husmorfrøken Skrevet 22. september 2006 #1 Skrevet 22. september 2006 Hei! Jeg har ei jente på 6 mnd og begynner nå og tenke på hva jeg skal kjøpe til henne. Fram til nå har vi brukt babybjørn active bæresele og vært fornøyd med den, men det begynner jo å bli litt tungt.. Jeg er veldig i tvil om vi skal kjøpe en god bæremeis, som jo fort vekk blir mye penger, eller om vi skal satse på en ergosele som jeg har lest litt om. Men, er det noen her som har erfaring med en eller begge deler? Den ser liksom så enkel ut den ergoselen og da får vel heller ikke barnet sett så mye, men ser mer rett inn i ryggen min eller? Det er også veldig stor høydeforskjell mellom pappaen og meg så det er viktig at den kan justeres. Håper det er mange erfarne der ute som kan hjelpe meg!!
no more babies Skrevet 22. september 2006 #2 Skrevet 22. september 2006 Vil helt klart anbefale en ergosele! En bæremeis er stor, tung, dyr og upraktisk. Dessuten sitter barna ergonomisk riktig i en ergosele, det gjør de ikke i en bæremeis. Sjekk www.tettinntil.com Mor og fra kan bruke samme ergosele uten problemer. Barna vrir jo hodet fra side til side for å se, så det trenger du ikke bekymre deg for!
Ranveig R Skrevet 22. september 2006 #3 Skrevet 22. september 2006 Ergosele!! Selen kan brukast like lenge som bæremeis (altså til det blir for tungt for deg), er billigare og det er lettare å bære ungen i bæreselen enn i meis. Jo tettare inntil kroppen du bærer noko, jo lettare er det. (Prøv berre å bære babyen på strake armar framfor å holde den inntil deg.) For meg er det og eit pluss at selen tar liten plass når den ikkje er i bruk. Det er fullt mulig å ha den under vogna f.eks, når vi er på tur, og så er det kjempefint at ein kan velge mellom å bære på magen eller ryggen (eller hofta for den del). Synest det er greit å ha småen "under oppsikt" når vi er på folksomme plassar, f.eks. på flyplssar når vi har vore på reise. Og så bruker vi selen når vi tar buss. Guten i selen, bilbelte på meg sjølv. Eg gjekk forholdsvis lang tur i utmarka med guten på ryggen i dag. Han sat og såg til sidene, og lente seg av og til ut for å sjå framover. Ikkje noko problem ) Ergoselen kan justerast, både skulderstroppane og hoftebeltet har stor "spennvidde".
husmorfrøken Skrevet 22. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 22. september 2006 Tusen takk for svar! Kjempefint å høre fra dere som har brukt det en stund. Pappaen her har vært litt skeptisk til ergoselen, men nå skal jeg vise han innleggene deres og så tror jeg nok han blir overbevist ) Så flott at det både er mye bedre og billigere enn bæremeis da!
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 23. september 2006 #5 Skrevet 23. september 2006 Jeg anbefaler også ergo-bæreselen. Det er absolutt det beste kjøpet jeg har gjort:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå