Gå til innhold

MME hvor mye?

to ganske tette og helt ferdig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter på 6 uker hun er som det så fint heter "flaskebarn" Hun er stor, men ikke for stor. Hun får 5 til 6 måltider med MME om dagen. Mengden er mellom 120ml og 130ml.

Mitt problem om jeg kan kalle det et problem..... mini stopper ikke når hun er mett... hun spiser rett og slett til det er tomt uavhengig hvor mye det er i flasken.... det som er til "overs" kommer da selvfølgelig opp igjen. Hvor mye gir dere med av MME til barn på 6 uker? Står på pakken at jeg kan gi helt opp til 160 ml, men tørr ikke gi mer enn det jeg gjør nå i frykt for at det skal komme opp igjen

Takker for råd fra andre mer erfarene "flaskemødre" (hehe synes det er så morsomme ord flaskebarn og flaskemødre....... snakk om å bli satt i bås hehe)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi varierte ganske mye, mener jeg blandet 150 på hver flaske.

Skrevet

HEi!

Alle babyer har individuelle behov, umulig å sammenligne.....

Som du beskriver "kommer det opp igjen" det som er til overs. Så greit at dem regulerer det selv ;-)

Skrevet

har et lite flaskelam her å på 6 uke!

han har til nu spist ca vær 3 time å spist 100mlvær gang da!

har nu økt til 120ml å han spiser ca vær 4 time nu da, men det e ikke alle gangan han klare å spise opp alt heller, å viss han tvinge i sæ det siste spyr han det bare opp selvfølgeli, så heldivis har vi ikke så stort problem der.. men han virke nu fornøyd å har lakt på sæ veldig fint.!!!

Skrevet

Mulig dette rådet blir overflødig og at du allerede gjør det:

Jeg synes det blir mindre gulping dersom jeg tar et par pauser i måltidet. Ikke bare for raping, men et par minutter for å synke maten litt. Da sluker han ikke maten og stopper lettere når han er mett.

Min baby er 4 mnd og det står 160-200 ml, men jeg ga han 230 ml her om dagen og faktisk gulpet han ikke i det hele tatt.

Skrevet

når jenta var 1-6 uker gammel gav jeg mellom 60-80,nå er hun 11uker og hun får 110-140ml.

Skrevet

Har fått innføring fra sykehuset til mitt flaskebarn på 3 mnd. Du skal lage opp etter kroppsvekt, 12 % av kroppsvekten skal barnet ha ila ett døgn. Hvis hun får 5 måltider i døgnet og veier 5 kg, blir det 600ml. Fordel det på måltidene, altså 120ml pr gang ;-)

Skrevet

heisann!!

jeg vet ingenting om det med flaske og det der.

men jeg har en sønn som spiser på puppen til det er tomt.. uansett hvor mye det er. han sover lenge på natta, puppene blir litt sprengte. han spiser puppen tom og gulper maaassse etterpå. slitsomt, men sånn har jeg bare innfunnet meg med at han er. når han slutter å gulpe så mye skjønner jeg at det er øking på gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...