Gå til innhold

Gråtende baby... Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår lille jente på to uker har begynt å gråte uvanlig mye (for å være henne). Vanligvis sovner hun raskt etter ammingen, men nå ligger hun og sutrer og gråter iltert, og i tillegg virker det som om hun prøver å bæsje. Hun stønner og strever. Vi har gitt henne miniform, og hun prompet og rapet bra etter dette (vi har ikke brukt det mer enn et par dager ennå). Hun bæsjer flere ganger daglig, så forstoppelse kan det ikke være. Kan det være luftsmerter? Eller en magesyke? Hun har også litt bleieutslett, så jeg lurer på om det kan være en grunn til at hun er så utilpass.... Uroligheten og gråtingen er verst om ettermiddagen og kvelden... I tillegg tror vi hun har fått trøske, hun har et hvitt belegg på tungen. Kan det ha noe å si?

Burde jeg oppsøke lege? Min fastlege i såfall? Aner ikke hvor jeg skal ringe, hun har jo ikke fått sin egen fastlege ennå.. Vi skal til helsesøster, men fikk ikke time før om to uker fordi det er fullt hos dem. Vurderer å ringe jordmor på sykehuset..

Dette er vår første baby, så vi trenger råd.. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan være trøsken som gjør at hun griner..

hun har samme fastlege som deg. ring legekontoret du tilhører og fortell hva som feiler henne. har hun trøske trenger hun behandlig. jo fortere jo bedre.

Skrevet

Uff, det hørtes slitsomt ut!

Det kan være kolikk. Jenta vår begynte å bli grinete og urolig/utilpass da hun var ca 2 uker gammel. Da spesiellt på ettermiddagen og kvelden. Dette vedvarte til hun var ca. 3 mndr. gammel. En s-l-i-t-s-o-m tid! Jeg ville sett ann et par dager. Fortsetter det, kan det være lurt og bestille en time hos kiropraktor.

Når det gjelder trøske, har jeg lest at dette sjelden trenger behandling, og at de fleste barn har litt trøske... Men er det mye, bør det sikkert behandles...

Har også hørt at noen barn har en liten "grine-periode" ved 2 ukers alderen, som bare varer et par, tre dager.

Gratulerer som nybakt mor foresten! Lykke til!

Skrevet

Tulla vår akkurat slik som du beskriver. Vi kontaktet kiropraktor og etter 3 behandlinger fikk vi ei helt ny tulle. Det viste seg faktisk at hun var ei bli jente!!!!

Prøv å kontakte en kiropraktor, de finner fort ut om det er kolikk hun har.

Skrevet

Uff, stakkars dere!! Det høres ut som kolikk ja!! Min hadde det og det var utrolig slitomt før vi fant på å gå til kiropraktor og det hjalp betraktelig! Og det er ikke så grusomt som det høres ut som, Lille lå i bleie på madrassen mens hun klemte forsiktig langs ryggraden hans, fant masse spenninger hun "masserte/strøk" på.

Typisk tegn for magesmerter er at de trekker bena oppunder seg og strekker de ut igjen og spenner seg i ryggen. Vi skjønnte ikke at han hadde kolikk og fikk hjelp altfor sent, var jo totalt utslitt...

Hør på helsestasjonen, de kan sikkert hjelpe deg! Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...