Gå til innhold

dere som har flere barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan er besteforeldrene og tantene ovenfor barn nr 2? jeg merker at foreldrene mine og søsteren min "favoritiserer" eldste gutten.. han var det første barnebarnet og tante barnet..så det var stor stas..når jeg fikk jenten min etter 3 år, så er de selvfølgelig kjempe glad i henne og...men det er alltid gutten min de vil ha på besøk, passe osv... så hun får være med på alt.. men jenten min på 1.5 år får ikke være med på noe.... er ikke det urettferdig? når gutten min var liten ville mamma heletiden ta han med på trilletur osv..men har ikke gjort det engang nå.. og hun har fri annenhver dag.. og er bare noen å 40 år..

noen flere som har opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke opplevd akkurat det samme. Har bare en sønn på 6 mnd vi da. Men farmora farvoriserer det første barnebarnet på 2 år. Det er hennes andre sønn sitt.... Litt trist og vondt...

Skrevet

Merker vel kanskje at min eldste er litt spesiell for mine foreldre, men så var hun eneste barnebarn i 12-13 år også da. Nå har de 4(3 er mine) og jeg vet de er nøye på å behandle alle likt. Men hun på 17 får jo pengehjelp når hun skal på reise osv da i mye større grad enn de små.

Mine på 2 år og 8 mnd blir behandlet helt likt.

Skrevet

Jo, det synes jeg hørtes urettferdig ut. Men det er ikke sikkert det blir gjort "med vilje". Snakk med de og få de til å forstå at lillesøster hadde blitt glad for å være med også/eller være med kun hun av og til. Det er best det blir orden på tingene nå før de merker selv at det blir gjort forskjell. Det må være veldig sårt.

Selv har jeg ei på 3,5 år og ei på 9 mnd. Det er jo tidlig ennå, men jeg kan ikke se at noen blir favorisert her nå.

Skrevet

Jeg har jo jenter, ei som nettopp har fylt fire år, og ei på litt over 7 måneder, og de blir behandlet likt av besteforeldrene på begge sider, heldigvis. =0) Leit å høre at noen av dere har barn som blir forskjellsbehandlet, sånn skulle det ikke vært, alle barn er like mye verdt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...