cheni Skrevet 22. september 2006 #1 Skrevet 22. september 2006 barnet er sykt? Gjør der det noen ganger ellers? Her har vi syndet noen ganger, på 1 årsdagen, første dag jeg dro på jobb etter endt permisjon og noen ganger til.... Ikke så ofte Men syke barn trenger myyyyyye væske, og da er vel saft på flaske ok?
Lala82- Skrevet 22. september 2006 #2 Skrevet 22. september 2006 Jeg har gitt min gutt saft og vann da han var syk.Som du sier så trenger de mye veske for det er den beste medisinen når de har feber.
Gjest mphs Skrevet 22. september 2006 #3 Skrevet 22. september 2006 Nei vi har aldri gitt noe annet enn melk og vann.
Guttemamma x 3 Skrevet 22. september 2006 #4 Skrevet 22. september 2006 Ja. Vanligvis får han saft fra glass, men av og til passer det mer praktisk å gi på flaske. (syk, flytur o.l.) Her i gården er vi opptatt av å få inn mest mulig kalorier så vi ser ikke på det som synd heller.... ;-))
bassen2 Skrevet 22. september 2006 #5 Skrevet 22. september 2006 d handler jun ikke bare om kalorier, men om sukker som skader tennene og.. min får saft lørdager, som lørdsgsgodt, saft og boller...helt konge det!
Maud Skrevet 22. september 2006 #6 Skrevet 22. september 2006 Jeg har gitt min 1-åring saft når han har vært syk. Det er jo viktig både å få i ham væske og energi når han er slapp og ikke orker noenting. Ga ham også saft da vi var i Spania i sommer. Det var over 35 grader, matlysten var dårlig og han ble slapp og sliten. Da fikk han drikke saft i stedet for vann. Han er nemlig dårlig på å drikke vann og melk vil han overhodet ikke ha. Gir ham av og til vann med smak (Imsdal og Olden) og det blir ned på høykant. Det kan han av og til få i hverdagen også.
bassen2 Skrevet 22. september 2006 #7 Skrevet 22. september 2006 jenten min på 1 år elsker mineralvann.kniser og ler når boblene kiler i halsen..ho drikker og drikker til eg tar vekk flsken... .det får ho de dagene ho drikker litt vann...saft som sagt i helgene...
Gjest Skrevet 22. september 2006 #8 Skrevet 22. september 2006 Min får saft dersom han er syk eller det er veldig varmt, og jeg føler han har fått i seg for lite væske...Han er flink til å drikke vann til vanlig.
Guttemamma x 3 Skrevet 22. september 2006 #9 Skrevet 22. september 2006 Det er vanlig å drikke saft i vår familie. Vi drikker vanligvis saft, melk eller juice fra glass i forbindelse med måltider. Av og til passer det best at småen får en flaske, men det er ikke så ofte. Vi pusser tenner og gir fluor. Ingen hull. Mulig det er gener som gjør det.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #10 Skrevet 22. september 2006 Vi gir stor sett vann eller melk, men legerådet er om du har et sykt barn så er det viktigste å få i væske - masse væske. De sier at man da gjerne må gi saft også!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #11 Skrevet 22. september 2006 Hvis barnet er vant med vann vil det ha vann når det er sykt også... Sorry,men synes saft ikke er noe særlig uansett jeg, og jeg er ingen helsefreak... Men har sett hva det gjør med tennene til våre små...
Twig Skrevet 22. september 2006 #12 Skrevet 22. september 2006 Vi gir bare vann.. eller så får hun sånn epledrikk til 1 år, på lørdager..
Gjest Skrevet 22. september 2006 #13 Skrevet 22. september 2006 her går det i melk og vann!! hender jeg har oppi litt juice i vannet hans, men det er i kopp og ikke flaske! han får kun flaske med melk til frokost og kvelds:)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #14 Skrevet 22. september 2006 Når ungen er syk i over fjorten dager og de vurdere å legge han inn fordi han ikke får i seg nok veske, så er tennene ikke førstprioritet hos meg. I utgangspunktet får han ikke saft i det hele tatt, men da dette hendte dro jeg alle mine prinsipper om barn og sukker ned i do og pøsa på med saft i flaske. Han har ikke fått det før og ikke etter dette. Må jo være mulig å bruke hodet noen ganger.
Ranveig R Skrevet 22. september 2006 #15 Skrevet 22. september 2006 Til ekstra kos på bursdagen laga eg saft til guten vår. Kokte to pærer og eit eple i litt vatn, moste og silte av. På den måten fekk han saft som er heilt fri for sukker og tilsetningsstoff. Han vart heilt vill, og nekta å gje glaset frå seg ) Når han er sjuk drikk han pupp eller vatn, er veldig glad i det, så det har aldri vore eit problem. Men det kan vel umulig skade å gje saft innimellom. Når ungen er sjuk er det viktigaste å få i h*n væske. Viss ikkje vatn går ned må ein prøve noko anna.
Tvillingmamma til 3 gull Skrevet 22. september 2006 #16 Skrevet 22. september 2006 Tar ikke flaske, men kopp med sugerør med saft
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå