Gå til innhold

Hva slags vogn har dere kjøpt / planlegger å kjøpe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi kjøpte en simo kombi ultra, for den var så fin. kjøpte den i sort å grå, å sort/grå voksipose til. vi valgte den for den er en stor vogn, og at den skal, etter eg hore, være god å trille under våre nord norske forhold - nemilg SNØ!! :D

dess forelska eg meg i den med en gang eg så den... :)

Skrevet

Vi har en simo kombivogn etter lillegutt (1,5 år) som skal brukes til sovevogn. Også har vi kjøpt Phil&ted (søskenvogn) som skal brukes til turgåing og i byen:-)

Skrevet

One Tree Hill "Urban Jungle" i sort:) Fine vognen ja :)

Valgte denne fordi det er en drøm å trille den, den veier 9 kg er nett og liten, er kul og har fått bra tilbakemeldinger fra venner som har den vognen.

Skrevet

Har stående klar en quinny freestyle 3xl comfort med dreamybag! Gleder meg til å gå ut å trille med den!!!!!!!!!

Valgte den fordi den er lett, liten og tøff:-)

(har noen veninner som er superfornøyde med vogna også)

Skrevet

Jeg har kjøpt en rød Brio Duo med svart understell.

Hardbag fordi jeg bor i enebolig og det er ikke pes med å bære bagen inn og ut. Hardbagen er stor og det kommer godt med til vinteren når jenta skal pakkes inn i vokipose el. Brio er stabil og lett å trille på snø, jeg bor nær marka, så det er viktig med en vogn som tåler turtereng.

Har kjøpt et håndtak som kan vippes over til andre siden av vognen, regner med at det blir praktisk når solen titter fram og man kan snu barnet fra solen i en lett håndvending istedet for å snu bagen eller sittedelen.

Brio har 4 hjul og blir ikke like lliten å legge sammen som 3 hjulinger. Men... det er ikke så farlig for meg.

Regner med å kjøpe en lettere type "asfaltvogn" når barnet bir større (kan brukes i kjøpesenter, byturer, utenlandsturer osv...)

Skrevet

jeg har kjøpt en ny basson duo 2006modell på salg i sommer. kjøpte netopp en simo classic exslucive brukt..har nå 2vogner og vet ikke hvor mye jeg for brukt sistnevnte..men det blir kansje en sovevogn siden det er en stooor bagvogn....?

Skrevet

Vi har emmaljunga edge duo combi. Kjøpte den fordi den er stor, fin og høy - så mannen slipper å bøye seg for å trille den;-) Virker veldig solid, ville ikke ha en "puslete" vogn.

Skrevet

Jeg har også kjøpt Emmaljunga edgo duo kombi av samme grunn som chidera over her. Kjøpte den på salg for 4800,-, helt ny, kjempevarp, den er nydelig! Mitt valg stod mellom Emmaljunga og Simo. (Forresten masse fine brukte vogner også på finn.no, verdt å sjekke ut. Ellers er det masse tips å hente på barnevogndebatten her på BiM sine sider også) Lykke til:-)

Skrevet

Jeg har kjøpt Teutonia Spirit S3!! Den er så fin! Gleder meg kjempe mye til å trille babyen min i den . Skulle i utgangspunktet ikke ha 3 hjuling, men nå elsker jeg den vognen. Vekten på den er 14 kg, og er veldig lett å kjøre, så regner med å kunne bruke den lenge. Har jo ikke prøvd å kjøre den i snø, men alle som har denne vognen sier at det ikke er noe problem.

Skrevet

Har Simo kombivogn 620

Simo fordi den er høy, solid, laget for norske værforhold, norsk og lett å få tillegsutstyr og sånn til, fin, romslig sportsvogndel, og god nok plass i bagen. Den er stødig, og lett å trille. Den er noe tung, men det er bare en fordel, da tipper den ikke så lett og sånt.

Bilde: http://jonasja.homeftp.org/bellonas/privat/index.htm

Skrevet

Hadde lyst på Quinny 3XL freestyle lenge, men var litt usikker siden den var så smal i ryggen, baggen var liten, og sportsdelen var for åpen slik at vind/trekk kommer rett inn i sidene. Forhandleren vår bekreftet også dette da vi nevnte det, og sa at han anbefalte heller Easy Walker. Denne hadde rettet opp alle "feilene" Quinny hadde, og er bare 9 kg. Eneste mangel etter min mening er at den ikke kan vendes begge veier og har ikke bremser. Kommer i en haug med kule farger, og er billigere enn Quinny også! Utseendemessig er det nesten ikke forskjell, og den har selvfølgelig 3 hjul....!

Skrevet

Vi kjøpte Easywalker. Den er "hur bra som helst" ;) Må ha meg meg hunden mine på tur, så da gidder jeg ikke ha en tung vogn. www.easywalker.com

Skrevet

Vi har kjøpt basson roma.

hadde ikke hørt om den før jeg kom over tv2's best i test.

den kom den øverst på lista. jeg sto mellom denne og emmaljunga, men gikk for basson da denne var et par tusen rimeligere og like fin:)

Skrevet

Har kjøpt en easywalker kombivogn. Ikke den peneste, men den veier bare 7 kg og er derfor mye lettere enn en gjennomsnittsvogn. Dessuten fikk jeg den veldig varmt anbefalt av en god venninne som hadde forsøkt litt forskjellig..

Skrevet

Har kjøpt TFK Joggster twist. Ville ha 3-hjuling. Den har stor bag og er lett å trille. Har håndbrems, noe vi ønsket pga at det er mye bakker der vi bor.Sportsdelen er romslig. Vogna kan brukes så lenge barnet har bruk for vogn. Gleder oss til å gå på trilletur:)

Skrevet

Vi har kjøpt en Emmaljunga Smart Duo vogn. Ville ha en vogn med god plass i bagen siden babyen kommer i desember og vil derfor bruke vognpose så lenge han er så liten at han ligger i bagen. Duo-vogner har også som regel større bag enn kombi-vogner.

Synes Emmaljungas vogner er veldig fine, høye, virker robuste og ikke så tunge. Dessuten har den store hjul som er veldig greit på vinterføre og justerbart styre (kjekt når jeg og sambo er veldig forskjellige i høyden).

Gleder meg masse til å ta den i bruk! Lykke til med vogn-valget, det er en "jungel" der ute;-)

Skrevet

Tvillingvognen Tautonia S4. Virker veldig ok og lett å styre. Det dumme er at det er så lite farger å velge mellom på tvillingvogna.....så det blir en grå/sort utgave =0) Det er kanskje like greit med en nøytral farge når man får en gutt og ei jente......

Skrevet

Vi har en Simo Kombi 2004 modell etter storesøster. Har bestillt en rød Phil & teds e3 double som søskenvogn :-)

Skrevet

Vi har en Brio Kombivogn etter poden. Den er fra 1999 så er jo noen år, men like fin, og med lufthjul. Denne bruker vi nok i vinter og så kjøper vi en lettere 3-huling til våren.

Skrevet

Jeg har kjøpt Easy Walker Sky. Ønsket en lett og liten vogn sammenlagt, med stor bag og god å trille. Dessuten ville jeg ha en vogn som er praktisk hele vognperioden. (Av egen erfaring gikk jeg raskt bort fra den store simovogna da ungen kunne sitte selv. Vil derfor ha minst mulig vogn) Easy Walker er alt dette og mere til. Er kansje ikke like elegant som f.eks Simo m.fl men stilig og praktisk. Jeg har allerede begynt å bruke sportsdelen og er kjempefornøyd. Gleder meg til å bruke bagen til lille jenta.

Skrevet

vel det sto mellom basson roma, simo kombi og emmaljunga

det ble en emmaljunga edge duo kombi. grunnen til det er rett og slett

fordi vi undersøkte vogner i dk også da vi var på ferie der og det viste seg at denne vognen var ca 2000nkr billigere der. vi likte alle tre vognene veldig godt men hos oss var det igrunnen prisen som avgjorde. pluss en god selger da.

Skrevet

Vi har bestemt oss for Teutonia Prestige. Den har mage fiffige detaljer og barnet vokser fint med vogna så lenge vi har bruk for den. Kommer nok til å besøke "søta bror" for å kjøpe den. Ca 2000,- billigere i Sverige enn det beste tilbudet jeg har funnet i Norge.

Skrevet

vi har kjøpt en simo duo rival sport ett eller annet. den er mørkeblå med lyse ruter i kanten.. den betalte jeg 5000kr for på salg.

kjøpte den fordi jeg hadde en simo kombi til førstejenta og var strålede fornøyd med den utenom at bagen ble litt liten, så det løste jeg ved å velge duo denen gangen..

alltid fått så utrolig bra service på de simo vognene vi har hatt og har aldri måttet betale for noen ting på de selv etter garanti slutt..

Gjest leelu23 m/ gutt 25.11
Skrevet

Har kjøpt simo kombivogn i mørkegrå.

egentlig fordi jeg syns den var enkel å styre, lett å vugge og passer bra til det norske klimaet! Store hjul på vinterføre.

den har god plass til saueskinnsposen jeg har oppi og den er enkel å slå sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...