømming.

Skrevet

er da vel like greit å ta dem med på svømmekurs når de blir litt eldre vel? hverken jeg eller mine 3 søsken har vært med på babysvømming, men vi har alle lært oss å svømme og ingen er redd for vann. de sa jo på dokumentaren at det ikke ble anbefalt for barn under 6 år! dessuten er det flott at små barn har respekt for at dypt vann kan være farlig. barn uten respekt for vannet kan mye lettere havne uti og plutselig finne ut at "dette behersker jeg ikke likevel". da er det greiere at ungene forstår at en voksen må være med fordi det kan være skummelt hvis dem glemmer hva dem har lært.

HI

Skrevet

veldi mange sir jo her babyan storkose sæ i vanne, så ka e da galt me å gå i bassenge.vi skal å bynne ettervært, det e nu go trim for liten å stor.

å det me at små unga respektere vann????? gi mæ et eksemple på en unge på feks 1-3 år som skjønne at det kan være dypt å e fali...

Skrevet

så du tar sjansen på at din lille er en av de heldige som slipper unna astma når du har han med på babysvømming? 1 av 5 norske barn har astma! det er mange! og når forskere ser en sammenheng mellom antall klorbasseng i forskjellige land og antall barn med astma, da burde det jo ringe ei klokke hos de fleste?

Skrevet

Hvilke dokumentar snakker du om?

Gutten vår elsker vann og har det skikkelig gøy på svømminga. Babysvømming fremmer også motorisk kontroll og dermed mestringsfølelse for bebis. Som ei over her nevnte så lever babyen i øyeblikket og vi må gi h*n flest mulig glade øyeblikk. Noe svært mange får på babysvømminga. Dessuten lærer de seg hvordan vann fungerer, og kan bli tryggere i vannet.

Der vi svømmer er det ikke klor - tror det er saltvann. Rent og trivelig.

Skrevet

mamma va i bassenge me alle oss( vi e 7 søsken) ingen som har astma

men trur du heller ikke det e en sammenheng me at alt skla værs så sterilt å klart i dag, ungan får jo ikke is æ bakteria i det hele tatt.. så e det rart folk blir sjuk. tåle jo ingenting for man ikke er vant me det..

trur nok ikke bassenge e det man skal bekymre sæ mest for.. ka me eksos å forurensing da.. vill si det e værre en en time i bassenge parr gang i uka

Skrevet

Det er sosialt og lillegutt elsker å bade!

Absolutt verdt det!

=)

Skrevet

Ser at HI henviser til innslaget om babysvømming på "Katta", NRK torsdag.

En av Norges beste barneleger på astma og allergi, Sverre Slørdahl ved St. Olav, ga en kommentar til påstandene. I Norge er teorien på at den økende forekomsten av astma & allergi kommer av bedre hygiene og for "rene" omgivelser/ lite eksponering for potensielle allergener. Denne teorien er det veldig mange studier som underbygger, ikke en enkelt forsker som hypotesen om kloreksponering. At 1 av 5 barn i Osloundersøkelsen (IKKE i Norge) viste seg å ha astma, tror jeg nok ikke du kan trekke inn i denne debatten.

Vær litt skeptiske til hva dere hører, folkens!

Skrevet

Helt enig med smk75 her - man kan ikke høre på alt som er på tv heller da! Og ærlig talt; at få barn i russland har astma henger vel kanskje sammen med levestandarden der borte - er vel ikke så mange hysteriske foreldre som springer ned legekontorene der borte eller?? Bare en tanke...

Tror nok heller forurensning, hygiene og ovevekt må ta mye av skylda - ikke en halvtime en gang i uka i basseng. Men det er nå min mening da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...