snull Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Snuppa på 4.5 mnd er helt turbo, og da spesielt på natta. Hun er mer våken enn hun sover, og skal ha mat (inatt) 6!!!!!! ganger fra kl 21 - 06.30...det er jo helt crazy! Gikk toppen 2 timer mellom måltidene inatt, og da klokken var 6.30 var jeg nesten glad for at vi kunne stå opp... Noen som har det likens?? LItt fortvilt nå....og kjempetrøtt
mai mammaen til to Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 datteren min er like gammel..hun har hatt noen netter nå der hun er våken veldig mange ganger..er veldig slitsomt..så håper det går over snart ...har dessverre ingen råd å komme med
snull Skrevet 21. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2006 off....synes det er så slitsomt...har vært slik 5-6 netter nå....
Muffinsmamma Skrevet 21. september 2006 #4 Skrevet 21. september 2006 Kjenner meg igjen jeg også.. sukk.
Manhattan skyline Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Er hun ellers glad og happy? Og har du nok melk? Dersom du ammer, da... Jeg lurer nemlig på om hun får nok mat. Kan godt hende jeg er helt ute nå, men jeg hadde det akkurat sånn med poden da han var ca. 4 mnd. Og jeg hadde ikke nok melk til han. Holdt på som du gjør i ca. to uker før jeg fikk beskjed av HS om å gi han litt mme på kvelden. Jeg var rett og slett helt på felgen av alt nattevåket. Da gikk det 3-4 dager, og så var han på rett kjøl igjen med ca. to matstopp per natt. Lykke til i alle fall.
snull Skrevet 21. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 21. september 2006 På dagen er hun veldig fornøyd ja...hun tømmer sjeldent begge brystene og jeg kan da pumpe 50-60 ml...,så jeg regner med jeg har nok melk. Det kan være at hun, på dagtid, er så utolmodig at hun ikke får i seg så mye av den fete melken og dermed må tta igjen på natten...bare en tanke! For hun har det veeeldig travelt når hun spiser...går max 5 min så er hun ferdig...,og fornøyd. Ikke godt å vite...håper ihvertfall dette går over snart......
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 21. september 2006 #7 Skrevet 21. september 2006 VI begynte å gi gutten vår grøt om kvelden da han var 5,5 mnd gammel. Da orker jeg ikke mer av det du beskriver ovenfor. Det hjalp noen netter, så var det i gang igjen. Våken hver 2. time, noen ganger også hver time hele natten. Da han var nesten 7 mnd tok vi nattavvenning. Orket ikke å vente lenger. Dette fungerte veldig godt! Han er nå våken stort sett bare en gang pr natt. Gir han ikke melk da. Hender nå også at det tar en time å roe han igjen, men langt fra så ofte som før. Var ikke så mye trøst fra meg dette her, men jeg tror nok du kan gjøre lurt i å i hvert fall prøve å gi litt grøt eller evt mme på kvelden i tillegg til puppen. Kan godt hende det hjelper bra hos dere:) Lykke til, vet det er ufattelig slitsomt..
snull Skrevet 21. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 21. september 2006 off,,,ja, det er slitsomt!! Har slitt med puppenekt i over 1 mnd nå, så jeg har ikke så lyst å gi henne flaske ....rett og slett fordi jeg er redd for at hun da ikke vil ha pupp mer. Jeg gledet meg til hun skulle bli 4 mnd for da kunne vi starte med litt grøt,men fikk beskjed av helsesøster å vente...på grunn av at jeg har div. sllergier og astma , så der gikk det i vasken Men hvis dette fortsetter, så blir jeg gal....
En_av_hver Skrevet 21. september 2006 #9 Skrevet 21. september 2006 Hei og stakkars deg. Jeg hadde det på samme måte med eldstemann (han er 5 nå). Selv om det virker som om du har nok melk kan det være at den er mindre mettende på kvelden. Jeg ga litt mme og grøt fra han var 4 mnd og det hjalp veldig.... Har ei jente på 4 mnd nå som er oppe en gang pr natt og sover ellers, heldigvis... Lykke til! ..og JA, det går over..en gang..
snull Skrevet 21. september 2006 Forfatter #10 Skrevet 21. september 2006 ja...d blir vel løsninga her også hvis dette vedvarer......
-carina- Skrevet 21. september 2006 #11 Skrevet 21. september 2006 Var noen som hadde et tips her inne en gang... Noe med å feste en sonde på fingeren, og så la barnet sutte på fingeren... På den måten suger barnet i seg mat, men ikke av flaske... Det skulle visstnok forebygge at barnet avvenner seg fra puppen... Vet ikke jeg altså, har ikke prøvd det... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå