Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Jeg fødte for et par uker siden, og sendte melding til venninnen min da fødselen startet, uten å få noe svar. Dagen etter at babyen var født sendte samboeren melding til mannen hennes om at babyen var kommet. Heller ikke på den kom det noe svar. Siden jeg ikke hadde hørt noe sendte jeg en ny melding ca 10 dager etter fødselen for å fortelle at babyen var kommet, i tilfelle hun ikke hadde fått de to andre meldingene. Heller ikke den meldingen har hun svart på. Vi bor i forskjellig by, og har ikke hatt så veldig mye kontakt i det siste, men var bestevenninner i mange år og jeg var forlover i bryllupet hennes. Vet hun har hatt det vanskelig psykisk de siste årene, og forandret seg en del, slik at vi ikke har så mye felles lengre (jeg har også forandret meg, da...) Men, til saken: hvorfor svarer hun ikke og gratulerer? Kjenner jeg er skikkelig skuffet og lei meg over det! Lurer på om hun ikke har fått meldingene, men tenker at det ikke er så sannsynlig siden vi sendte meldinger både til henne og mannen. - Eller er det noe galt med henne (fysisk/psykisk) som gjør at hun ikke svarer? Føler at det blir veldig masete om jeg ringer henne nå etter å ha sendt tre meldinger hun ikke har svart på - blir litt sånn: jeg ringer for at du skal kunne gratulere meg liksom... Hva ville dere gjort? (Hun vet forresten når jeg hadde termin, så dersom hun ikke har fått meldingene burde hun kunne gjette seg til at noe hadde skjedd nå...)
OktoberPrins kom 20.10 Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 Jeg skjønner at du reagerer, spesielt siden mannen hennes ikke har svart heller. Tror jeg ville blitt så bekymret for at venninnen min at jeg hadde tatt en tlf og hørt om alt var ok!? Dersom alt er ok med henne, så viser hun jo hvem hun er...
Kristannaa Skrevet 21. september 2006 #3 Skrevet 21. september 2006 hmm det var da merkelig! de har ikke byttet nr eller noe?eller det hadde de vel gitt beskjed om..har du noen andre venner som kjenner henne eller har pratet med henne i det siste?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #4 Skrevet 21. september 2006 Ja, jeg tror i hvert fall hun ville gitt beskjed hvis hun hadde byttet nr. Ikke sikkert mannen hennes ville sagt fra hvis han hadde byttet, men det var jo to av meldingene som ble sendt til hennes mobil, og kun en til hans. Jeg snakket med ei som hadde snakket med moren hennes for noen dager siden, og hun nevnte i hvert fall ikke at noe var galt - men det kan jo være noe galt likevel - av den typen man ikke snakker så mye om. Huff, vet ikke hva jeg skal gjøre...
Kristannaa Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 hmm,kanskje du skal ringe henne og si at du er bekymret siden du ikke har fått svar?så slipper du å tenke mer på om alt er i orden..men er jo fryktelig rart at hun ikke har gratulert med babyen da! men syns du skal ta en tlf,kan jo hende hun er innlagt ett sted pga problemene sine?
ballong Skrevet 21. september 2006 #6 Skrevet 21. september 2006 Selvfølgelig er det noe galt! Jeg synes du bør ringe henne og spørre henne hvordan hun har det uten at du fokuserer på deg selv. Da kommer hun sikkert med det , og det vil bli oppklart. Ringer du ikke , vil det sikkert gå år og dag før hun tar kontakt for hun er sikkert flau allerede over at det er gått lang tid..og det er sikkert tiltak for henne å gi lyd,- jo lengre tid det går. Kanskje har hun hatt det tøft..
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #7 Skrevet 21. september 2006 Kanskje er hun bare gal i hodet sitt? Min "bestevenninne" har jeg verken sett eller hørt fra siden pinse. Ikke en gang har hun spurt hvordan svangerskapet har gått. De har 3 unger og dette er vår tredje også. Når de fikk greie på at vi skulle ha en til, ble de nesten litt "sure" over det. I alle år har jeg forsvart hennes oppførsel ovenfor andre mennesker. Nå gidder jeg ikke det mer. Jeg tror faktisk jenta er sprøye gal i hodet sitt. Hadde jeg vært deg hadde jeg gitt blaffen i henne. Det finnes så mange andre greie, hyggelige og interessante mennesker man heller kan omgås med..... Lykke til!!
perly Skrevet 21. september 2006 #8 Skrevet 21. september 2006 Hei! Ei vennine av meg opplevde dette med en annen vennine. Hun ble ganske lei seg,men etter en stund fikk hun forklaring på hvorfor hun ikke hadde hørt noe.Det viste seg at venninen selv ønsket seg barn,men at hadde store problemer med å bli gravid. De gangene hun hadde blitt gravid hadde hun mistet.Så årsaken til at min vennine ikke hadde hørt noe var at venninen rett å slett ikke greide å takle den gleden min vennine opplevde. Det tok nesten 2 mnd før venninen greide å komme å se på lillejenta. Så det kan være mange grunnet til at du ikke har hørt fra din vennine, ikke døm henne for hardt. Håper du hører fra henne å får en forklaring:)
pastasalat Skrevet 23. september 2006 #9 Skrevet 23. september 2006 Hei! Det er tydelig at du tenker på dette. Tror jeg ville pratet med henne jeg. Synes det høres veldig fornuftig ut det Perly skriver. Det kan jo hende venninnen din har mistet og har såre følelser rundt dette med barn...? Jeg er i uke 32 nå og opplever at en av mine venninner så vidt spør "hvordan er formen?" nesten for høflighets skyld. Hun mistet i uke 11 i fjor og har hatt det veldig tøft etter det. Hun har hatt litt problemer med å slippe oss andre venninner "inn på seg" etter det. Og da jeg ble gravid så merker jeg hun blir litt stresset rundt meg, selv om det går mye bedre nå. Jeg vet hun kommer til å ta det opp før eller siden så lar det ligge akkurat nå. Håper det ordner seg greit, men skjønner du synes det er veldig leit å ikke ha fått gratulasjoner etter babyen kom!
Ariel81 Skrevet 23. september 2006 #10 Skrevet 23. september 2006 Du har hvertfall rett på å bli sint!! Dte hadde jeg blitt
Anonym bruker Skrevet 23. september 2006 #11 Skrevet 23. september 2006 kan hun stå midt oppi noe vanskelig feks skilsmisse. da kan det hende at hun ikke har overskudd tilå se positive ting eller at det får henne til å føle seg dårlig. du skriver jo at hun har hatt det psykisk vanskelig. jeg har en søster som har det vanskelig med andres graviditeter og fødsler fordi hun selv altid har ønsket seg barn men ikke kan få noen. kjenner også til hvor vanskelig ting kan bli å glede seg over når man selv har mistet. hva om hun har mistet tlf. og at mannen hennes ike har tenkt på å fortelle det for han regner med at hun fikk vite det først. det er mange grunner som kan være årsaken, men du har likevel rett til å bli skuffet. du kan jo ringe og invitere henne på besøk fordi du savner henne eller noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå