Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #1 Skrevet 22. september 2006 sønnen min har mye hår, og det ligger etter vervler fint mot siden. svigermor driver alltid og drar det bakover så det står rett opp og til alle kanter.....! Det ser gruuusomt ut og jeg har sagt i fra to ganger til henne at jeg bevisst har håret hans i kvervlenes retning, da jeg synes det er fint og ser stelt ut. Sa på en litt morsom måte "neeei nå har jo mamma (snakket om meg selv) gredd håret mitt så fint slik hun liker det, ikke ødelegge nå bestemor" så lo hun bare....så gikk det to ganger til hvor hun gjorde det samme, så sa jeg til slutt "la håret ligge i retning mot virvlene hans, det ser så mye bedre ut" .I dag var hun her på besøk igjen, og gjorde det samme på nytt, blir kjempeirritert jeg....sjukt eller ok ?
LivetErEnLek Skrevet 22. september 2006 #2 Skrevet 22. september 2006 Det tror jeg ikke jeg hadde orket å bry meg om gitt. Velg dine kamper med omhu sier nå jeg......
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #3 Skrevet 22. september 2006 Du er nok ikke unormal, leser mange innlegg her om mødre som irriterer seg over mødre/svigermødre. Menjeg er enig med frøken trøtt:velg dine kamper med omhu. Husker jeg satt å las en "hva er det værste svigermor har gjort"-tråd, og et av innleggene der var "å dø". Fikk opp øynene på noen da som klaget på små ting. Denne mora skulle ønske hun hadde en svigermor i det hele tatt hun... bare en liten tanke
prekæs Skrevet 22. september 2006 #4 Skrevet 22. september 2006 Er vel en bestemors privilegium å få styre og herje litt med barnebarna. Prøv heller å se det komiske i at hun blir slik når barnebarnet er i nærheten. Helt tullete, mener jeg. Skader gjør det jo ikke.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #5 Skrevet 22. september 2006 Ja takk for svar, da skal jeg telle til ti hver gang
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 22. september 2006 #6 Skrevet 22. september 2006 hihi måtte bare le litt...tulla mi har masssse hår, og mange legger håret hennes helt flatt til den ene siden slik at det ser ut som hun har hentesveis!!!! jeg sier ikke så mye, bare tar håret tilbake med en gang...(du kan se på albumet vår under bålle84 hvor mye hår hun hadde da hun var nyfødt...nå er det dobbelt så langt, og bruker masse hårstrikk)
Gjest Skrevet 22. september 2006 #7 Skrevet 22. september 2006 tror nok jeg fort kunne irritert meg over noe sånt selv! irriterer meg veldig over svigermor nå etter at lillegutt kom til verden. hun klager over at han alltid har øynene igjen når hun stikker innom på besøk, men hallo, gutten er så vidt 4 uker og sover jo masse i løpet av dagen. så når hun prøver å vekke gutten i vogna ved å prate inn og fikle med dyne og lanker, kjenner jeg at jeg blir litt irritert! men men, prøver å ta meg i det og heller fokusere på at vi har en svigermor som er intressert og glad i barnebarnet sitt! og det hjelper masse.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #8 Skrevet 22. september 2006 det du nevner med at barnet har lukkede øyne og at svigermor derfor skal vekke, styrer min også med...hun er irriterende på mange måter. det jeg synes er overasskende er bare det at hun fortsetter når hun har fått beskjed om å ikke gjøre det. jeg hadde aldri turt og gjøre noe med et barn dersom moren to og tre ganger hadde sagt til meg at jeg ikke skulle gjøre det. derfor jeg blir overassket...
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #9 Skrevet 22. september 2006 jeg hadde irritert meg grønn veit jeg....... Værste jeg veit når folk blander seg med hvordan jeg gjør ting.... Og sånne små ting som det der...ja, sånt kan jeg bli små rar av,hehe:) Tvangstanke sikkert...
*venter nr. 2* Skrevet 22. september 2006 #10 Skrevet 22. september 2006 Jeg skjønner faktisk hovedinnlegger ganske godt her. Jeg også irriterer meg en del over svigermor og hva hun hele tida sier. Hver eneste gang vi er der på besøk og skal reise derifra igjen sier hun "stakar liten". Og jeg skjønner ikke hvorfor...!!! Jeg gjør alt jeg kan for at vesla skal ha det bra, og så kommer svigermor å sier sånt. Det er faktisk ikke koselig. Og i sommer, da det var 30 grader skulle hun absolutt pakke vesla inn i masse tepper og greier. Jenta var jo drit varm. Jeg gikk og tok vekk teppet. Og hva skjedde? Jo, svigermor gikk å tok det på igjen. Til slutt så tok jeg teppet vekk igjen og sa at hun ikke trengte så masse rundt seg siden hun var så varm, men neida.... Vesla ble tulla inn i tepper igjen. Skjønner ikke hvofor det ikke går ann å høre altså. Er veldig irriterende når man sier noe og dem ikke tar hensyn i det hele tatt. Kan hende dere synes jeg er rar som reagerer, men sånn er det bare.
Lilleh Skrevet 22. september 2006 #11 Skrevet 22. september 2006 Det er greit å bli irritert (jeg haddde også blitt det), og sikkert reagert på samme måte. Men jeg hadde ikke giddet å ta opp noen kamp om det da..
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #12 Skrevet 22. september 2006 hadde engang en svigermor som klippet håret til jenta mi, jeg..2 ganger! Festlig, når man sparer til langt hår på jenta si! Northernlights
Gjest Skrevet 23. september 2006 #13 Skrevet 23. september 2006 Hehe, er omvendt til oss. Gutten vår på 2.5 år har litt sånn hanekam som jeg buster til, og han serriktig så tøff ut, men svigermor må alltid sryke håret flatt så han ser ut som en liten prest:-) Sier ifra hver gang, men bruker ikke så mye energi på å bli irritert, men jeg forstår godt hva du mener, for det har jo med å vise respekt for hva foreldrene sier, uansett om det er alvorlige ting eller ei. Har ei lita ei på tre mnd også som har kjempemye hår, og jeg elsker å buste det til så hun ser ut som et lite lykketroll, men svigermor er frampå der også og glatter til, og jeg buster til igjen ved første anledning, hehe.
Elipepsi Skrevet 23. september 2006 #14 Skrevet 23. september 2006 hehe, jeg gjør dette selv med sønnen min jeg:) Synes han ser så herlig "uryddig" sjarmerende ut da tihi.. Så akkurat det hadde jeg nok ikke irritert meg over nei. Men mye annet irriterer meg derimot....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå