Gjest Skrevet 22. september 2006 #1 Skrevet 22. september 2006 Vi vurderer å forsøke å avvenne vår lille gutt (4.5mnd) med smokk på kveld/natt. Synes det er så dumt at han er avhengig av at vi må putte inn smokken når han våkner på natta. Noen som vil dele sine erfaringer med smokke-avvenning kveld/natt?
Mina06+Mats09 Skrevet 22. september 2006 #2 Skrevet 22. september 2006 Vi har begynt med smokk avvenning på dag, på natta tenkte vi at hu kunne få kose seg med den en stund til, men hun har lært seg å finne smokken selv da, så vi slipper å gi den til henne, hun er 6mnd.. Er nok ikke lenge til din klarer å ta smokken selv heller=O)
Muffinsmamma Skrevet 22. september 2006 #3 Skrevet 22. september 2006 Har også hørt at man ofte starter smokke-avvenning på dagen istedenfor natta. Jeg kunne ikke tenke meg å slutte med smokk enda i det hele tatt. Syns den er en stor redning! Min er også 4,5 mnd. Om ikke jeg hadde hatt smokken tror jeg at jeg hadde måttet amme hele natta. Nei, smokken henger med til han er iallefall over året.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #4 Skrevet 22. september 2006 Vi sliter også med at vi må opp om natta å sette inn smokken. Spesielt i innsovingsperioden er dette problematisk. Hun spytter smokken ut og så er hun på panisk jakt etter den. Tror fortsatt det er en god stund til at hun kan klare å sette den inn selv. Det et barn sovner med, er det første de vil lete etter når de våkner igjen. Vi forsøker derfor å ta ut smokken etter hun har roet seg men før hun sovner - og håper slik å avvenne henne med at hun må sove med smokken. Det funker ikke veldig godt...
2 på jorden og 1 i himmelen Skrevet 22. september 2006 #5 Skrevet 22. september 2006 Her i huset begynte poden med smokk når han var 4 mnd, og sluttet når han var 8 mnd. Han hadde kun smokk på natta i sin seng. Det vi gjorde var å legge han og ikke gi smokken, han var veldig trøtt og sovnet av seg selv, når han våknet gikk vi inn å sa det er natta nå må du sove...... Det gikk helt knirkefritt her hos oss....
En_av_hver Skrevet 24. september 2006 #7 Skrevet 24. september 2006 Mulig jeg er helt teit her nå, men hvorfor står det "dytte" fra anonym innimellom her????..
Trollemor og snuppa! Skrevet 24. september 2006 #8 Skrevet 24. september 2006 Fordi anonym ikke vil at tråden skal komme for langt ned på siden...
En_av_hver Skrevet 24. september 2006 #9 Skrevet 24. september 2006 Takk skal du ha, jeg er litt ny her jeg skjønner du tjihi :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå