Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #1 Skrevet 22. september 2006 Hei! Jeg er kanskje i en litt uvanlig situasjon i forhold til mange kvinner. Min samboer ønsker nemlig "full pakke", stort bryllup, mange gjester, 4 retters middag, dansing, DJ, osv. osv. Jeg ønsker derimot kun å invitere den nærmeste familien og spise på restaurant, veldig enkelt. Det siste jeg ønsker er et stort bryllup. Han sier at det ikke er noe vits i å gifte seg hvis man ikke skal feire stort....Jeg ønsker å gifte meg pga eventuelle barn (vi prøver nå), og ikke for å "feire". Er det noen som kjenner seg igjen i dette og har noen råd å gi meg?
*bubbs* Skrevet 22. september 2006 #2 Skrevet 22. september 2006 Hvorfor må dere gifte dere for barnas skyld? Mine foreldre er samboere enda de...
AnnaLee Skrevet 22. september 2006 #3 Skrevet 22. september 2006 Jeg er faktisk i akkurat samme situasjon som deg. Har underveis i planleggingen måttet sette ned foten fordi jeg har følt at "dette blir ikke meg!" Vi har vært sammen i 6 år og har to barn. Jeg er snart 42, sambo snart 32. Bl.a. pga min alder har jeg ikke ønsket noe kirkebryllup med hvit kjole og 3-retters, men jeg ser jo det nå - to mnd. før at det er akkurat det jeg har fått!! Jeg tror dagen blir fin jeg - vi gleder oss begge to og rammen rundt blir veldig oss med både familie og nære venner. Barna skal også få være med så lenge de orker. Jeg er også svært fornøyd med kirken, festlokalet, meny og ikke minst min enkle ivory selskapskjole. Men jeg vet jo det at hadde alt vært opp til meg hadde vi giftet oss uten det store bryllupet, for meg er det kun viktig å bli gift - ikke selve festen. Mitt råd må være at du må være ærlig mot din mann og andre som ønsker å ha et ord med i laget. At du står på det som er veldig viktig for deg, men allikevel klarer å inngå noen kompromisser. Husk at dagen skal være spesiell og minneverdig for dere begge. Lykke til :-))
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #4 Skrevet 22. september 2006 Bubbs: Grunnen til at vi ønsker å gifte oss for barnas skyld er fordi alt det juridiske vil bli ordnet automatisk. F.eks. hvis vi er gift og jeg dør vil han automatisk få barna, ellers kan min familie kreve dem. Hvis han dør og vi ikke er gift, arver ikke jeg huset, men det gjør barna. Og da må jeg kjøpe ut mine egne barn! Det har ikke jeg råd til slik at vi må flytte. Slikt kan man ordne med et testament, men det koster tid og penger (advokat osv). Vi tenkte at vi like godt kan gifte oss siden det er mye enklere og vi har uansett tenkt å dele livet med hverandre. AnnaLee, takk for svaret. Jeg må nok inngå noen kompromisser, men synes det er vanskelig å vite hvor mine egne grenser går. Har til og med bare lyst til en vielse med kun forlovere, uten familie! Det ville han i hvertfall ikke akseptert! Vanskelig....Skulle ønske jeg hadde en mann som ikke ønsket stort bryllup....!
SusyQ Skrevet 24. september 2006 #5 Skrevet 24. september 2006 Det beste rådet er nok bare å snakke med mannen din. Siden ønskene deres er så forskjellige må dere begge være forberedt på å inngå kompromisser, men dere skal fortsatt føle dere vell med dagen dere planlegge. Hva med f.eks liten vielse og middag på restaurant med de nærmeste. Uformell fest med venner og DJ etterpå. Den løsningen har noen av mine venner valgt, og det var stor suksess!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå