Gå til innhold

Ang Ringer... (litt langt, men håper dere vil hjelpe).

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere gifteringen som forlovelsesring? Eller skal dere ha en forlovelsesring og en giftering? Eller har dere ikke forlovelsesring, men kun giftering, isåfall bruker dere denne ringen nå før dere gifter dere, eller skal dere vente til den dagen dere gifter dere!!! Mange spørsmål på en gang, men håper dere vil svare meg.

Vi har ingen forlovelsesring, men en giftering, og jeg har lyst til å begynne å gå med denne nå (som en slags forlovelsesring, hvis dere skjønner!), men sambo vil vente til den dagen vi gifter oss.

Vi skulle egentlig ha giftet oss den 18 juli i år, men måtte utsette det på ubestemt tid pga alvorlig sykdom hos moren hans. Synes liksom jeg venter tålmodig på at vi skal finne en ny dato, han vil vente med å se hvordan det går med moren hans - det skjønner jeg godt, hadde nok tenkt det samme selv, men jeg er så fryktelig utålmodig!!! Skulle helst ha giftet meg i går og skulle helst hatt ring på fingeren nå!!! (Ringene har vi inngravert den datoen vi egentlig skulle ha giftet oss, altså 18/7-06)

Hva mener dere i problemstillingen? Vi er litt uenige, jeg vil bruke ringen nå, han vil vente... Hva ville dere ha gjort!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff, det var kjedelig å høre om moren til samboeren din! Håper det går bra med moren hans nå!

Og selvfølgelig kjedelig at dere måtte utsette bryllupet. Men skjønner godt at samboeren din ikke vil sette noe ny dato under omstendighetene.

Da samboeren min fridde, hadde han kjøpt diamantring til meg. Den bruker jeg hver dag. Sambo har ingen egen ring.

I forkant av frieriet diskuterte vi litt forlovelsesringer (uten at vi diskuterte oss faktisk, så frieriet kom som lyn fra blå himmel, he he :) generelt.

Jeg har i grunnen aldri likt tanken på å gå ringforlovet (at man bruker gifteringer). Det mener jeg tar bort den glede som det er å bruke ringene når man er gift og jeg mener man foregriper begivenheten. Man leker på en måte gift uten å være det. Nå skal det sies at vi begge har vært gjennom en ungdomstid hvor det var veldig vanlig å ringforlove seg for å "løfte forholdet på et nytt nivå" uten at man diskuterte eller planla bryllup. Jeg føler derfor litt behov for å bryte med dette, visst du skjønner hva jeg mener.

Så vi har ikke kjøpt ringer enda og jeg gleder meg som en unge til den dagen at vi skal bruke dem! :)

Men situasjonen deres blir jo litt spesiell da. Dere skulle egentlig ha vært gift nå. Så skjønner iveren din etter å bruke ringene. Jeg tror jeg hadde følt at litt av gleden ble borte på bryllupsdagen om jeg hadde tatt i bruk ringen nå uten å være gift.

Men dette må du nesten føle litt på selv og selvsagt diskutere med din mann!

Skrevet

Jeg tenker litt som Titten Tei gifter seg og vil ikke bruke gifteringen min før vi gifter oss. Har sett litt for mange som har gått med glatt forlovelsesring både to og tre ganger og synes hele betydningen da blir borte. Vi var og hentet våre gifteringer denne uken og nå kjenner jeg at jeg gleder meg til å ta den i bruk. Den er så fin :-D vi har ikke forlovelsesringer noen av oss. Jeg er ikke typen til å bruke mange ringer så når gifteringen tas i bruk blir det svært sjelden flere ringer på enn den. Da ville det være dumt å ha en flott forlovelsesring som bare skulle ligge der.

Deres situasjon er annerledes da, med bryllup som måtte utsettes pga sykdom. Siden datoen som er inngravert allerede er passert, tror jeg at jeg kunne tenkt som deg. Er det aktuelt at du bruker din og han venter med sin?

Skrevet

Hei:-)

Jeg ville ikke gått med gifteringen før den store dagen,vil at det skal føles spesielt den dagen jeg får ringen på fingeren.

Vi har ikke forlovelsesringer,vi kjøpte gifteringene like etter han fridde da vi egentlig hadde tenkt å gifte oss like etterpå. Ble litt tull med papirene,det tok lengre tid enn vi trodde,så vi ble ikke gift da. Nå er det 2 uker til vi gifter oss,og jeg gleder meg skikkelig til å få på meg den nydelige ringen:-) Vi har ikke gravert dato i enda,tror ikke det blir før etter vi har giftet oss,siden vi reiser utenlands og nettopp har bestemt dag.

Håper alt går bra med svigermora di,og at dere snart kan finne en ny dato:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...