Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Min sier nemlig ikke så mye annet enn mamamma og dada, samt om man legger godviljen til takktakk, hei og 'adet.. Resten er uforståelig babbel.. Syns det er mange her inne som har 1åringe som sier mye mer....??
1974 Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 min sier: ...ikke rent da selvsagt men jeg hører det godt: ballen, pusen, koppen, pappa, mamma, ta på, sko på, nei, ja, papir, vov vov, eple, pære altså for koppen sier hun feks kappa....og for pusen ...puse, pære, pæææ, eple , ævle... kommer masse rare ord ut av den lille luringen og det utvikler seg dag for dag. kjempekjekt å være hjemme med hun
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #3 Skrevet 21. september 2006 Har selv en gutt som har vært lite snakkesalig, men nå kommer det nye ord nesten hver dag. Han er nå halvannet år. Så bare vent - språket kommer!
Gjest mphs Skrevet 21. september 2006 #4 Skrevet 21. september 2006 Mi sier bare mamma, se der og voff hun er akkurat fylt 1 år.
Duracella Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Han sier: tatt - takk der mamma pappa se sss - pus tattoj - traktor, dagens nye ord som vi er såå stolte over!!!!! Tror det er veldig forskjellig det der... Men veldig spennende også!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #6 Skrevet 21. september 2006 Bra det ikke bare er min som ikke prater som bare det da. Ja jeg venter spent på forståelig ord og gjensidig kommunikasjon..Det er en flott tid som vi går i møte.
SusieQ Skrevet 21. september 2006 #7 Skrevet 21. september 2006 Min sa bare hei når han var 1 år. Nå er han 15 mnd og prøver seg på et par ord til. Tror det er fordi hei fungerte så bra for han. Spesielt overfor gamle damer på kjøpesenter.
Ranveig R Skrevet 21. september 2006 #8 Skrevet 21. september 2006 Guten vår har ikkje så mange forståelege ord, men han har eitt "universalord" som betyr veldig mykje - alt ettersom kva han ser på når han seier det. Ordet er "pus" og variantar av det (bus, buss, puss bos). Det kan bety pus, lys, blomst, pupp, buss, hund osv. Av tydelege ord seier han: mamma, bæ (når han ser bilete av ein sau), bi-bi-bi (når han ser bilete av ein kylling) og i dag slo han til med "bov-bov" då han såg ein hund i levande live. Men eg går ut ifrå at ordforrådet vil utvikle seg ganske fort framover.
*3barns mamma* Skrevet 21. september 2006 #9 Skrevet 21. september 2006 vår sier heller ikke så mye.. men jeg har jo hørt etter tydelige ord...da min mor kom og sa at han sa litt.. som hun oppfattet. jeg har liksom ikke tenkt over at det er ord så lenge jeg ikke hører bil.pus osv. .men han sier vist bl til bil og hei,hade,mamma,pappa. nenene til nei nei nei og ganske tydelig ja. og ellers går d mye i øøøø, nå an ser noe som f.eks en av kattene vårs ute. eller noe an vil ha. ma sier an og til komme.d forsto jeg helt selv haha.. for han strekker hendene opp og sier ma..er jo litt artig at jeg ikke har tenkt på d sånn men,nå hører jeg mer etter etter ord som kan ligne på ting også
Monstermamma Skrevet 21. september 2006 #10 Skrevet 21. september 2006 Jenta mi er 14 mnd, og har ingen ord! Ikke engang mamma. Men hun gjør seg veldig forstått likevel, peker osv, de eneste lydene hun har er enslags "apelyd" når hun blir ivrig, og i det siste har hun begynt med en slags billyd når hun leker. Har aldri bablet særlig mye heller - men hun er veldig fysisk av seg!
Amarie Skrevet 22. september 2006 #11 Skrevet 22. september 2006 Jenta mi (13 mnd) sier noe som ligner på pappa og muligens mamma. Ellers går det i DÆH (peker på forskjellige ting) og ISHH (som jeg ikke vet hva betyr). Har også tenkt så smått at hun snakker lite, men sjekka i boka hvordan det lå an med broren på den alderen - og han sa ikke så mye, han heller. I 18-mnd-alderen løsna det derimot, da ble han rene trekkpapiret når det gjaldt å lære nye ord. Så jeg tar det i alle fall med ro.
Gjest Skrevet 22. september 2006 #12 Skrevet 22. september 2006 Gutten min sier bare se se se se for tiden hehe,alt er spennende ja:) Ellers sier han mamma,pabba,se der,oi,æsj,nei,bade . snakker ikke så mye enda altså...
Granny Weatherwax Skrevet 22. september 2006 #14 Skrevet 22. september 2006 Gutten min på 13.5 mnd sier heller ikke så mye, men nå de siste dagene har han lært seg å takke! Eller, det vil si, han sier "..ja", men vi vet det er takk :-)
Twig Skrevet 22. september 2006 #15 Skrevet 22. september 2006 Mi sier mamma pappa se hadde( ha det) ha ta hei neinei ååååh og peker
Twig Skrevet 22. september 2006 #16 Skrevet 22. september 2006 og tssss enkelte ganger når vi skifter bleie..
?!?! Skrevet 22. september 2006 #17 Skrevet 22. september 2006 jenta vår på 1 år sier: takk takk pappa mamma se! der! hade hei baba (bestefar) disse ordene sier hun helt tydelig, mens resten er babbel!
Smallish Skrevet 22. september 2006 #18 Skrevet 22. september 2006 Min pode på 14 mnd sier følgende: Hei, mamma, pappa, hysj, nei, ja, ball, bil, bade, sko, bye bye, takk takk, nam Dette er ord han bruker ofte. Ellers har han noen som han sier en sjelden gang som, sko, tante, pølse og endel fler. Han klarer ikke å uttale alle ordene helt rent enda, men vi forstår hva han prøver å si.
Bomsedeisi Skrevet 22. september 2006 #20 Skrevet 22. september 2006 Jenta mi på 15 mnd sier: Mamma Pappa vova ( Hund) + voff se der bade tisse tutta bleia sko ball pupp nam nam Tja det var iallefall det jeg kom på i farten som hun kan si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå