Gå til innhold

dere som har kuttet t melk ikostholdet

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som kan hjelpe meg med et smør og navnet på et brød uten ku-melk i?? skal prøve ut om det hjelper på småens luftsmerter om eg ikke spiser/drikker melkeprodukter... Klarer meg ikke uten smør...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste fabrikkbakte brødene er uten melk har jeg inntrykk av. Jeg har i hvertfall ikke hatt noe problem med å få tak i det. Ellers så er Soft spesial uten melk (blå pakke). Den smaker ikke like godt som smør, men pålegget sitter i hvertfall fast på brødskiven!

Håper det hjelper dere at du kutter ut melken. Her er vi usikre på om det har hatt noe effekt. Lille frøkna varierer veldig fra dag til dag om hun skriker eller ikke. Er mer inne i en gulpeperiode nå.

Skrevet

Kan ikke hjelpe deg med det, men har et annet tips på den lilles luftsmerter: Flytende "MINI FOM" fra apoteket som gis før måltidene. Det hjalp når min sønn var plaget med luft i begynnelsen + at jeg holdt meg unna div matvarer... verdt et forsøk ihvertfall :) Lykke til!!

Skrevet

ser eg har rotet litt i overskriften:) Minifom funker ikke-har prøvd i mange uker. Har prøvd urte-te, heller ingen effekt. Så neste på listen nå er å kutte ut melkeprodukter og kiropraktor - håper d funker!

Skrevet

Hvor gammel er poden?

Jeg har veldig lik erfaring som deg, men det virker som ting har roet seg litt nå som hun har passert 6 uker. Har gått til kiropraktor og kuttet ut melk i samme periode som hun begynte å roe seg, så vet ikke helt hva som var utløsende faktor.

Skrevet

Hvilke matvarer anbefales det å kutte ut i tillegg til melkeprodukter? Og hva gjør en kiropraktor som kan hjelpe på dette problemet?

Bare nysgjerrig, da vi har hatt perioder hvor lillegutt (1mnd) har hatt mye vondt i magen.

Skrevet

Dersom gutten din bare er en mnd, kan det hende det retter seg av seg selv. Ellers så er standard matvarer man kan tenke på å holde seg unna: kål, erter, løk og andre ting som gjerne fremkaller luft (tenk på hva du selv gjerne får luft i magen av). I tillegg kan det være barnet reagerer på brus (spes cola som inneholder både kullsyre og koffein), kaffe, te. Vet noen reagerer på gulrøtter. Fra gammelt av ble man anbefalt å holde seg unna reker og jordbær... Så som du ser her kan man begynne å belage seg på et ganske kjipt kosthold!

Kiropraktoren kan løse opp spenninger i ryggsøylen. I og med at kolikk er luftsmerter er det egentlig ikke noe kiropraktikk kan løse på egenhånd, men det kan være låsninger i ryggen som gjør at luften passerer enda dårligere = mer smerter! Noen kiropraktorer knekker skikkelig på barnet, andre manipulerer ved å gni i sirkelbevegelser på punkter i ryggsøylen.

Skrevet

7 uker gammel. Bra for dere at det hjal, håper det kan fungere for oss også:)

Skrevet

Ok. takk for svar. Da har jeg tenkt riktig i forhold til hvilke matvarer jeg skal unngå. Men du/dere: dette med melkeprodukter; virker det forebyggende mot kolikk hvis man ikke spiser det, eller kan jeg spise det hvis gutten min ikke har kolikk? Har ikke helt skjønt dette... Har kuttet ned på gulost og melk, men syns det er så trist, for jeg er så veldig glad i det....

Skrevet

Dette med melken har vel i grunnen ikke noe med kolikk å gjøre. Altså dersom gutten din skriker mye kan det hende han har melkeallergi og ikke kolikk. (hvilket arter seg på samme måte, for de reagerer jo med å få vondt i magen når det er noe de ikke tåler!)

Du må kutte ut all melk (selv melkepulver o.l. i sauser og sånn) i to uker for å se om det har noen effekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...