Gå til innhold

Har noen lest Baby guiden av Gary Ezzo / Dr Bucknam

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest denne boken og lurte pa hva dere synes?Jeg prôver â fôlge râdene : mat, vâken tid og sove tid. Resten synes jeg er veldig strengt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjorde det for å få litt rutiner og oversikt i hverdagen. Fulgte ikke boka slavisk, lot feks aldri mini ligge å gråte før søvn.

Ellers synes jeg det var greit å skape litt orden i kaoset på den måten. Er veldig strukturert av meg og liker dårlig når livet blir uforutsigbart.

Etter et par mnd fant vi ut at det faktisk var slitsomt å streve med å holde rutiner hele dagen og fant ut at nå tar vi det som det kommer. Det føles nå mye mer avslappende. Så, min konklusjon er åltså. Rutiner er bra, men av og til er det bedre uten :o)

Skrevet

Vi leste den og prøvde i begynnelsen. Men den skapte mer kaos enn rutiner. Nå mener jeg boka kun kan brukes til å fyre i ovnen med. Den strider mot all nyere forskning om hva som er bra for spedbarn. Den er svært amerikansk og passer ikke inn i norske forhold der mor har mulighet til å ta perm ett år. Gary Ezzo er en svært kritisert mann, det er bare å google han så kommer det opp en del nettsider. Jeg strevde enormt pga vår gutt passa jo ikke inn i rytmen og rutinen boka beskriver. Jeg ville heller aldri i verden la bebisen min skrike så mye og lenge som boka tillater. Den dagen vi satte boka innerst i bokhylla følte jeg meg som en fri mor!!!!!!!! Fantastisk! Vi lot alle rytmer flyte og mor,far, barn ble fornøyd. rytmene kommer etterhvert. Det som er sikkert er at når du tror du har fått en rytme, så vips endrer babyen rytme. Den er i en enorm utvikling hele tiden, og ikke en statisk ting som kan følge en bok.

Skrevet

Helt enig. Jeg leste den og tenkte at jeg skulle fôlge de rutinene, men ble mer frustrert. Har ogsâ lagt den pâ hylla og alt gâr veldig bra. Lillegutt sover fra 22 til 8 og han sovner til puppen pâ kvelden. Det er jo bare kos â la dem sovne til mors bryst. Har helt boykotta disse amerikanske legene og deres teknikker. Takk for innlegget deres.

Skrevet

ja huff!!! mye feil medisinsk info om amming der inne. Ble kraftig provosert av deres syn og synsing på selvregulering. men faste tider og rutiner kan passe for noen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...