Gjest Skrevet 22. september 2006 #1 Skrevet 22. september 2006 ...ser mer ut som spy ! Flommer over, 2-3 "porsjoner" når det kommer, ligger den dammen i fanget eller rundt beina mine. Får så vondt i meg huff ! Og dette kommer etter 10 min m amming - så er jo ikke overmating heller. Trenger seriøst råd angående dette ! Tyyyyyyyyypisk at vi skal veie henne idag, etter at hun har "spydd/gulpet" på dette viset 2 ganger i går og en gang nå nettopp Dakar tulla mi !!!
Vestlandske meierier A/S Skrevet 22. september 2006 #2 Skrevet 22. september 2006 nevn det for helsesøster, kan være hun har refluks. Men det er vanlig alså, min lille tass gulper en del en stund etter pupp:)
Gjest Skrevet 22. september 2006 #4 Skrevet 22. september 2006 Vi MÅ få høre hvordan det gikk på veiingen! Tenker på deg, og amminga di! Kjedelig at dere skal få så mange motbakker...
Vestlandske meierier A/S Skrevet 22. september 2006 #5 Skrevet 22. september 2006 mener det er noe med lukkemuskelen som ikke er skikkeli utvikla, ikke helt sikker alså, som gjør at de sprutgulper.
Vestlandske meierier A/S Skrevet 22. september 2006 #6 Skrevet 22. september 2006 tror foressten du kan lese om refluks inne på ammehjelpen sine sider:)
Gjest Skrevet 22. september 2006 #7 Skrevet 22. september 2006 Gulping 0-3 MÅNEDER Det er vanlig og helt normalt for spedbarn å gulpe opp små mengder når de raper, eller etter et måltid. Sprutbrekninger er ikke normale og er sannsynligvis tegn på sykdom. Mye hosting og harking eller rikelig gulping kan også være sykdomstegn. Hvis barnet gulper mye, men legger normalt på seg og er ellers friskt, betraktes dette som normalt. Gulping kan også komme av overfôring. Huff, blir vettskremt jeg nå !!! Ekkelt dette Og typisk at vi skal veie idag som hun har gjort dette i to døgn, er jo tom, slik med oss voksne at når vi har spysjuken eller har spydd litt så går vi fort et par kg ned akkurat for de dagene det gjelder ! Gruer meg så vanvittig nå ! Sukk !
Gjest Skrevet 22. september 2006 #8 Skrevet 22. september 2006 Min jr sprutgulpa et par ganger når han var under en mnd. Og grunnen til at han gjorde det (tror jeg da) er at han hadde vondt imagen fordi jeg hadde spist noe han ikke tålte. Kan det være det med din jente? Prøv å fortell hs hvordan du har det, og hva du syns om hennes måte å være på. Hun kan komme med råd så klart, men hun må respektere dine valg, og det er du som bestemmer om du skal amme eller ikke så lenge jenta er frisk og fin, og det er jeg sikker på at hun er! Lykke til! Når skal du veie henne?
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 22. september 2006 #9 Skrevet 22. september 2006 Det går nok bra skal du se... Jenta mi gulpet veldig mye hun også, 2-3 ganger etter hvert måltid!!! Spruten stod ut!!! Hun kunne gulpe også mellom måltidene og da var det mer oppkastlignende, luktet for jævlig også, æsj.... helt blankt seigt slim med melkerester i, nei uff... På 3 mnd kontrollen sa helsesøster (når seff jenta mi gulpa først på gulvet på kontoret hennes og deretter i fanget hennes!!) at hun kanskje skulle få et par tesjeer grøt (for å binde melken!). Prøvde det og etterhvert ble det mye bedre. Hun er nå snart 8 mnd og den verste perioden er over, men det hender at hun fortsatt gulper litt, noenganger rett etter maten (altså overspising!) og andre ganger etter et par timer etter måltidet (lukter mer oppkast da altså...) men det har blitt mindre og mindre gulping her ihvertfall... Er glad for at vi ikke har kvittet oss med "verdens styggeste sofa" ennå - tror vi beholder denne litt til, til snuppa er helt ferdig med gulpetiden... Ønsker deg lykke til på Helsestasjonen da =) Klems
tulle15mai:) Skrevet 22. september 2006 #10 Skrevet 22. september 2006 NESTRAGEL fåes kjøpt på apoteket og funker genialt!! helt ny gulpefri verden!!!! lykke til!!! klem
Mandalas Skrevet 22. september 2006 #11 Skrevet 22. september 2006 Sønnen min sprutgulpet hele tida da han var liten! Virkelig hele tiden. Men han var fornøyd og la på seg, så helsesøsteren kunne ikke brydd seg mindre... Du kan jo nevne det for henne og høre hva hun sier da..
PMST Skrevet 22. september 2006 #12 Skrevet 22. september 2006 nestargel funket ikke her i hus..hun ble kvalm og brakk seg mer da melken ble skikklig seig.. Kjøpte derimot Emfamil Ar.. melkerstatning mot gulping.. den tykner i magen.. ammer som bare det, men ga henne noen flasker med dette så jeg var sikker hun fikk nok næring.. Det funket beder men ikke 100% stopp likevel..brukte vel 10-15 gulpeduker hver dag..slitsomt..men gav seg ved 4 mnd... Heldigvis...
Gjest Skrevet 22. september 2006 #13 Skrevet 22. september 2006 Takk for råd dere !!! Har jo begynt med brystskjold denne uken og kanskje hun nå får i seg adskillig mye mer enn før, kan jo være en mulig årsak på gulpingen, eller "gukpingen" som jeg så fint har skrevet i overskriften hehe !!! Hun klarte tom. å gulpe massivt mye rett før vi skulle veie ! IALLEFALL HAR VI VÆRT Å VEID ! Til tross for meget mye gulping / spying, veier hun nå: 3330 gram ! Hun har mao. gått opp 200 gram ! Det er vel ikke så verst ? Hvis man tenker på at det først er nå ammingen går OG hun har gulpet vanvittig mye igår, i natt og idag RETT før vi skulle veie.. ! Jeg tror at om hun ikke hadde gulpet så mye kunne det jo sikkert vært 250gram oppgang også ! Mer enn det kan de vel ikke kreve !? Når det gjelder hs, gadd jeg ikke prate med henne, dro dit i pausen deres og veide jeg ! Så lenge hun har lagt på seg orker jeg ikke "maset" hennes ! Så slik er det Er strålende fornøyd jeg ! Nå håper jeg bare dette med gulpingen går bedre !!!! Stor klem fra oss til dere som er så søte og støtter oss !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå