Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #1 Skrevet 22. september 2006 min 2,5 åring mistet sin mormor for en tid tilbake. han var med på sykehuset og hjemme den siste tiden da hun var syk. men jeg har liksom ikke fortalt ham at mormor er død. at hun aldri kommer tilbake... vet liksom ikke helt hvordan jeg skal si det, og hvordan han skal forstå det. Han ser på bilder og sier mormor, så han husker henner jo... hvordan skal jeg fortelle ham at mormor kommer ikke mer...
Vona Skrevet 22. september 2006 #2 Skrevet 22. september 2006 Først må jeg si: Uff så trist for dere!! Det er oren din, altså, som er død? Kan tenke du er i stor sorg selv! Jeg spurte om noe av det samme for noen måneder siden da min 2-årings oldemor døde. Hvis du går inn på linken, kan du se de svarene og tipsene jeg fikk! Håper det hjelper deg. Linken: http://www.dinbaby.com/forum/thread/5428844 Hilsen meg,
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #4 Skrevet 22. september 2006 Tusen takk for linken! mange gode tips, jeg får vel ta en liten samtale.. Har bilder av mor fremme, så han ser dem og sier "Mormor" og litt til. Han har ikke glemt henne, og det er jeg så glad for!!! At han og mor fikk oppleve så mye (lite) tid sammen at han vet hvem mormor er! Det er moren min som er død ja, men det har gått noen måneder... Så det er ikke helt ferskt, men akk like sårt... Skulle så gjerne hatt henne her.
furia Skrevet 22. september 2006 #5 Skrevet 22. september 2006 Så leit! Husk at dette med døden er naturlig og vi må handle så naturlig som vi kan. Fortell din 2,5 åring av mormor er borte, at hun ikke kommer tilbake, men at du vil fortelle masse morsomme/koselige historier om henne og barnet. Noe jeg er sikker på du har ) . Bare vær ærlig med hva du føler og forklar barnet om det spør hva døden er og hvor mormor er. Er ikke sikker på hvor mye barna forstår om tid og rom i den alderen.
tuninna ♥ 2pp Skrevet 22. september 2006 #6 Skrevet 22. september 2006 kansje det finnes noen bøker om det? feks i emma & thomas serien
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå