Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Lot min 4 mnd gamle sönn smake potetmos blandet med mm igår. Nå vil han ikke bäsje, og hr tydelig vondt i magen... jeg föler meg så elendig! Trodde potet skulle väre lett fordöyelig.. og nå tör jeg ikke pröve hverken fruktmos eller sviskepuré i tilfelle han skulle reagere på det... sukk. Noen råd?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #3 Skrevet 21. september 2006 Det er vel en av grunnene til at det anbefales å amme i 6 mnd? Jeg tok ikke sjansen på noe annet ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #4 Skrevet 21. september 2006 Jeg bare ventet på det siste svaret der... HI
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Tror ikke du skal gi han potetmos, den er veldig salt (kjøpemos)...Prøv å gi han svisksaft eller malt..Håper det gåt bra med han:)))
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #6 Skrevet 21. september 2006 ja er det ikke typisk hehe...alltid noen som kommer med sånne svar... vel min datter ble dårlig av potet...hun brekte seg...og fikk løs mage...hun var vel 7 mnd eller noe sånt ...så har nok lite å si hvor gamle...sånn sett...hun fikk mme og malt i flasken når hun var hard i magen....
Manhattan skyline Skrevet 21. september 2006 #7 Skrevet 21. september 2006 Ikke bry deg om slike svar. Prøv med sviske-/malt. Og det går jo over. Han dør ikke av det, men nå har du kanskje også lært at han muligens er litt sart for slike ting! Man er ikke perfekte mødre (selv om noen kanskje gir inntrykk av det), særlig ikke med førstefødte. Og man lærer nye ting hele tiden, og takk for det. Ikke ha dårlig samvittighet!!!!!!!! :-) Det hjelper verken deg eller bebis. Håper det går bedre snart!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #8 Skrevet 21. september 2006 Takk!! Snille er dere! jeg har bare gitt ham smaksprøve, og det var ikke kjøpe-mos, jeg kokte pottiten selv og blandet med mm. Er bare redd den var for tykk, men jeg vet ikke om det har noe å si.. han smattet det i seg og likte det godt. grunnen til at jeg har begynt med smaksprøver er at han er så veldig nyskjerrig, og han sover dårligere og dårligere på natta og det går jo igjen utover meg.. er rett og slett sinnsykt sliten. Jeg tror jeg skal droppe smaksprøveopplegget til 6 mnd, og heller gi ham risgrøt, for det likte han, og imorgen skal jeg gi ham sviskpure om ikke magen er bedre! HI
Manhattan skyline Skrevet 21. september 2006 #9 Skrevet 21. september 2006 Høres ut som en god plan! Og for å si det sånn - vi begynte med grøt da han var 4,5 mnd. Og han sov IKKE noe bedre, snarere tvert i mot... Måtte nattavvenning til.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #10 Skrevet 21. september 2006 Ja... jeg har hørt at de ikke nødvendigvis sover hele natta selv om de får grøt.. men tenkte det er verdt forsøket. Nå sover han ganske lenge første økt, 4-5 timer(legger seg kl 7 ca) men så våkner han ganske mye etter det da... sånn ca annenhver time... sukkkkkkkkk! HI
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #11 Skrevet 21. september 2006 Hei! Det er jeg som er den "krasse" anonyme!! Jeg ble litt sjokka da jeg så reaksjonene her.... Mitt svar var ikke krasst ment i det hele tatt!!!!!! Jeg visste selv ikke at tarmene til babyen ikke var fullt utviklet med en gang, Det var her jeg tilfeldigvis leste det. Jeg tenkte at det ikke var sikkert HI heller var helt klar over dette.... Det er jo mange her som er førstegangs og ikke vet mye. Jeg visste lite da jeg fikk min baby, men har lært masse her inne!! Så unnskyld hvis du, HI trodde det var et krast svar.... Det er litt synd at vi ikke kan vise ansiktsuttrykkene våre mens vi skriver... Føler at av og til blir ting tatt ille opp uten at det er ment sånn... ...og det burde jeg jo tatt i betraktning da jeg svarte såpass kort..... igjen: sorry!
Gjest Skrevet 21. september 2006 #12 Skrevet 21. september 2006 Nå sier jo hs og leger at potet er lettere fordøyelig enn grøt da. Hvordan går det med babyen din hi?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #13 Skrevet 21. september 2006 gi maigrøt istedetfor risgrøt - risgrøt kan gi enda hardere mage.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #14 Skrevet 22. september 2006 Jeg tror nok ikke det skulle ha noe å si i forhold til at han var fire mnd. Hard i magen blir de gjerne når man begynner med fast føde.. Det er ikke derfor de anbefaler amming til 6 mnd, dere ammehysteriske damer....
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #15 Skrevet 22. september 2006 Hallo! HI her! Syns ofte folk får så useriøse eller krasse svar på disse sidene, derfor jeg reagerte litt.. og derfor jeg ofte er anonym når jeg skriver innlegg. Gutten min bæsja i natt.. men ganske treig konsistens. Dette er jo ikke akkurat noe stort problem, men jeg syns så synd på ham når han helt tydelig kjemper med å få ut greiene. Han er generelt i en litt trassig alder, så det kan vel være så mangt som plager ham. Merker at jeg må aktivisere oss mye om dagen, er vi bare hjemme blir han skikkelig sur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå