Gå til innhold

Til dere som har babyer som legger seg i 19-20-tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan sover de i løpet av dagen siden de blir trøtte så tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min er 4 mnd om ei uke

han sover 3 timer (ca) i vogn ute (triller), før pappa kommer hjem, ellers så sovner han litt over 20.00. (foreløpig):)

Skrevet

Jenta mi våkner 6 til et måltid, sover en times tid, så er det en blund til i 11-tida på en halvtime ca, og en timesblund sånn tre-firetida. Så er det en liten dupp rundt fem-seks ofte på 15-20 min og stuptrøtt 19-19.30. Da sovner hun i løpet av en halvtimes tid, og sover natta igjennom.

Skrevet

hei du. har ei på 3 mnd som legger seg i 7 tia. hu har hatt en lang sove periode på 3-4 timer på dagtid før men nå plutselig så har hu slutta med det. nå sover a bare korte dupper på 30-45 min i gangen. slitsomt med flere dupper ja..

Skrevet

Han sover som regel fra 19-20 til 08, men da er jeg oppe en gang og gir han mat. Så er han våken 2-3 timer før han tar seg en blund, alt fra 1/2 time til 2 timer. Han sover som regel en gang til før natta.

Jeg er nok velsignet med en baby med et godt sovehjerte!

Skrevet

Min gutt er 8,5 mnd og sover veldig forskjellig på dagtid. Har som regel 3 pauser til sammen, av og til bare to. Sover da stort sett 30min hver gang. Noen ganger sover han en time første gangen, så 30 min de to andre gangene. Noen ganger 1,5 time en gang og så nesten 1 time andre gangen. Han er alltid stuptrøtt fra kl 17 likvel.. Forsøker å holde han oppe til 18.30, men må ofte legge han 18. Han er veldig aktiv på dagtid. Dagen starter ofte kl 06 da.

Skrevet

Vi har det som deg Kamilla&Daniel,

men vil ikke forandre på noe, synes det er deilig med barnefri på kvelden jeg:)

Skrevet

Helt enig:) Kjempedeilig å ha noen timer for seg selv:)

Skrevet

Min er snart 8 mnd, og har siden vi kom hjem fra sykehuset vært i seng mellom 1930 og 2000.

Han sover en lur på dagen, ca en time, og av og til en dupp på etm. Men lar ham sjelden sove etter kl 17, da ødelegges hele kvelden.

Sover til mellom åtte og ni på morra, spiser to tre ggr om natta ennå.

Vært veldig konsekvent hele veien, brant oss skikkelig på nr en, som vi ikke fikk skikkelig rutine på før hun var to tre år :/

Never again!!

Skrevet

Sovner mellom 19.00 og 20.00. Får mat rundt 03.00 på natta. Våkner igjen mellom 06.00 og 07.00. På dagtid prøver jeg å holde rutinen: max våken i to timer fra hun våkner. Hvis ikke blir hun så grinete. Bysser og triller vogna til hun dupper av en liten lur, alt mellom 15 min til 3 timer. Aldri noen "orden" på duppene. Men med en gang hun våkner igjen er hun like blid. tror hun har ca fire dupper gjennom dagen, ved ni-tolv-tre-seks sånn circa.

Mitt inntrykk er at jo mindre hun sover gjennom dagen jo mer grinete blir hun og vanskligere å få i seng på kvelden. Jobber virkelig med søvnen gjennom dagen.

Skrevet

Min er 4 mnd + 1 uke. Legger seg kl 2000. Sover da uten mat osv til kl06-0630. Sover 1 t fra ca 8-9. Sover 1,5-2t mellom 11-13.

Sover ca en 0,5t -1t mellom 14-15 en gang. Og så siste dupp er på ca 0,5 t mellom 17-18.

Da er det ikke noe problem å legge han i senga kl 20. Får siste mat kl 19.

Skrevet

jenta mi er 9,5 mnd, og legger seg klokka åtte. står opp ca halv åtte om morran, sover hele natta. sover fra til til tolv, og halv fire til fem om dagen, det vil si ca 3,5 time til sammen om dagen.

Skrevet

Her legges lillegutt fast kl 19. her kommer det an på når han våkner på morningen, som er alt fra 08.30 til 10.30. Uansett er "regelen" slik.. Han er 2 timer våken av gangen, og så er det soving. Dette gjelder frem til kl 16.00. Fra 16 må han være våken for å sove godt til natten fra kl 19. Så hvis han sover 1,5 time i slengen blir det maks 2 lurer på dagen. Sover han 30 min av gangen så får han "tid" til flere lurer før kl 16..

Skrevet

Hei!

Vi har barn på samme alder, 2 april her!

Hun våkner ca kl 07. Første lur ca kl 10.00 - 10.30. Andre lur ca 13.00 - 13.30. Tredje og siste lur varierer litt. Et sted mellom kl 16 og 17. Hun sover også her ca 30 minutter. Hun sover aldri etter kl 17.45. Hvis klokken er over 17.30 og hun sover, "bråker" jeg litt bevisst i nærheten av henne, slik at hun våkner. Selv om hun sover så sent som 17.30, så er hun likevel trøtt kl 19.00.

Vi spiser grøt kl 18. Leker fra kl 18.20 til 18.45, så steller vi og bader før det er pupp på sengekanten, og hun sover av seg selv etterpå.

Skrevet

Jenta mi på 9 mnd blir trøtt i 19-tiden. Hun våkner rundt 0700, får pupp og kan sove en liten dupp til. Kanskje til 0830. Så blir hun trøtt i 12-tiden igjen og kan da sove til 1500. Etter det sover hun ikke før hun skal legge seg.

Skrevet

Junior her sovner c.a kl 19.30 på kvelden og sover da til c.a kl 08.(+/- 1t) Han våkner 1-3 ganger for mat i løpet av denne tiden. En lur på 30 min ca kl 10.30, en lur på 1 time (ca) ved 14 tiden, og så en lur til før det er natta igjen :-)

Skrevet

Lillegutt er 6 måneder og våkner ca. kl. 7. Så sover han en times tid på formiddagen. Så en halvtime eller en time til rundt lunsjtider og så en halvtime eller time til rundt kl. 15-16.

Synes ikke det er så lenge han sover på dagtid. Sikkert derfor han er stuptrøtt og sovner kl. 19.

Skrevet

Her våkner gullet ca. 07.30-08.00. Sover lur i 10 tiden på ca. 1 t.

Neste lur er som regel ved 14 tiden, men da er det gjerne bare 20-30 min. Hvis han ikke hopper over neste lur, så pleier den å være rundt 17.00-17.30 tiden og igjen ca. 20-30 min.

Så er det natti natt kl. 19.30-20.00:)

Skrevet

Godt spørsmål.

Poden er 4mnd, og vi måtte forskyve døgnet for å få det til, les; vi måtte stå opp tidligere:-( Står opp mellom 7 og 8, og dagens første måltid er gjerne i 6-7 tiden. Neste måltid rundt kl. 10, og da sover hun gjerne 1t. Sover en liten dupp igjen mellom 13 og 15, alt fra 30min til 1t. Deretter er hun våken frem til leggetid. Hender hun sovner litt i 17-tiden, men det er sjelden. Så lite soving på dagtid, altså. Da er det visst mye mer spennende å følge med på alt som skjer!

Skrevet

Vi står opp i 7-8 tiden, spiser, leker og koser i 1,5 til 2 timer, før han vil sove igjen ett par timer. Da sover han til ca 11-12 og da triller jeg enten tur med ham, eller sover selv også. Så er han våken i 3-4 timer, sover 0,5 time i vogn eller på leketeppet på golvet, er våken i 2-3 timer igjen, og da bader vi, tar på pysj og spiser og koser til vi legger ham i 20-21-tiden.Og så ammer jeg en eller to ganger i løpet av natten, og da sovner han med en gang etterpå ;)

Men dette er IKKE en fast rutine ennå, dette er bare det som har vært mest vanlig til nå. Den siste mnd har han vært forkjøla to ganger, og da sover han mye mer på dagen, og er veldig urolig om natten.

Og de første to mnd sovnet han ikke før mellom 23 og 00.30...

Skrevet

Gutten vår er 5 mnd. Han sover alt fra 2-4 lurer i løpet av dagen. Tilsammen mellom 1-4 timer. Alt fra 30 min-2 timer hver gang. Som du skjønner; ikke så fast mønster enda. Spiser grøt i 18-18.30 tiden, og er trøtt litt over 19. Sovner stort sett i 19.30 tiden. Våkner 1-2 ggr per natt.

Skrevet

Tja, dagene er litt forskjellige, men hun har hele tiden styrt dette helt selv, slik at hun blir trøtt til syv-tiden. Oftest våkner hun i seks-syv tiden,. sover igjen i ti-tiden og nok en gang rundt ett-to tiden. Da sover hun ofte til fire-tida..

Skrevet

Hun er snart seks mnd nå, men har vært slik lenge.

Skrevet

Min legger seg 18.40 og våkner 08.00

I mellomtiden sover han fra 09.30 til 12.00

13.30 til 15.00

og siste lur 16.40 til 17.10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...