Gå til innhold

"Denne maten bør vi holde oss unna - tråden"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde vært fint med en tråd hvor vi kopierte fra hvert innlegg over hvilken mat man bør holde seg unna når man ammer :)

Vet ikke om mange ting men iallefall en (kopier den og fyll ut de du vet om videre i ditt innlegg):

Fårikål

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fårikål

sjokolade

brus

løk

paprika

jordbær

sterk krydder

melkeprodukt

(dette er ikke ting du "bør" holde deg unna, men mat som babyn kan reagere på. Hs anbefalte meg å bare prøve meg frem, for det er ikke alle babyer somreagerer på noe som helst)

Skrevet

Nøtter og skalldyr er for allergien sin del. Er det mye allergi i familien bør du være forsiktig med dette.

Skrevet

jeg prøvde taco, det gikk helt fint. Hva med risengrynsgrøt feks ?

Skrevet

Det er jo melk da... men jeg hadde prøvd hadde jeg vært deg. Domt å holde seg unna noe som babyn tåler likevel.

Skrevet

Åi, jeg har spist MYE paprika - er ikke det bra? Tror ikke Emma har reagert på det?

Vil ikke tro at dem reagerer på risengrynsgrøt altså...ååå...det fikk jeg lyst på =)

Skrevet

Det er ikke noe av dette som er "dårlig2 mat å spise. men noen babyer kan reagere og få vondt i magen av det mor spiser, og dette er slik typisk mat manga babyer har reagert på.

Men det er ikke dermed sagt at din baby reagere på noe av dette, så bare prøv deg frem!

Det er jo kjempe bra at dersom du kan spise det du ivl, jeg måtte holde meg unna sjokolade i 4 mnd, og det var tungt :)

Skrevet

det eneste jeg har merket var en krakilsk unge etter at jeg spiste masse sommerkål til middag.. så kål er ikke lurt i noen form her i hus:-)

Skrevet

Lurt å holde seg unna alt man selv får luft i magen av. Jeg fikk skikkelig dillla på knekkebrød, men det gikk desverre ikke så bra for lillegutt...

Skrevet

Blomkål.. det reagerer snuppa skikkelig på her i huset.

Skrevet

Jenta mi reagerer på blomkål,sjokolade, brus og lakris.

Helt sikkert mye annet, men gidd ikke prøve disse vanlige tingene

Skrevet

Her kuttet vi.

kål

erter

løk

bønner

salatblad

kålrot

meieriprodukt

gjærbakst

nøtter

brus

sjokolade

steinfrukter

sitrus

Ikke sikkert han reagerte på alt, men til slutt ble jeg så sliten av grining at jeg ikke tutre spise noe anne enn havregrøt, knekkebrød, fisk og poteter

det værste å avstå fra var/er sjokolade løk og ost

nå har jeg begynt å spise litt igjen, overdriver ikke mengdene da.

han har blitt bedre etter å ha fått homeopatimedisin og akupunktur

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...