Gå til innhold

Himmel og hav, hvordan skal det gå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter nå alene hjemme og hører på forskjellig inngangs- og utgangsmusikk. Og tårene renner!!!

Enda jeg nå er alene, i stua, med sliten dongeribukse og fotball på tv!

Hvordan blir det da med kirka full av folk, brudekjole, og jeg skal GIFTE meg?!? Må vel ta beroligende for å klare dette..... ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He,he det må jeg si var lettrørt ja :-)

Min frykt er også at jeg skal gråte så mye under vielsen at sminken renner... og tenk da bare på bryllupsbildene som skal taes etterpå. Huff- DET er min skrekk det.

Til taler og slikt bare blir det tårer, men da får de bare komme liksom...

Satt også å hørte på inngang/utgangsmusikk her om dagen- åååå det er så arti å planlegge altså.. Tiden går altfor sakte.

Har du bestemt deg for hva du skal bruke eller? bruker du orkdalsmenighetene, eller kan man høre sangene andre steder også?

Skrevet

Fant endel på denne linken:

http://www.royken.kirken.no/tekstsider.cfm?text_id=24732

Har omtrent bestemt oss for En midtsommernatts drøm av Mendehlson til inngang, og Brudemarsj fra Seljord/Telemark til utgang.

Ganske tradisjonelt. Men har jo innmari god tid da, selv om det er godt med alt som er ferdig og klart. Hva med dere?

Skrevet

Måtte inn på den linken å høre litt jeg også nå, selv om det er leeeeenge til vi skal gifte oss! En midtsommernatts drøm er jo inngangsmusikk man forbinder med bryllup og den har jo lystige toner. Noen synes jeg "aldri kommer i gang" og høres litt tung/dyster ut.

Tror nok vi også blir å velge tradisjonelt.

Vet det var noen som spurte etter musikken som ble brukt i Märtha og Aris bryllup. Vet dere hva den he?. Husker jeg synes den var fin, men klarer ikke å huske den nå.

Jeg bekymrer meg også for å tute i kirken. Blir så lett rørt når slik kirkemusikk spiller. Det skyldes at vi for noen år tilbake hadde x antall begravelser vi måtte i ila relativt kort tid. Etter dette begynner jeg å svelge bare jeg hører et orgel... Så det blir en utfordring for meg, he he :)

Skrevet

Jeg lurer også på hvordan det skal gå, men håper jeg blir så fokusert og opptatt av det som skjer at jeg klarer å begrense meg. Gråter alltid under vielser når andre gifter seg, det er så vakkert og stemningsfullt. I fjor var jeg i et bryllup der tårene rant hos bruden da hun kom inn i kirken. Hun gråt under hele vielsen og klarte nesten ikke å si ja. Da vi hilste og gratulerte utenfor kirken etterpå, var hun helt forgrått. Hoven under øynene og rød inni... Allikevel ble bildene veldig fine og de dro til fotograf rett etterpå. Så vidt jeg forsto tok de helfigurbilder først og så nærmere etterpå. Da hadde hun klart å samle seg litt. Håper jeg ikke gråter så mye som henne, men regner med at det er viktig med vannfast sminke og at det blir noen tårer også under talene. Det gjør ikke så mye synes jeg.

Skrevet

Huff dette er mitt mareritt også .. Fysj å kjedelig om man gråter såååå mye.. Jeg er også sånn at jeg har problemer med å hente meg inn igjen om jeg først begynner og da er det synlig veldig lenge etterpå. om jeg gråter på en kveld, så bærer jeg klart preg av det morgenen etter..Jeg blir også kjemperørt når jeg ser bryllup (f.eks på tv) for tiden. Datteren til en venninne av meg var brudepike i juli og dette fikk jeg da sett på opptak for noen dager siden. Til og med da ble jeg kjemperørt.. Og da kjente jeg ikken engang brudeparet. Det sier vel sitt..

Skrevet

hehe...jeg gråt meg ferdig før vielsen tror jeg! Før bryllupet snufset jeg hver gang jeg hørte inn-og utgangsmusikken på mp3, men da vi skulle gifte oss, var jeg ganske virkelighetsfjern. Nervøs og glad var jeg, men jeg tørket bare et par tårer. Mannen min var litt nervøs for at jeg skulle storgrine, men det endte faktisk opp med at han gråt mer enn meg! :) Sikkert fordi han var mer uforberedt, vil jeg tro.

Skrevet

Dette er en perfekt forlover-oppgave!!! Jeg gråt både snørr og tårer i min egen vielse, samt i alle mine venninner sine bryllup.

I min egen var det faktisk gråt jevnlig under hele kvelden også, til taler og slike ting også. Min forlover stilte med pudder og ny mascara, og det funket veldig bra. Var rimelig forgrått etter vielsen, men da alle skulle ta bilder av de nygifte før vi skulle til fotografen, da hadde hun pudret meg godt og lagt på ny gloss:)) Ble veldig fint, det!

Dette går så bra, atte! Bruk forloverne deres, jenter! Og ingen av dere kommer til å grine så masse som jeg gjorde. Det går bare ikke an!!

Skrevet

det lurer jeg også på , hvordan dette skal gå allså... snuffser jo bare jeg leser om dere jo... tenk når det er jeg selv som står der oppe ... hjelpes meg....

he he

Skrevet

Jeg var akkurat som deg før bryllupet vårt! Men det hjelper enormt mye å høre musikken på forhånd slik at man blir vant til det! Vi hadde vielse gjennom human etisk forbund og vi fikk lese talen fra vigsler før. Det var også en god forberedelse.

Jeg gråter av ALT - tro meg!! Men merkelig nok kom det ikke en eneste tåre under inngang, under tale eller noe - jeg bare glisa! Var så ufattelig glad den dagen!! Har forøvrig glisa i 1 måned og 6 dager nå, er fortsatt like glad :)

Jeg fylte også utringningen min med kleenex - hadde stoppeløs kjole og dermed enkel tilgang!

Mitt råd er i hvert fall å fortsette sånn som du gjør :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...