Gå til innhold

Lang avstand til far?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke sammen med barnefaren, og har aldri vært det. One-night stand...

Han bor 6-7 timer unna meg og når han er på besøk så overnatter han her.

Er det noen andre her som har lang avstand til far? Hvor ofte kommer han på besøk, event er dere på besøk hos han?

Han har samboer så det blir litt spesielt om han skal være her for ofte, pluss at det er lang vei... Hva syns dere er normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hver 3. helg kanskje...

Går det for lenge mellom hver gang vil barnet ikke klare knytte bånd til faren sin...

Skrevet

Ja det er sånn ca det vi har. Som regel en gang i mnd, noen ganger oftere...

Skrevet

Da far bodde 150 mil unna så vi ham kun den ene gangen jeg dro for at hans familie skulle treffe vesla, nå som han bor 30 mil unna ser vi ham ca 1 gang hver 2-3 mnd.

Skrevet

20 mil her... han er annenhver helg foreløbi..

Skrevet

Omtrent samme situasjon her. Han er her ca 1 gang i måneden, av og til sjeldnere. Det blir lettere når guttungen blir større og han kan ta ham med seg. Da kan vi møtes på halvveien og sånn. Jeg har fått meg ny kjæreste også og det er ikke så veldig populært at han skal være her så da bor han på hotell.. Så jeg har forståelse for han ikke er her så ofte mens han ennå er så liten...

Skrevet

En gang i måneden kanskje...? Dere skal jo dele på utgiftene ved samvær så det blir jo dyrt for dere begge to når han skal kjøre så langt. En venninne av meg er i samme situasjon og han er hos dem veldig sjelden. Det er alltid ting som er viktigere - fester, venner, kjæresten osv.. Man må jo ta konsekvensene av det man har gjort, men skjønner at han ikke kan komme så ofte når det er så langt. Men det virker som om du har forståelse for situasjonen hans også og det er jo bra.

Skrevet

Er i lik situasjon som mange av dere. Aldri vært sammen med barnefar. Han var ikke intressert i datteren før hun var 4 mnd. etter det sporadisk til 8 mnd. Da fullt adokat kjør med krav om vanlig samværsrett. Han bor 45 mil unna. Datteren vår er nå snart 1,5 år. Vi skal i retten snart , å få dette avklart. Hvor gamle er barna når de skal på langbesøk hos far langt unna da?? og hyppighet?

noen meninger??

Skrevet

HEI.

Ser dere skriver at alle samværskostnader skal deles! Ok, men da MÅ det da bli dyrt om man er avhengig f.eks av fly en gang i mnd??

Hvordan deles det da? skal mor være med å betale både fars og barnets billett om han henter? Om man har dårlig økonomi, og får lite i bidrag, så går vel stort sett hele bidraget ut igjen bare i reise penger for samvær da eller??

sukk...ikke greit.

Noen som vet noe om dette??

Skrevet

Reisekostnadene for barnet skal i hvert fall deles. Hvordan det er med faren, er jeg ikke sikker på. Men når barnet er så lite at det ikke kan skilles fra moren, så MÅ jo faren reise og da er det jo naturlig at man deler på det i hvert fall.

Du finner sikkert noe om det på nettet.

Skrevet

1 gang pr mnd høres jo normalt ut..... hvor gammelt er barnet deres?? hvordan gjør dere det med reiseutgifter? (evt hotell) og hvor lenge er far der om gangen da?

Har dere bestemt dette selv, eller,,,,,???

Skrevet

Bare for at det ikke er noen misforståelser her så var det ikke jeg som startet innlegget, men svarte på det over deg her.

Gutten vår er 6 måneder. Vi deler på utgiftene 50/50. Han er her da to til fire dager, alt ettersom..

Vi har egentlig ikke bestemt noe - vi avtaler som regel fra gang til gang.. Ettersom det passer for oss begge to.

Skrevet

Vi gjør det samme som deg. Far bor 6 t. unna og kommer på besøk ca.en gang i mnd. Han bor hos meg, jeg tar matkostnadene og han betaler reiseutgiftene. Fungerer fint, og han får mest mulig tid til å være sammen med henne enn om han skulle bo på hotell

Skrevet

Regner med at dere ikke har noen "nye" i deres liv da? Det er vel ikke så lett at han bor hos deg hvis en av dere finner en ny partner.. Det går i hvert fall ikke hos meg. Kjæresten min ville aldri godta at han skulle bo hos meg når han er her - derfor blir det hotell...

Skrevet

Hva gjør dere når faren er på besøk?

Jeg har aldri vært sammen med barnefaren og han kommer på helgebesøk av og til. Men jeg syns det er litt ubehagelig for vi har jo aldri hatt et ordentlig forhold.

Han er ute og triller henne alene litt og leker med henne når hun er våken, men når hun har lagt seg syns jeg det blir litt ekkelt.

Hvordan har dere andre det?

Skrevet

Har heller aldri vært sammen med barnefaren, men vi har gjennom tiden blitt gode venner. Han har kjæreste, så det er vel værst for henne... hvis hun vet det da? Ser på han som en venn som er på helgebesøk, ikke ekkelt i det hele tatt.

Skrevet

Hvis hun vet hva da? Hun vet vel at han har et barn???

Skrevet

Ja, det vet hun. Men om hun vet at han bor hos oss når han er her?

Skrevet

Hvis hun ikke vet det, så er det vel ikke akkurat fint av han å lyve om det? Når man har barn med noen andre må man jo kunne stole fullt og helt på hverandre... Jeg hadde i hvert fall ikke likt det hvis det var meg og jeg var i den situasjonen.

Har hun vært med når han har vært der da?

Skrevet

Nei hun har ikke vært med, men jeg håper hun gjør det. Har lyst til å bli kjent med henne før tiden kommer at barnet vårt skal til pappan sin.

Skrevet

Når jeg leser disse innleggene får jeg følelsen av at det er meg du snakker om.. (kjæresten) Og hvis det er det, så vil jeg bare si at jeg har ønsket å være med og å bli kjent med deg, men han vil ikke involvere meg. Grunnen til det er at vi snart skal flytte fra hverandre og han vil ikke involvere meg når han vet hva som skal skje. Men jeg vil bare si at dersom ting hadde vært annerledes så ville jenta deres vært hjertelig velkommen i mitt hjem (du også) og vi har bilde av henne i stua... På den den måten er hun en del av oss... Jeg har sagt at han kan be dere hit men han vil ikke så lenge han snart skal flytte - da syns han ikke det er noen vits.. Litt rart at jeg kanskje aldri kommer til å møte ungen hans, men det får være hans valg..

Og ja - jeg vet at han bor hos dere når han er på besøk. Jeg ba han om å bo på hotell en gang, men jeg tenkte at jeg måtte stole på han. Det var veldig rart første gangen han var der, men nå har jeg vent meg til det og det går greit.

Lykke til videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...