Gå til innhold

Ang. venner!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det blitt sånn her i samfunnet at man dømmes etter hvor mange venner man har på msn-lista? Huff... da ligger jeg dårlig ann... Har 2 -3 venninner der... pluss et par "bekjentskaper" som jeg aldri kontakter... og gubben da... men han er ikke min "venn" akkurat nå hrmf...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper ikke det!

Jeg har mamma og pappa og 4 tantebarn på listen... (vi kjøpte webcam til alle til jul i fjor).

På lista mi er det altså ingen venner, men jeg har et par stykker IRL heldigvis...

Skrevet

Nei, så absolutt ikke!

Jeg hadde masse "venner" jeg, for noen år siden. Men da var jeg også ung og ukritisk til hva slags kvalitet jeg ønsket på vennene mine. Hjemmet mitt var alltid et naturlig møtested, og jeg har ikke tall på alle fortrolige samtaler som er begått med meg som hobbypsykolog.......men jeg lærte til slutt jeg også. Jeg lærte at det er ikke antallet det kommer an på, men tilliten, respekten og ikke minst det å selv bli sett når man har det som tøffest! Og det var det faktisk ikke så mange av mine "gode" venninner som så. Ikke taklet de det heller, for de hadde hevd på å ha det verst......trist, men sant.

Nå har jeg fire venninner som jeg vil kalle nære, men jeg er veeeeldig forsiktig med hvem jeg gir hva, og det er kun en av dem som jeg kan være 100% meg selv med, uten å være redd for hevede øyebryn, uten å bli dømt, uten å bli fortalt hva som er riktig....

Og så er jeg så utrolig heldig å ha fått møte en del av dere jenter her inne, og dere er en fantastisk samling med lyttende, rause, morsomme, gærne og varme jenter - og TUSEN TAKK for det:-)))

Man kan ha mange venner, men tror ikke de virkelig gode, nære vennene kryr hos noen. Og så kan man ha venner til sitt bruk - noen er morsomme på fest, andre er hyggelige å gå på konsert med osv.... Tror det er viktig å ikke forvente at en annen person skal like akkurat de samme tingene, musikken, vinen, maten, typene ;-) som en selv og godt er vel egentlig det!

Tror vi jentene her inne bare må få til en supersamling om ikke så altfor lenge, det hadde vært utrolig hyggelig og ikke minst morsomt! Fantastisk mye humor her inne:-)))

Skrevet

Stemmer også for en supersamling!!! Hadde vært kjempemoro å treffes "live". Føler at alle dere andre kjenner hverandre så innmari godt - går på babytreff i hytt og pine, chatter på MSN, ringer, SMSer og spiser rundstykker og kokosboller hver eneste dag. Og at jeg er den eneste som ingen vet hvem er. Snufs, stakkars meg! Det stemmer kanskje ikke....?

Men - tilbake til treff. Det blir nesten som en gigaschwær blind date, en god stund siden sist gang jeg var på det, gitt :)

Vi må vel sette en dato til våren hvis alle skal få plass i Tårnfridkalenderne sine...

Skrevet

Det er nok ikke bare du Karomamma! Jeg er et slikt utskudd fra landet som bunadsølvet begynner å rasle i angst hos... når jeg hører navnet OSLO... Dvs jeg har aldri møtt noen herifra, men føler at jeg kjenner dere.

Uups.. der løy jeg litt. Har møtt Gunnda!! Trivelig eks-Oslo dame som er flyttet hit til Villrisens-rike!

Skrevet

En laaang kveld på med rødvin, god mat - og masse prat med morsomme og hyggelige damer! Jeg syns det høres kjemparti ut!

Ofte er det sånn at med de korteste tidsfristene får man med flest folk...c",)!

Og just for the record: jeg vet ikke hva msn er for no' engang, jeg - Og den som ringer min mobil, det er stort sett bare gubben.

Men Karomamma, du er ikke alene... - jeg kjenner ingen av de andre her, har ikke vært på treff eller babysvømming eller spist kokosboller/rundstykker. Men jeg har prøvd å kaste rundt virtuelle colabokser og punsjknapper, da c",)!

Nå er det dessuten supertravelt her, siden vi driver på og forbereder svigerfars 75 årsdag som skal gå av stabelen her hjemme - men jeg kommer sterkere tilbake i slutten av helgen!

Dette er jo aldeles avhengighetsskapende... i går var vi uten telefonlinje, da dro jeg på bibioteket for å levere bøker og videoer FØR fristen, sånn at jeg kunne bråforte meg inn på internett for å lese innlegg hvertfall!

Skrevet

Jeg husker jeg gru-gledet meg til treff, da jeg, gummelillan og selma62 avtalet treff for første gang. Men hvilken treff det ble!!!!... Full kjemi med en gang.. Vi var alle høygravide, med både tissetrang, og vondter lit her og der. (var så inne i praten, så jeg tror meg huske at jeg nesten tisset på meg i bilen hjem:-) Personalet på cafèt prøvde gjøre hint om at de stengte, til en av oss våknet opp.

Gummellilans mann trodde vi var nonen skummle ena, som skulle møtes på nett:-))

Har jo kun vært på 1 og en halv treff i Oslo. Koseligere jenter får man lete etter:-) Det varmte også godt når attpåklatten skriver flotte ord til meg her inne, + at det kommer en kjempekoselig melding til meg på sms, når det viset seg at mor har kreft. Vi har kun snakket sammen i 15-20 min på en benk utenfor mecca. Du har et godt hjerte du attpåklatten, det er i hvertfall sikkert. Gleder meg til å bli bedre kjent med deg:-)))

Jeg har også 3 virkelige nære venniner. ( den ene er faktisk min eks, svigerinne, hun er der alltid i vonde og gode dager) Før så var jeg på reisefot hele tiden. Møtte alltid mange koselige mennesker, har aldrig hatt problem med snakkinga og få mange nye hyggelige bekjentskaper.

Har tro på at en del mennesker kan bety forskjellig på forskjellige faser i livet. Venner kommer og går og noen består.

Vi er alle i forskjellige livsfaser. Vi er voksne kvinner med små barn. Det knytter oss sammen.

Jeg synes forresten norrmen er flinkere en svensker til å bry seg om i steden for å bry seg med... hvis dere forstår hva jeg mener. Stort sett, hvor jeg har bott (nordnorge, østlandet) så har det vært kjempekoselige og hjelpsomme naboer. Følte meg mye mer annonym og ensom da jeg bodde i Uppsala og Gøteborg. Naboen, hvem va det???

Ha en fin fredagskveld alle sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...