Gå til innhold

Grrrrr... Bananfluer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg fått nok av bananfluene i huset. Finnes det noen triks for å bli kvitt de??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter... Nå blir det ikke flere bananer i huset før vi har funnet en kur mot bananfluene. De skal utryddes...

Skrevet

sukk.. skulle til å spørre om det samme...

min samboer glemte å kaste noen råttne epler da jeg var i Portogal.. SUKK.. hele kjøkkenet er fullt.. har kasta ut all mat og fjerner oppvask med en gang.. men alikevell er de der :(

Skrevet

Jeg er på jakt! Dreper så mange jeg kan... men det ser ikke ut til å hjelpe stort :(

Skrevet

Har hørt at det skal være effektivt å spraye sitronvann:)

Skrevet

Er bananfluer det samme som bittesmå blomsterfluer? Jeg trenger i så fall også gode råd...

Skrevet

Det er litt tiden for bananfluer... :( De kommer gjerne sammene med plommer. Så spis dem rett fra hagen eller legg dem i kjøleskapet. Plommene altså ;)

Skrevet

Rødsprit på sprøyteflaske, salmiakk eller grønnsåpevann, fjerne alle blomster og tømme søpla rett etter matavfall, lufte godt og finne frem fluesmekkeren. Etter en liten stund er alle borte (max et par dager, men er det ikke matrester så gjemmer de seg i pottene med jord&blader).

froggi

Skrevet

Ta 50/50 eddik og zalo i en liten bolle og la den stå på kjøkkenbenken et par dager, det funker som bare det!

Skrevet

Takker, takker, jenter.

Her er det mange ting å prøve!

Jakten på bananfluene fortsetter .... ;)

Skrevet

men blir man kvitt de med eddik og zalo på kjøkkenet, så flyr de vel bare inn i stua da og opp i blomsterpottene da??...

Skrevet

Ca. 40 har nå drukna i zalo/eddik blandingen, men dobbelt så mange drukna i vinglasset mitt :(

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har klart det!!!

Var på felleskjøpet og kjøpte noen strips som skulle limes på vinduene i huset (blanke, viste nesten ikke). Jeg limte også en inni kjøkkenbenken der matavfallet står. Ingen flere fluer.!!

Skrevet

Sørg for at matavfallet blir tatt ut minst en gang til dagen og pass på at ikke den minste lille smule av matavfall gjemmer seg noe som helst sted sånn at de ikke finner mat lenger så forsvinner de i løpet av et par dager...

Skrevet

Sett ut noen glass med rødvin i....De elsker rødvin, og drukner fort når de faller oppi. (pass også på at de ikke blir drukket - har brent meg på den noen ganger!)

Ellers så er egentlig gift den mest effektive og garanterte løsningen

Skrevet

de liker ikke kulde helelr så opp med vinduene og frys dem i hjel.

Skrevet

leste akkurat et råd om å ta en banan og legge den i en pose. stikk små hull i den og fluene vil gå i "fella"..

Vet ikke om det funker, men verdt et forsøk?

• 3 uker senere...
Skrevet

Ja, dette funket fint.

Problemet er nå borte siden det har blitt kaldere, men denne fella, jenter, den må dere huske!!

:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...