trønderdame Skrevet 22. september 2006 #1 Skrevet 22. september 2006 er det noen som har oppskrift på peanøttkaker?Gjerne du som skrev at du hadde oppskrift på peanøttkaker med smeltet sjokolade inni også hørtes så godt ut.
Gjest Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 Jeg har oppskrift på ei peanøttkake. Den er nydelig! 3 eggehviter 3dl sukker Pisk eggehviter og sukker stivt. 2,5 dl peanøtter - kvernes 22 Ritz kjeks - kvernes Bland alt sammen. Stekes i to former på 180 grader i 20 min. Fyll: 3 dl fløte som piskes til krem. Glasur: 3 eggeplommer 3 ss sukker Egg og sukker piskes til eggedosis. Smelt sammen 1 pl kokesjokolade 60g smør 1ts kaffepulver (løses opp i litt vann) Bland alt og hell over kaka. Pynt med peanøtter.
allergibarn Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 Denne er fantasisk enkel og fantastisk god :-) BUNN; 4 eggehviter stivpiskes 200 gr melis 200 gr malte mandler Alt blandes forsiktig og stekes på 200 gr midt i ovnen i ca 20 min. Prøv deg fram, må være gjennomstekt. GLASUR; 200 gr freia melkesjokolade smeltes 1 ts smør/ margarin smeltes i sjokoladen 1 dl kremfløte blandes inn Avkjøles nesten helt... 200 gr peanøttes blandes i glasuren og helles over bunnen. Settes kaldt. NAMMI NAMMI.....!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå