Gå til innhold

termin i slutten av desember???


kozemamma*nå 2 barnsmor*

Anbefalte innlegg

noen der ute som har fått termin i slutten av desember? litt redd for å bli sittende på kk i julestria eller nyttårsaften ,noen tanker folkens som har termin rundt min tid(28des)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann

 

Jeg har termin 29 des :)

Er det din første?

Jeg tenker at jeg må få unnagjort mye av julestyret i god tid før jul,

Man vet jo aldri når den lille melder sin ankommst :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

termin 28 des....

vet du hva du får?

de lurer på om det er jente,men skal inn igjen på ul snart så da får vi nok vite det 1000 % litt greit å vite i forhold til å få unna litt shopping,er du ikke enig ,vi har jo termin rett i stria hvor alle andre er ute å kjøper julegaver..hjelp!!

ikke førte nei men andre .en jente på 5 år(nonnis her ,skiftet nick)

ja har tenkt det samme ,d kan bli mye styr på den tiden.gubben er mest sannsynlig offshore når det skjer..buhu..

 

må skaffe meg ny fryseboks,stooooor.så får vi vel bake litt kaker og digg slik at man har når barselbesøkene melder seg ,tror det blir dårligt med sånn aktivitet mot slutten ja.hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

 

Ja eg får en liten jente ble det sagt på UL.

Har en datter på 2 år også.som gleder seg til og bli storesøster :)

 

Så mannen din jobber offshore? mye vekke han da eller?

min mann har en jobb så gjør at han er lite hjemme, men rundt juletider skal han være her så det er jo bra :)

 

Er nesten ferdig med julegavene og pakkekalenderen til min datter, godt med alt som er gjort :)

 

Er ikke så lenge før eg også må bake julebaksten, det hører liksom med, men som du sier er det ikke sikkert det blir så mye aktivitet mot slutten. så da er det godt og få gjort det nå:)

 

Har du tenkt igjennom hvor du vil føde på KK og evt ligge etterpå?

Hva gjorde du sist?

 

Har du vert på noen av disse BIM treffene?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei har ikke vært på noen treff ennå grunnet at jeg har ikke hatt barnehageplass til jenten min ennå,men nå har jeg fått og hun begynner i morgen ,ser fram til å kunne få gjort noe på formiddagene litt lengre enn til halv to ..hun gikk fra 10-14 ,fint nok men ikke nok for å kunne få gjort unna så mye.pluss at jeg er dagmamma for en liten gutt på 15 mnd nå fram til termin...han er ikke mye styr men med to blir det jo litt ,de krever jo begge oppmerksommhet,

beklager at jeg ikke har svart før ,men mannen min kom hjem fra nordsjøren og da blir det jo kosetid hihi...

men tror du ikke de ringte igjen etter ham da !!! en uke hjemme ble han ,kjørte ham til helikopteret i dag morges.ble ikke mye 4 uker hjemme nei...men men ,han har sagt at han skal snakke med arb,giver om at han skal ta permisjon fra 20 des-20 jan slik at han kan være her når klumpen kommer.har termin den 28 og litt fra eller til så går det sikkert tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har forresten fått time til ul den 31 oktober ...så nå vet jeg jo nesten helt sikkert at jeg får vite hva det blir...kjempekjekt å kunne vite hva man skal handle inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen:)

 

Så kjekt at du har fått bhg plass, er det full plass eller?

Kjedelig at han måtte reise ut igjen så fort da :((

men godt at han skal være hjemme en hel mnd da babyen kommer da:)

 

Blir spennende det med ny UL og få vite hva det blir, er det en spes grunn til at du skal på en til UL?

 

HAr tenkt litt på disse bim treffene, har ikke vert på noen av dem , men kunne tenke meg og prøve det en dag :)

 

Skal på UL igjen på tirsdag eg , gler meg masse er alltid kjekt og se det lille nurket:)

 

Er dere begynt og tenke på navn på den lille?

 

Var ute og handlet litt inn i går, kjempe koselig.

minker no på tiden nå, er ikke lenge igjen nå til vi få se nurkene våre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja full bhp supert ,får gjort litt mer ut av dagen da både jeg og jenten min...

vi fikk henvisning til ul igjen grunnet at jeg hadde et fall og mistet litt av fostervannet ,ble innlagt på haukeland på obs men bare for noe timer og de sas alt så fint ut men for min egen skyld sender legen meg igjen slik at jeg ikke skal tenke så mye på om det er noe galt,alt virker fint men det er jo greit å sjekke en gang til....+ at vi da kan få vit hva det blir også...2 fluer i en smekk...hihi

 

jeg har også lyst til å ta meg en tur på et av disse treffene men det må bli på dagtid,,har jo jeneten min på 5 år å ta meg av også vettu..

satser på å ta meg en tur på trff når gubben reiser ut igjen...

gleder meg til å handle ,trenger meg en ny bag til sykehuset også..har vasket alt av babytøy jeg har fra før....tenker på bare å pakke baggen selvom det er 2mnd til termin ,har hørt så mange historier om dem som aldrifikk med seg noen ting av det de hadde tenkt fordi de utsatte pakkingen til slutten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Eg og har lyst og få med meg en av disse treffene, for meg og må det være på dagtid, det passer best når hun er i bhg, vanskelig med barnepass når pappaen jobber vekke.

 

Eg og har også begynt og gjøre litt klart til den lille

funnet frem alt fra sist, og holder på og lage ferdig rommet :)

 

Tenker på og pakke bagen eg også, godt med alt som er gjort :)

 

VAr på ul sist uke, alt var bra med den lille:) ligger litt over gjenomsinnet i vekst :)

 

Står alt elles bra til med deg da?

 

Fått unnagjort det meste av julestyret? eg nærmer meg :)

men det er jo stadig ting eg kommer på eg skal gjøre, skjønner ikke helt hvordan eg skal rekke på alt ....

 

ha det bra så lege, tastes:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei der du ..

greit å taste sånn av og til ja .det blir jop my hjemmesitting på oss for tiden ,begynner jo å bli vinter også tror jeg ...65 dager igjen.......!!!

 

holder på å skaffe meg en bag som jeg har tenkt å bruke som sykehusbag og som reiseveske/stelleveske og for mine ting slik at når den stelleperioden begynner å man må ha meg seg dritmye greier + sitt eget har man det i en bag ikke en stelleveske og en veske lommebok ++

 

høres ikke det grei ut da??

praktisk og pent hihi ,så får mor seg en ny veske også hihi...

 

har sett litt på disse fra friis and company ligger på rundt 5-600 kr for en såkalt weekend veske. den har grei størrelse tenker jeg ..tror de har den i mørkbrun/sort /rosa og de har et litt sånt glatt stoff slik at de er lett å rengjøre..

tror jeg ender opp med en sånn i sort for det går jo til alle andre farger ...

 

skal jo inn igjen på ul 31 ikke lenge til ..gleder meg håper på å få med noen nye fine bilder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en annen ting ...du har termin 29 des og jeg den 28 des ..hvem tror du vinner på oppløpsbanen hihihi hvem får først...`???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Ja det er vel på tide og finne bagen og begynne og tenke igjenom hva man vil ha med seg på klinikken. det nærmer deg jo med små skritt

 

Blir spennende det når du skal på Ul i gjen i morgen.

Da får du vel bekreftet kjønnet også tenker eg :)

Ønsker deg lykke til :)

 

Blir jo spennende det og se hvem som får først:)

ikke godt og vite det:)

 

Sist gikk eg 10 dager overtiden, hva med deg?...

 

korte ord fra meg nå, trøtt og sliten etter en lang helg,

blir tidlig kveld på meg i dag *gjesp*

 

 

Vi tastes

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halla shcnuppa...

fikk jentungen dagen etter termin men det var planlagt keisersnitt det vettu..hadde termin 1 april....!!!! så jeg tok 2 april jeg så hun ikke blei en spøk ..heheh

 

gleder meg ,,har litt stress i kroppen men men....ul i morgen kan jo bekrefte det helt hva det er..og jeg som er så "verpeklar "for tiden...

har faktisk skaffet meg litt influensa her ..sukk.snufs..ikke kult.

 

har pakket alt i baggen uten om noe til babyen ,vil vite kjønnet først ..mangler bare mobben men den tar jeg når det skjer..heheh

gleder meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann

 

Nå eg eg spent...hvordan gikk det med deg på UL i dag?

 

Håper du er bedre fra influensaen, er ikke noe kjekt og ikke være helt i form...:(

 

Eg også føler meg veldig verpeklar omdagen, synes tiden går alt forseint.....det meste begynner jo og falle på plass av ting som skal ordnes før den lille melder sin annkomst .....

 

 

Har dere begynt og tenke på navn også?

 

tastes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei der vennen....

fikk ikke vite det 100% men hun mener som oss at det er jente siden vi ikke så noen snopp heheh.

men hun sa ikke male rommet rosa nå da..det kan jo vise seg å ta feil.. men babyen har lagt seg med hodet ned.og etter mine beregninger er det slik den har ligget en stund...

 

men fikk vite at babyen er helt fin alle organer og sparker bra ,bra pust og ling. men....................

hun sa babyen virket litt liten ....(kopierer inn det jeg har lagt ut på debatten ,og håper kanskje du vet noe...)

 

hei der folkens....

var på ul idag ,fikk ikke 100% bekreftelse på kjønnet men ,hi\un sa som de sa på 1 ul .ser ut som jente siden vi ikke så noen antydninger på snoppen heheh..men hun har kalt meg inn igjne til ul den23 okt sånn ca 3 uker fra i dag..(dette tror jeg også kan ha noe med at jordmoren min er bort helt fram til den 13 des og jeg har ikke noen helt fastlege nå siden hun er gått ut av jobb.....men har jo mulighet til å gå til vikaren sa jeg ,men ikke lett å få time der..)

hun sa at alt var vel med babyen men hun sa den ikke var så stor....men hva er stor og hva er liten??

jeg tror kanskje at jeg bare får "tynne"babyer om dere skjønner meg for lillejenten min ble født en dag etter termin og hun var 50 cm lang og 3050gram....helt frisk og rask...

har dette skjemaet foran meg ,men vet ikke hvordan jeg skal tyde dette noen som kan hjelpe meg???

noen som har målene sine fra uke 32 slik som jeg er i nå??

 

 

håper du kanskje vet noe mer enn meg om dette...

kos tastes..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

 

Godt og høre at alt er vel med den lille.

SÅ du fikk ikke bekreftet det helt hva det var, det er vel egentlig litt vanskelig og se jo lengre man kommer ut i svangerskapet har eg hørt. blir jo spennende dette da:)

 

Vet vel ikke så veldig mye om det med vekst og slikt,

Men min datter ble tatt med keisersnitt 10 dager over tiden og var 4450 og 52 cm, hun låg helle tiden over gjennomsnittet i vekst.

Og det sier dem om denne babyen også. ligger noe over gjenomsnittet.

Men det er vel ganske induviduuelt, barna kan da være friske og fine selvom dem er litt liten.

 

Jeg var på kontroll i går og da fikk eg beskjed om at det kanskje ble planlagt keisersnitt denne gangen, men vi skulle se det litt an litt lengre ut i svangerskapet . så vi får se hvordan det blir.

 

babyen har lagt seg med hodet ned her også, men om babyen blir liggende er vel ikke godt og vite, , romstere jo ganske mye nedi der hehe....

 

skal på Ul igjen 17 nov, gleder meg masse til og se den lille igjen :)

Like spennende hver gang det :)

 

Har dere blitt enige om navn?

 

Nei nå får eg gå og gjøre noe til gangs, vi tastes

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halla!!

 

skal du og inn igjen... ja vel ,jeg skal inn 23 okt ..heheh.hun skal følge litt med på utviklingen ,,ja ja du får over gjennomsnittet og jeg under...men det var jo jentungen og hun var jo bare3050gr 51cm da hun ble født så det blir sikkert samme med denne da..hvem vet...

 

har tenkt på noen navn man det er så vanskelig siden vi ikke er sikker på hva det er ..har sendt ut spørrerunde i familien...

 

om det blir en prinsesse til har jeg et navn jeg likte godt,

jenten min heter ALEENA(uttales ALINA) SÅ JEG FANT ET NAVN PÅ INTERNETT SOM JEG LIKTE GODT OG SOM PÅ EN MÅTE MATCHER DET NAVNET DA..ADEENA.. husker at jeg så en gammel film en gang sikkert fra 50 tallet og hun nydeligte skuespilleren het nemlig adeen ..så jeg fikk litt kikk på det navnet igjen...

ALEENA OG ADEENA..(ALINA OG ADINA)

 

GUTT ER MER USIKKERT ,MEN DER TROR JEG GUBBEN HAR LITT MER Å SI..SKAL JO HA LITT MENINGER DE OG ..HEHEH

 

JEG HAR BESTEMT MEG ..(tror jeg da..hihi) skal føde på storken om mulig og ligge på barsel,siden det blir 1 gang ordentlig fødsel...men om det blir setefødsel tar jeg keisersnitt ,jeg vil ikke ta sjansen...

 

koseklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

 

Står til med deg omdagen? formen er fin?

 

Fine navn dere har tenkt på da, det er jo ikke lett.

Vi er ikke helt eninge vi enda, så vi får nett se hvilken navn barnet får :)

 

Hadde jo vert kjempe kjekt det da om du hadde fått føde på storken og ligge på på barsel.

 

Din eldste ser frem til og bli storesøster?

 

Begynner virkelig og minke på tiden nå, :)))

 

Ser ut av vinduet her, dette veret er ikke brukande til noe som helst,

er skikkelig innever .....

 

ble bare noen få ord fra meg i nå, min datter roper på meg og vil leke så eg må stikke, men vi tastes

 

klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neimen hei du .sitter inne i regnet jeg og ,men kan jo ikke gå ut i sånt vær.....

håper på storken og barsel ja .skal ringe dem p mandag og spørre.

siden ungene mine vil være nødt til å få bcg vaksinen så må de jo være der noen dager..(mannen min er fra pakistan ,og derfor vil vi få besøk fra noen som mest sannsynlig har vært ute i verden eheh asia og ling.slik at det beste er å vaksinere dem med en gang ..og så slipper dem sikkert å ta den i 8 klasse.)

jentungen gleder så kjempe mye til å bli storesøster...

53 dager ca igjen---gleder meg .har fått følelsen av at jeg får før tiden er omme...humhumm.spennende.

kos deg og lek ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

I dag har vi vert en liten tur på bading med datteren vår, hun elsker og bade, så vi fant ut at vi måtte finne på noe gøy i dag, ikke bare sitte inne og sture hehe

 

Tenkte og ta meg en handle tur neste uke når hun er i BHG og få gjort ferdig resten av julegavene. føler eg må få tatt siste resten nå :)

HAr du mye igjen på den fronten da?

 

Er begynt så smått og tenke på hva eg skal ha med meg i bagen også.

 

 

SÅ du føler du får før tiden du altså, sist følte eg det, men gikk 10 dager over , så denne gangen har eg ikke noe feeling på det hehe.....venter og ser..... men håper på at det blir før jul da, men det gjenstår jo og se.....

 

Skal dere på noen visning på KK?

 

Ha en forsatt fin kveld, tastes

 

klemzz

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jo egentlig at vi skulle på en visning men jeg bare driii... i det pga at nå som ahn er hjemm vil jeg nyte tiden mens den er her....men mne

i dag reiste han til england,pappaen har flyttet dit og han har vært litt dårlig etter en øreopperasjon så han måtte bort dit å gi ham litt tid også,har ikke vært der på nesten 1 år... menhan kommer hjem på fredag da .men så må han nok på jobb igjen begynnelsen av neste uke..buhu...jeg fikk ikke lov av legen å dra nå ..bhuhuhuhubhubhubhbuhu!!!!!!!!!!!!!!1111111

blei litt sint jeg ...hadde lyst å shoppe litt..

 

hei du ,,,skal du på treff på onsdag den 8 nov .nå på onsdag??

det skal være er formiddagstreff på ERA kl 1300..

hadde tenkt å melde meg på/møte opp der jeg..

hadde jo vært kjekt å treffes...

julegavene har jeg ikke fått gjort noe med.....

har sagt til mange at de må kanskej vente til februar for da skal vi til england og tenket å kjøpe dem der .mer utvalg...

kos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du vil nyte tiden når han er hjemme :))

Ble nok ikke noe treff på meg i får, har lagt dem siste dagene har ikke vert i form.

Var du? hvordan var det ? mange folk ?

Hadde jo vert kjekt og møtes, kanksje ta det igjen på neste BIM treff :))))

 

I dag er det bare 50 dager til termin ;)))) jippi :)))

det går unna :) gleder meg så masse :)

 

Skal din mann være lenge ute når han reiser ut igjen da?

 

Så dere skal ut og reise på nyåret, blir da spennende det da:) har man mye familie i england da?

 

tror eg må legge meg nedpå litt, slappe av litt før eg skal hente min datter i bhg, formen er ikke helt bra igjen enda,

 

vi tastes

 

klemzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk ikke kommet meg på treff jeg heller..

fikk akutte magesmerter natt til ..og time hos jordmor og lege ,de kom fram til at det ikke var noe med bebisen men kraftig urinveisinfeksjo/blærekatar.

 

de satte meg på kur så vi får se hva som skjer.,

 

vi får treffes på neste bimtreff da..vi får sette oss i selen og klare å komme oss dit ..heheh

ikke leneg igjen nei..

når han reiser ut blir han alltid 14 dager...

svigerfar og min andre svigermor,2 av brødrene hans og 3 halvsøstre bor der++tanter og onkler og videre ut i slekta..

 

med andre ord er det ikke mye vi bruker på boopphold og mat utgifter..

 

bare penger til reisen og shopping..hehehh

 

du må ta livet med ro og slappe av når du kan .jeg ligger meg også til på dagen når jentungen er i barnehagen...

 

har tatt fri fra dagmammajobben i hvertfall fram til mandag..

trenger litt ro...

 

snakkezzzzzzzzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Har ikke vert så mye på nett i dem siste dagene, så har ikke fått svart deg før nå.

 

Føler meg så trøtt og sliten. mye av tiden går til avslapping her i huset om dagen ......

 

det er vel ikke så lenge til du tar helt fri fra dagmamma jobben vel ?

 

Ja det hadde vert artig og møtes på et slikt BIM treff :)) må se om vi ikke klarer og få det til :)

 

Håper du er kommet deg fra urinveisinfeksjonen da :)) er ikke noe kjekt det, men godt det ikke var noe med bebien.

 

Skal på KK på fredag, gleder meg, er alltid kjekt og se den lille i magen :) få noen nye bilder, og vite hvordan barnet vokser :))

 

du skulle tilbake til KK du også skulle du ikke det ?

 

Vi tastes.....klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann du bolledama!! hihihihihi

 

har heller ikke vært på nett på samme måte den siste tiden .prøver å henge litt med mannen min også nå som han er hjemme.

 

trøtt og sliten ..prøv SEEELTEN .HIHI

VÅKNER OPP MIDT PÅ NATTEN OG FÅR IKKE SOVE IGJEN..BUHU!!!

jeg har egentlig lovet meg bort sånn i forhold til åjobbe som dagmamma for gutten helt fram til fødsel om jeg ikke kolapser før det..

men det er jo greit å ha noe å drive med på dagtid når jenten min er i barnehagen...

går ennå på kur så jeg vet ikke hva som skjer med urinen ,skal nå inn på kontroll hos legen i morgen så vi får se..

gårt på 2 kurer samtidig .en for luftveisinfeksjoner og en for urinveisinfeksjon.

du går på kk for sjekk eller kontroll med ul ,men hvordan kom du til dit egentlig.henvist eller? hvorfor ul?

jeg går til en spesialist på straume på sotra...det er jo langt å dra ut dit synes jeg... jeg bor jo mindre enn 5 min fra haukeland.

 

jeg skal inn til henne den 23 november...

nå nærmer vi oss jula også ,hvordan går planeleggingen?

kjøpt alt av gaver eller?

har fremdeles ingen ekstra plass i frysen. men vurderer å reise ut på hjelteryggen til mamma og pappa når gubben reiser igjen (d blir nok på fredag kjennner jeg arb.giveren hans rett..)å bli der bake litt og legge

det i frysen deres..

 

nei sjekker litt videre her inne om noe nytt har skjedd og så går jeg å legger meg litt om det blir mulig..

kos

tastes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...