Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #1 Skrevet 22. september 2006 Lillegutt er 5 mnd. Og vi har akkurat begynnt med grøt, han skal få nå i kveld, men jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det. Han våknet kl 16. Vanligvis holder han ut 1 1/2 time max mellom hver dubb. Så kjenner jeg han rett begynner han å bli trøtt igjen i 17-tiden. Noen ganger når jeg har lagt han ca 17 har han kosa seg i senga til kl er 18 og så har han sovnet og sovet skikkelig lenge, altså han tar natta. Det jeg lurer på da er hva jeg skal gjøre i kveld siden det er meningen han skal få grøt i kveld. Skal jeg legge han når han blir trøtt nå og satse på at det er bare en liten dubb (40-50 min) eller skal jeg bade han når jeg ser han blir trøtt, gi han grøt og legge han for natta? Blir jo tidlig natt det da, som oftest tar han natt ca 19.30. Hva hadde du gjort?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #3 Skrevet 22. september 2006 Vanskelig å si, du... (Vet jo ikke før etterpå om det bare er en kort lur, eller om det blir en lang en...) Men når jeg har lest innlegg her før, synes jeg det er flere som har anbefalt å gi grøten litt tidilgere på kvelden, ikke som siste måltid... Så om du gir grøten nå, gjør det vel uansett ingenting?!
Sigbeth Skrevet 22. september 2006 #4 Skrevet 22. september 2006 har lest at barn i den alderen gjerne begynner å vil legge seg tidligere, rundt 19-tiden. Tror nok jeg hadde gitt grøten før dette
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #5 Skrevet 22. september 2006 Det jeg gjorde var å bade han 17.15. Han fikk grøt 17.45. Pupp på senga 18.00 og så sov han 18.15. Litt tidlig natt, men nå har vi prøvd det også Takk for svar anyway! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå