Gå til innhold

Venninnen min har ikke gratulert med babyen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for et par uker siden, og sendte melding til venninnen min da fødselen startet, uten å få noe svar. Dagen etter at babyen var født sendte samboeren melding til mannen hennes om at babyen var kommet. Heller ikke på den kom det noe svar. Siden jeg ikke hadde hørt noe sendte jeg en ny melding ca 10 dager etter fødselen for å fortelle at babyen var kommet, i tilfelle hun ikke hadde fått de to andre meldingene. Heller ikke den meldingen har hun svart på. Vi bor i forskjellig by, og har ikke hatt så veldig mye kontakt i det siste, men var bestevenninner i mange år og jeg var forlover i bryllupet hennes. Vet hun har hatt det vanskelig psykisk de siste årene, og forandret seg en del, slik at vi ikke har så mye felles lengre (jeg har også forandret meg, da...) Men, til saken: hvorfor svarer hun ikke og gratulerer? Kjenner jeg er skikkelig skuffet og lei meg over det! Lurer på om hun ikke har fått meldingene, men tenker at det ikke er så sannsynlig siden vi sendte meldinger både til henne og mannen. - Eller er det noe galt med henne (fysisk/psykisk) som gjør at hun ikke svarer? Føler at det blir veldig masete om jeg ringer henne nå etter å ha sendt tre meldinger hun ikke har svart på - blir litt sånn: jeg ringer for at du skal kunne gratulere meg liksom... Hva ville dere gjort? (Hun vet forresten når jeg hadde termin, så dersom hun ikke har fått meldingene burde hun kunne gjette seg til at noe hadde skjedd nå...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan folk reagere på slike meldinger handler ikke om deres forhold til deg, men deres forhold til det å få barn. Det er ikke nødvendigvis lett å høre om andres lykke hvis man sliter selv. Jeg har selv hatt flere spontanaborter før jeg endelig fikk et barn. I lange perioder var jeg bitter på alle som "fikk det til - og det var veldig vanskelig å glede seg på andres vegne.

Ring henne og spør hvordan det går med henne. Snakk med andre om hvordan det er å være mor. Vennskal er rare greier - av og til må vi sette oss selv til side.

Skrevet

Jeg ville ringt og hørt hvordan det gikk med henne.. Kansje si at du er bekymret fordi du ikke har hørt noe fra dem.

Da finner du ut om hun har fått meldingene dere har sendt, og du finner ut hvorfor hun ikke har svart.

Uansett, gratulerer med babyen, og prøv å ikke ta slikt personlig. Det kan ligge mange forskjellige grunner i bunn for at hun ikke har svart men det finner du sikkert ikke ut før du får pratet med henne.

Om det ikke er noen spesiell grunn, er det helt lov å bli såret for manglende gratulasjon. Det tror jeg de aller fleste ville blitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...