Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Har en datter på 6mnd å har lyst til å begynne på skole til neste høst. Men dette er en privatskole som koster tilsammen 80000kr. Vil jeg kunne få noen støtte til dette fra TK? Har forresten full OS nå.
♥snuppa♥ Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 Du har krav på utdanningsstønad ja.Den kan du få like lenge som OS. Skal selv søke på det nå da skolen koseter 36000kr. Man får dekt skolepenger, reisepenger og alle utgifter til skole:)
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #3 Skrevet 21. september 2006 Å det var godt å høre Men er du sikker på at jeg får det når jeg kan ta samme utdanning gjennom videregående? Jeg orker ikke begynne på nytt(gikk 3 år allmenn) å da må jeg gå 3 år til, altså på helse og sosial. Har heller lyst til å ta ett år med hardt arbeid enn å begynne på vgs igjen i 3 nye år. Skolen er 12mil unna hjemmet mitt så da må jeg pendle Blir nok et hardt år. Vet du hvor mye man får da? Vil helst ikke ha så mye i lån siden jeg har et boliglån ved siden av.
♥snuppa♥ Skrevet 21. september 2006 #4 Skrevet 21. september 2006 ettersom jeg har forstått så er det viktigst for TK at vi får en utdannelse og kommer oss i jobb så jeg vet ikke hvor nøye de er på det der med skolen.. Hva er det du skal gå ?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Har lyst til å bli hudpleier. Å vet om en skole i Oslo som har 1-åring utdannelse for det. Mye hardt arbeid det året da men må jo bare greie det. Har ei venninne som gikk der å hun var veldig fornøyd. Hva skal du gå da?
♥snuppa♥ Skrevet 21. september 2006 #6 Skrevet 21. september 2006 Men du har 2 år fra helse sosial fra før? å ingen endelig utdannelse? Jeg skal ta almenn fag via NKI på nett åsså søke sykepleien når jeg har fått studiekompetanse. Har også 1 år fra helse sosial
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #7 Skrevet 21. september 2006 Nei jeg har 3-årig allmenn men strøyk i fransk,matte og nyere historie. Vet ikke om jeg greier å ta opp de faga så derfor har jeg lagt det på hylla.
Gjest Skrevet 21. september 2006 #9 Skrevet 21. september 2006 Du må nok ut med en god del selv, fordi du kommer til å få 20 000 i skolepenger + skolebøker + eksamener + muligens reisepenger. Du får nok innvilget dette, ettersom du må gå vgs på nytt om du tar det der. Dette må du begrunne i søknaden.
Gjest marie-s Skrevet 21. september 2006 #10 Skrevet 21. september 2006 Du kan få dekket noe av skolepengene, er det 80000 for et år så tviler jeg på at du får støtte til å betale alt det. Men dersom dette er en utdanning som er godtatt av statens lånekasse kan du få ekstra lån hos de til å betale skolepenger. Men etter det jeg husker så har også trygdekontoret visse krav for å dekke skolepenger, at du har søkt og ikke kommet inn på tilsvarende statlig skole, eller kan vise til at det ikke finnes denne type utdanning på offentlige skoler.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #11 Skrevet 21. september 2006 Denne skolen er godkjent av statens lånekasse. Jeg kan gå vgs her i byen å ta samme utdanning, men det tar meg 3år. Å det har jeg ikke så veldig lyst til. Har allerede gått 3 år på den skolen(gikk allmenn) Så da betyr det at jeg ikke får hjelp da siden jeg kan ta den på vgs? Orker ikke 3år til på vgs etter 3år allmenn.
Gjest Skrevet 21. september 2006 #12 Skrevet 21. september 2006 Jo, du kommer nesten helt sikkert til å få utdanningsstønad.
Galskapens overhode Skrevet 21. september 2006 #13 Skrevet 21. september 2006 Hei Jeg mottok for litt siden et brav fra TK om at de gir støtte på inntil 50 000 for skolepenger samt dekker store deler av reiseutgiftene til/fra utdanningsstedet. Evt de gir støtte hvis du skal flytte. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #14 Skrevet 21. september 2006 Oki, dekker de noe av bensinutgiftene om jeg velger å kjøre? Går tog herfra men jeg er egentlig glad i å kjøre. Jeg kommer nok ikke til å flytte siden jeg har boliglån å ønsker å fortsette å bo her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå