Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #1 Skrevet 22. september 2006 Hvordan arbeider dere for at barn og far ev. barn og mor skal ha et godt forhold? Da tenker jeg på dere som har hovedomsorgen. Har dere bilder av pappa? Prater dere om pappa? Er det bare ved samvær at pappa er et tema? Eller treffes dere innimellom utenom det fast oppsatte samværet? Jeg er opptatt av at far og barn skal ha et trygt og godt forhold, og trenger litt innspill på hva jeg kan gjøre. Legger til at far er en grei mann som virkelig stiller opp for barnet sitt, har ingenting å utsette på han der.
ana baroma Skrevet 22. september 2006 #2 Skrevet 22. september 2006 Jeg tror at det beste du kan gjøre er å oppmuntre barnet til samvær med far, at dere snakker greit sammen (du og far), og aldri, aldri, aldri snakker stygt om far, fars familie eller ny partner. Her er pappa et naturlig tema i heimen hos mor når det er naturlig. Han stikker innom, og jeg som er stemor stikker innom på en kaffe av og til. Er det noe, så stiller vi opp som barnevakt, bare koselig det!! Og det fungerer greit:)
mammatil2 nydelige jenter <3 Skrevet 22. september 2006 #3 Skrevet 22. september 2006 vel, nå har jeg og barnefar bare bodd fra hverandre i 2 mnd så jeg har ikke akkurat lang erfaring. MEN, jeg har jo da selvfølgelig masse bilder av barnefar i album, og de bildene han er med på som vi har i ramme har jeg hengt på rommet hennes. Uansett hva som skjer, så er vi mammaen og pappaen hennes. Det henger bilde av meg også inne på rommet hennes. Ellers prater vi ofte om "pappa" og hva han gjør. F.eks er hos bestemor, er på skolen osv. Jeg og barnefar har et godt forhold da, men uansett er jeg 100% innstilt på at hun må ha like godt forhold til oss begge og jeg prater aldri stygt om han. Både jeg og barnefar er skilsmissebarn så vi er helt klart bevisste på en del ting som vi har opplevd som negative. Selv om jeg får ny partner må barnefar få være et tema her i huset. Sånn er det bare. Det er pappan til jenta mi!! og hun må få prate så mye hun vil om han....Men, som sagt, jeg har ingen lang erfaring innen dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå