Gå til innhold

Blodfortynnende


dr@gen

Anbefalte innlegg

heisann!

 

Er det bare meg, eller er det flere her som må ta blodfortynnende?

 

Også er jeg visst ny her jeg... Har termin i begynnelsen av mai. Er nå 7+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg går også på blodfortynnende. Jeg tar Albyl E og Fragmin, fordi jeg har 3 aborter bak meg, og de tror at det kan være på grunn av koagulering at det skjedde, da jeg har hatt litt forhøyede verdier på noen tester jeg tok i forbindelse med utredning. Hvorfor må du ta blodfortynnende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

jeg har også begynt med blodfortynnende igjen. Jeg har hatt lungeemboli (blodpropp i lunga) og må i perioder ta marevan eller sette fragmin. Under svangerskapet er det fragmin, og det er jo greit, hvertfall frem til 3 trimester;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvorfor går du på blodfortynnende? Jeg ble satt på det forrige gang, siden jeg har hatt svangerskapsforgiftning og de tenkte det kunne virke forebyggende. I stedet endte det i en tidlig MA, uten at jeg tenker at det behøver å ha noen sammenheng med Albylen - annet enn at det ble mer blod etter utskrapningen, da...

 

Denne gangen virker det ikke som om noen tenker at blodfortynnende er forebyggende for svangerskapsforgiftning. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker det fordi jeg har 5 sa + en dødfødsel bak meg. Det var etter fødselen dem fant ut at jeg måtte bruke blodfortynnende. Dem sa jeg hadde noe som het leiden mutasjonen eller noe sånt. Går nå på Albyl- E og klexane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

HEI.

 

JEG OGSÅ HAR LEIDEN FAKTOR OG GÅR TIL DAGLIG PÅ MAREVAN, MEN NÅ TROR JEG AT JEG ER GRAVID MED BARN NR 3.....VAR IKKE HELT PLANLAGT SÅ HAR IKKE SLUTTET PÅ MAREVAN OG GÅTT OVER PÅ FRAGMIN..OG JEG VET JO IKKE HELLER OM JEG ER GRAVID ENDA HELLER. NÅR GIKK DU OVER FRA MAREVAN TIL SPRØYTENE???? LURER VELDIG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. jeg må også bruke marevan daglig, og har akkurat vært gravid. Jeg måtte gå over til sprøyter i uke 9. Og jeg begynte på marevan igjen 4 uker etter fødsel. Det gikk greit med sprøyter helt til magen begynte å bli stor, for da var det ikke mer å sette sprøyten i.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...