Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #1 Skrevet 22. september 2006 Det er helt normalt at babyer vil ha og trenger mat hver andre eller tredje time, og det gjelder faktisk om natta også. Det er ikke umenneskelig og umulig å være våken 4 ganger hver natt, det er bare en del av det å bli forelder. Det er ikke enkelt hele tiden, og ja:livet forandrer seg og en kan ikke sette seg selv først lenger.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 22. september 2006 #2 Skrevet 22. september 2006 jaha...fint at du kunne svare for alle da.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #3 Skrevet 22. september 2006 Det at livet forandrer seg og at en må skifte fokus gjelder vel for alle, vel...Håper jeg, vertfall.
Babykilo Skrevet 22. september 2006 #4 Skrevet 22. september 2006 Jo, jeg er enig med deg. Jeg tror vi bør ( i hvert fall jeg) prøve å ikke ha så høye ambisjoner om hva vi skal klare om dagen. Det er kanskje ikke i denne perioden av livet man pusser opp eller har mange middagsselskaper etc. Jeg har nettopp sagt fra meg noe jeg tok på meg på kveldstid ukentlig i en forening, og det var en lettelse å ikke måtte det allikevel.
Aga:-) Skrevet 22. september 2006 #5 Skrevet 22. september 2006 Litt enig, egentlig. Ingen av mine barn har sovet natta gjennom før de var rundt året, og jeg har bare innsett at sånn er det. Gidder ikke telle hvor mange ganger vi er våkne, men prøver heller å se på det som en koselig forstyrrelse. Det er jo ikke så lenge dette varer, og etter hver gang jeg har sluttet å amme har jeg savnet å ha den lille kroppen inntil meg og høre på den jevne prustingen.. Så får en heller akseptere at en er trøtt og ikke orker all verdens dagen etter. Livet mitt ble fullstendig forandret da jeg ble mamma, og glad er jeg for det!!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #6 Skrevet 22. september 2006 Men nå er det slik at noen rett og slett ikke takler å være så mye våken, de blir slitne og deprimerte. Dumt å ta dette så generellt syns jeg. Selv om det er normalt er det ikke like lett for alle.
Tigerbabe Skrevet 22. september 2006 #7 Skrevet 22. september 2006 Ja klart det er normalt!! MEN, synes ikke det gjør noenting om noen vil gjøre enkle grep eller spør om råd om å få sove bedre/mere om natten hvis det er mulig.
Gjest Skrevet 22. september 2006 #8 Skrevet 22. september 2006 å nå er d faktisk sånn at noen av babyene har søsken.. så en kan ikke omstille seg bare etter barnet. derfor må en jo prøve d en kan etterhvert å få best muig søvn kvalitet på natta. er vel klarover å en går til med barn, men d er jo faktisk flere å ta hensyn til også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå