Gå til innhold

Tidlig kjennetegn på bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har bekkenløsning som kan si noe om hvordan man merket det første gang? Hvor er det vondt osv? Kan kanskje variere? Har de to siste dagene hatt litt vondt, som små sting ved enkelte bevegelser på den ene siden nedenfor korsryggen. Er nå i 20. uke og håper det kun er det at jeg er litt stiv og støl etter trening onsdag :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan bare fortelle ut fra min egen erfaring... Er i uke 22+1 nå i dag.

Har sliti med korsryggen lenge....Fra ganske tidlig i svangerskapet, men det har utviklet seg mer og mer. Så begynte det spre seg ut til hver side ned mot hoftene/rompa. I de to siste ukene har jeg fått smerter i beina MELLOM beina/skrittet faktisk...elelr hvordan jeg skal forklare det.....også nedover bak ene låret, ned mot kne.

MAnge bevegelser er slitsomme og vonde. Spesiellt når jeg skal snu meg i sengen om natten, for å ta et eksempel.

Sittet mye, og skal opp å gå igjen...Au.....

Men søk hjelp hos fysio.... Det blir nok ikke bedre fremover... Jeg får hjelp der, og selv om smertene ikke blir borte, så holder det meg oppegående. Er hundre prosent sykmeldt også.

Men snakk med legen din og få rekvisisjon til fysio.

Lykke til...Hvis det hjalp litt....

Skrevet

Takk for det! Har jo hørt mange som har hatt bekkenløsning, men aldri tenkt på hvordan det er. Tror nok jeg bør ta det som et tegn på at det kan være det hvis det ikke gir seg med det første...

Skrevet

Jeg er i uke 18 nå, og slitt noen uker allerede. Hadde bekkenplager i 1 svangerskap, og kom tidlig da også.

Det er vanskelig å beskriv det, men prøver:

Jeg får vondt i rumpa, det vil si at det verker i hofter ned mot lysken, og sprer seg til bena. Nederst i ryggen er også vond, og ved noen bevegelser kommer en skarp smerte.

Jeg jobber i hjemmetjenesten, og sykemeldt nå 25%. Men skal til legen mandag for å få mer. Sitter nesten og gråter på kveldene her, for verker så. Har jo heller ikke overkudd til min datter på 6 år etter jobb, for vondt å bevege meg.

Skal til fysio, og håper det skal hjelpe.

Lykke til :-)

Skrevet

Huff da, høres jo forferdelig ut! Har hørt at kiropraktir og manuell terapeut kan hjelpe.. Men takk for beskrivelsen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...