Gå til innhold

Hva gir dere 3,5 mnd gammel baby??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror gutten trenger fast føde. Passer det å starte med en teskje maismel-grøt til kvelds? Noen som har prøvd? Har dere noe annet å anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det anbefales å vente med fastføde til babyn er 4 mnd.

Skrevet

Hvorfor tror du han trenger fast føde? Det er litt tidlig, så om du har mistanker om at han ikke får i seg det han trenger, ville jeg snakka med helsesøster først.

Skrevet

du kan jo ev gi han mme???

Skrevet

Ja de sier heller mme enn fast føde før fykte 4 mnd. Og omvendt når de er gamlere enn 4 mnd.

Snakk med helsesøster du, hun kan gi deg råd og hjelpe deg å avgjøre om babyn trenger mer enn melk.

Skrevet

Vi begynte med grøt til guttene våre da de var ca 3mnd, og flere jeg vet av har gjort det. Kommer nok til å gjøre det med denne karen også, ønsker å gi han minst mulig mme, pga ser ut som han holder på å få litt eksem (broren hadde/har melkeallergi) Så tenkte jeg skulle ta turen i en helsekost butikk og se hva de kunne by på av allergivennlige grøter og begynne så smått med når lille passerer 3 mnd.

Har ikke særlig høyt tanker om eller tillitt til "vår" helsesøster.

Skrevet

Du kan da ikke bare starte med fast føde sånn uten videre når bebien er bare 3,5 mdr! Hør med helsesøster først!

Skrevet

Det er jo ikke bare deres hs som anbefaler å ikke gi fastføde før de er 4 mnd. Alle sier jo det, for tarmen er normalt ikke ferdig utviklet enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...