Gå til innhold

hva skal jeg gjøre med mannen min???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har to barn..1 år og 4 år... jeg er hjemmeværende, og eldste jenten går i barnehagen noen timer hver dag. jeg gjør alt hjemme.. jeg lager middag, vasker huset, vasker klær, bretter klær, legger klærene på plass, bader ungene, legger ungene....++++ jeg merker at jeg trenger litt tid for meg selv.. og i går begynte sambo på jobb kl 15... så jeg spurte om han kunne ha minste gutten hjemme med seg så kunne jeg gå ut en tur helt alene..men hva svarer han, jo han måtte få tid til å dusje, likte best å spise frokost og drikke en kopp kaffe alene.... så derfor kunne hun ikke være hjemme med han, mens jeg gikk å handlet...(skulle med en venninne) ..han mener jeg stiller for mye krav til han når jeg ber han gjøre slike ting....

jeg vil ikke ha svar om at jeg bør gå fra han.. men hva kan jeg gjøre for å få han til å se det selv???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mase og mase. Det funket her, men er jo ikke morro mens det står på. Ettersom du er hjemmeværende er det jo naturlig at du tar hoveddelen, men du trenger også litt fri. Prøv å få han til å forstå at du er på "jobben" 24-7.

Skrevet

Etter hvert gjøremål (små og store), noter det ned på et ark. Gjør dette i en ukes tid. Så lar du ham se lista over alt du gjør. Mange mannfolk har problemer med å forstå hvor mye jobb det er med hus og barn. De legger så sjelden merke til de små gjøremålene som også tar tid...

Han blir sikkert litt provosert over lista, men kanskje han skjønner at du har behov for litt fritid, når han ser hvor mye du gjør ila en uke.

Skrevet

Hva med å bare sette igjen ungen til han og gå ut - si at du må handle alene! Den dusjen kan han ta etter at du er hejemme igjen!!! du trenger å frisk luft og være litt alene - så bare gjør det - dere har ungen i sammen og da trenger du ikke spørre ham om lov til å gå ut alene - ungene er like mye hans ansvar som ditt! Joda jeg kjenner litt igjen situasjonen...min er en mester til å stikke ut..helt lydløst sånn litt før 19...da er det leggetid- men hvis jeg minner ham på hva som skal skje og hva som forventes av han gjør han som regel det han skal da

Skrevet

ja har tenkt på det med å bare la ungene bli igjen hjemme hos han.f.eks her for en stund siden hadde han endelig en dag fri.. men så var han ute på byn kvelden før..og var skikkelig fyllasyk dagen etter.da hadde han ikke hatt ordentlig fri på 6 uker... da fikk jeg og et råd om å bare la ungene bli hjemme med han så kunne jeg gå..men jeg tørr ikke... vil jo bare ungene mine det beste...

å mase, det hjelper ikke.har mast på han i flere år..og lover, jeg MASER mye..men har og prøvd å ikke mase i det heletatt..ikke rydde osv..men det hjelper ikke..

og selvfølgelig har jeg ikke noe i mot at jeg gjør husarbeidet..men det kipe er jo at han ikke kan ta seg av ungene litt...men det er jo ikke meg det går ut over..tenk på ungene..og ikke minst, så går det masse ut over han selv... han får jo ikke så god kontakt med dem når han er så mye borte..

Skrevet

Syns ikke det er naturlig at du tar hoveddelen som noe sier her, siden du er hjemme. Så når mannen din begynner kl 1500, har han først fri, så jobber han??

Jeg hadde ikke spurt engang jeg, hadde tatt det som en selvfølge hvis pappaen var hjemme og reist i butikk feks alene.

Jeg liker å handle alene, så har sjelden barna med, mens papsen her som regel har med eldse vår.

Og skal jeg på noe lengre greier, og han er hjemme, tar jeg med meg lillesnupp. Spør ikke om det er greit at snuppa er hjemme med han, det er som sagt en selvfølge:-)

Så kanskje du skal slutte å mase, på den måten påtar du deg hovedansvaret(og det er ikke ditt alene fordi du er hjemme, det betyr bare at du er alene med barnet når han er på jobb) og heller bare si at du stikker ut en tur osv. Det er faktisk slik det skal være.

Håepr du finner ut av det:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...