Gjest Skrevet 22. september 2006 #1 Skrevet 22. september 2006 finnes det ca regel på dette? han er nå en måned, og jeg misstenker som noen sikkert fått med seg at melken ikke strekker helt til.. idag spiste han begge pupper stort sett tomme, fikk ut 20 ml fra den ene ved pumping etterpå. han sluttet spise og var ikke fornøyd. så da tenkte jeg at jeg prøver med litt på flaske.. han spiste da 50 ml til.. er det lite? eller mye?
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 22. september 2006 #2 Skrevet 22. september 2006 da mathias va 4 uke spiste han som regel 100ml pr måltid vær 3 time. kunne da gå 4-5 tima på natta da! nu e han 6 uke å vi har gått opp til 120 da han ikke virka helt fornøyd! nu e det glad å mett unge etter mating.. men må jo si da vi mate bare me mme
Babykilo Skrevet 22. september 2006 #3 Skrevet 22. september 2006 Når man skal regne ut behovet til babyen gjør man sånn: 150 ml x antall kilo / antall måltider. Altså f.eks: 150ml x 4kg / 8 måltider = 75 ml per måltid. Men, noen ganger spiser de mer til et måltid og mindre til et annet.
-Juno- Skrevet 22. september 2006 #4 Skrevet 22. september 2006 Ifølge beregningen skulle min lille pode spist ca 75 ml pr måltid, men den gang ei gitt! Han spiser ca 150 ml pr måltid. Han spiser hver 3 time døgnet rundt, bortsett fra en økt hvor det går 5 - 7 t til neste måtid. (Dette om natten, heldigvis)
Gjest Skrevet 22. september 2006 #5 Skrevet 22. september 2006 okei.. takk for svar!! så da har jeg enten veldig lite i puppene mine siden han spiste 50 ml ekstra etterpå, eller så var han bare vanvittig sulten.. nå tre timer etterpå prøvde jeg amme han siden han var sulten igjen men han var helt hysterisk på puppen og da han fikk flaske spiste han 60 ml.. blir ikke klok på dette jeg men..
Gjest Skrevet 22. september 2006 #6 Skrevet 22. september 2006 måtte nettopp fylle på med ytterligere 40 ml fra flaske.. 10 min etter sist gang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå